2018-06-03, 20:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Ingen av de jag känner som känner eller har kommit i kontakt med SD tror att det är han. Bland oss finns några som träffat och/eller känner LW också. Vi förstår ingenting. Jag förstår inte hur du kan vara så övertygad om att det är SD, du verkar väldigt känslomässigt engagerad. Svartsjuka? Avundsjuka? Något måste det nästan vara.

Att ni som inte haft kontakt med någon av personerna som diskuteras tror att det är SD förstår jag däremot.

Tvärtom är det det vanliga förnekande resonemanget från nära.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-03 kl. 20:45.
Citera
2018-06-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du underskattar utredarna grovt. Gör inte det Dom ä proffs i sitt yrke..

Det vill jag också tro. Att utredarna är proffs. Allt annat vore konstigt.
Menar du att de proffsiga utredarna har sagt att fyndplatsen är brottsplatsen? Det har jag missat. Tills det är klarlagt tar jag mig rätten att spekulera.
Citera
2018-06-03, 20:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
LW bodde inte ihop med någon annan än sina två yngsta barn.

Jag menar de 3 fall som hänvisades till där GM flyttat kroppen från bostaden t ex Mats Alm. Jag undrar om de inte bodde ihop. I så fall flyttar man nog kroppen från bostaden. Men varför skulle kroppen flyttas i Lenas fall? Hon hade ingen sambo.
Citera
2018-06-03, 20:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Han har alltså mördat henne i lägenheten där 2 barn låg och sov utan att någon vaknade herregud
Förstår inte varför ni så envetet gärna vill ha bostaden till brottsplats?

Det handlar kanske inte om att man "vill" ha hemmet som brottsplats utan att man antar det eftersom hemmet fortfarande är avspärrat.
Citera
2018-06-03, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag menar de 3 fall som hänvisades till där GM flyttat kroppen från bostaden t ex Mats Alm. Jag undrar om de inte bodde ihop. I så fall flyttar man nog kroppen från bostaden. Men varför skulle kroppen flyttas i Lenas fall? Hon hade ingen sambo.

Nej, hon hade ingen sambo men hon hade en kille.
Citera
2018-06-03, 20:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Fördröja upptäckt? Hänsyn till barnen som var hemma?
Citera
2018-06-03, 20:48
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Tvärtom är det det vanliga förnekande resonemanget från nära.
Ja, har i färskt minne Madsens brorsa som sa att han absolut inte trodde PM kunde döda någon. Men det kunde han med besked. Så närstående tänker främst med hjärtat och inte med hjärnan. Det är nog ganska vanligt
Citera
2018-06-03, 20:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Eftersom spekulationerna haglar, här är ännu en: Efter vredesutbrottet står han med en död kropp utanför ytterdörren och paniken sätter in. "Fasen, jag ska ju till USA i morgon. Om jag gömmer henne hinner jag komma iväg innan hon upptäcks". Fanns ingen plats i en panikslagen hjärna för nästa tanke: "Fast vad hjälper det, jag kan inte gömma mig där".

Sannolikt? Njaäe men inte heller uteslutet eller mer osannolikt än en del andra spekulationer här.
Citera
2018-06-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja, har i färskt minne Madsens brorsa som sa att han absolut inte trodde PM kunde döda någon. Men det kunde han med besked. Så närstående tänker främst med hjärtat och inte med hjärnan. Det är nog ganska vanligt
Det håller jag med dig om.
Var samma med Lisa Holms mördare NB s mamma som sa att hennes son aldrig skulle göra något sådant.
Citera
2018-06-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det handlar kanske inte om att man "vill" ha hemmet som brottsplats utan att man antar det eftersom hemmet fortfarande är avspärrat.

Är ni säker på att det är fortfarande avspärrat hos LW? Vet du om även SDbostad är avspärrad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du utgår alltså från att MGM är SD.
Det gör inte jag per automatik.
.

Nog kan man ändå beaktande att SD sitter häktad per automatik utgå från att han är aktuell MGM.
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Bara för att ventilera alternativet: MGM kanske inte behövde bära henne längre än från ytterdörren till sin bil?
Jag håller med om att denne förmodligen inte burit kroppen hela vägen till fyndplatsen.

Känns ändå väldigt riskabelt med tanke på hur tätt husen ligger samt hus mittemot?
Och om mordet skett runt midnatt är nog många fortfarande vakna då dessutom var varmt ute fortfarande.
Bara en tanke..
Jag tror att FP är BP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in