2018-06-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De fall du nämner är undantag. I de flesta fall, när GM och BO står nära varandra, är hemmet både brottsfall och fyndplats.

Jag är verkligen ingen expert men de fall jag har följt och googlat säger att brottsplats och fyndplats är densamma när GM anmäler sig själv till polis i samband eller strax efter brottet alternativt finns kvar på platsen när annan larmat. Men jag kan ha fel.
Citera
2018-06-03, 20:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är väl oerhört vanligt att GM som känner sitt offer flyttar kropp från BP?
Marinafallet för att nämna ett.
Linda Chen för att nämna ett annat.
Fallet Bobby för att avsluta med ett tredje.

Alla mördades av nära anhöriga och i hemmet.
Är det någon som står offret nära verkar det vara mer regel än undantag att man flyttar kroppen från brottsplatsen.

Bodde de inte ihop? Då vill man kanske inte att kroppen ska hittas i det gemensamma hemmet för då riktas misstankar direkt på sambon. I det fallet kan jag förstå om man vill få bort kroppen en bit från bostaden.
Citera
2018-06-03, 20:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Bara för att ventilera alternativet: MGM kanske inte behövde bära henne längre än från ytterdörren till sin bil?
Jag håller med om att denne förmodligen inte burit kroppen hela vägen till fyndplatsen.
Han har alltså mördat henne i lägenheten där 2 barn låg och sov utan att någon vaknade herregud
Förstår inte varför ni så envetet gärna vill ha bostaden till brottsplats?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-03 kl. 20:37.
Citera
2018-06-03, 20:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag är verkligen ingen expert men de fall jag har följt och googlat säger att brottsplats och fyndplats är densamma när GM anmäler sig själv till polis i samband eller strax efter brottet alternativt finns kvar på platsen när annan larmat. Men jag kan ha fel.
Visst kan det vara så, men du skrev "Är det någon som står offret nära verkar det vara mer regel än undantag att man flyttar kroppen från brottsplatsen", och det är fel.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Han har alltså mördat henne i lägenheten där 2 barn låg och sov utan att någon vaknade herregud
Eller utanför ytterdörren. Vet inte varför du finner det så omöjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nu är du ute och seglar. Det består i att GM inte har något att vinna eftersom han inte är bosatt där och därmed inte vinner på att öka avståndet mellan kroppen och brottsplatsen. Utan däremot utsätter sig stället för en avsevärd risk för upptäckt.

Du utgår alltså från att GM är SD.
Det gör inte jag per automatik.
Jag försöker finna en anledning till att LWs kropp återfinns bakom bullerplanket.
Senast redigerad av Schazz 2018-06-03 kl. 21:00.
Citera
2018-06-03, 20:37
Medlem
Jag har följt tråden (och fallet) sedan första början och förvånas fortfarande över alla de som ens tänker tanken att FP inte är BP. Utöver det tycker jag att det är intressant att GM/SD lyckats charma en av Örebros mest erfarna poliser (som tidigare jobbat på Säpo), som nu är kriminaltekniker i Örebro. Det visar på exakt hur duktiga psykopater/narcissister är vad gäller att få omgivningen att tycka att de är fantastiska, och på att dölja sina sjuka sidor.
Citera
2018-06-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Bodde de inte ihop? Då vill man kanske inte att kroppen ska hittas i det gemensamma hemmet för då riktas misstankar direkt på sambon. I det fallet kan jag förstå om man vill få bort kroppen en bit från bostaden.

Jag hör kanske till den skara som inte är övertygad om att det är SD som är GM.
Citera
2018-06-03, 20:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Att någon här inne utesluter bostaden som brottsplats är väl mer av anledningen att GM då skulle ha släpat/burit kroppen till fyndplatsen.
Inte så troligt?

Det verkar finnas olika anledningar till varför man utesluter bostaden som brottsplats. Inget av det som anförts som orsak ser jag som särskilt svårt hinder.
Citera
2018-06-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag är väldigt partisk, tyckte/ tycker mycket om LW.
Hur kan någon på allvar tro att GM är någon annan än SD, seriöst?
Vad gäller att LW träffade SD efter misshandeln, inte säker men kan vara:
"Vi kan väl bara vara vänner?"

Ingen av de jag känner som känner eller har kommit i kontakt med SD tror att det är han. Bland oss finns några som träffat och/eller känner LW också. Vi förstår ingenting. Jag förstår inte hur du kan vara så övertygad om att det är SD, du verkar väldigt känslomässigt engagerad. Svartsjuka? Avundsjuka? Något måste det nästan vara.

Att ni som inte haft kontakt med någon av personerna som diskuteras tror att det är SD förstår jag däremot.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Du utgår alltså från att MGM är SD.
Det gör inte jag per automatik.
Jag försöker finna en anledning till att LWs kropp återfinns bakom bullerplanket.
Du underskattar utredarna grovt. Gör inte det Dom ä proffs i sitt yrke..
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

LW bodde inte ihop med någon annan än sina två yngsta barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in