2018-06-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Sista kontakten med LW var omkring kl. 23.00, 14 maj. Jag utgår ifrån att det skedde över telefon. Ponera att SD försökt ringa och prata om den stundande Norge-resan, den skulle väl gå av stapeln den 15 maj.
SD har fått info om tältdelning, något han inte kan acceptera. Han ringer. Upptaget. Om och om igen. Tanken slår honom att det är tältkamraten hon pratar med och svartsjukan rinner över som en lavaström. Han slänger igen ytterdörren och styr kosan mot Lena.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det var väl inte SD som LW planerat att åka till Norge med.

Sorry! Jag kanske läser ut detta felaktigt 'SD fått info om tältindelningen'. Osv
Citera
2018-06-03, 19:59
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Då finns det ju faktiskt en chans att det finns en annan GM än SD. Även om jag kanske inte tror det själv. Om de har säkrat bevis på kroppen eller på mobilen eller var det var då kanske saken är ganska klar. Har de bara fynd i bilen och i SD´s bostad så kan det ha naturliga orsaker då de fortfarande umgicks med sitt gemensamma intresse.
Hårstrån i bilen/huset etc. kan kanske förklaras med att hon varit med i bilen eller att hon har besökt honom.

Vi har väl inte hört något om hur om bragts om livet? Eventuella vapen eller vilka skador hon fick. Innan vi vet det känns det svårt att inte kunna se mer än att det bara finns en aktuell gärningsman. UW, SD, HD, barn eller en random gärningsman.

Hade de säkrat spår på den döda kroppen efter honom vågar jag påstå att han hade häktats på sannolika skäl.

Saken är inte "ganska klar" så länge personen bara sitter häktad på skälig misstanke. Får inte utredarna fram mer material till nästa fredag måste han friges, så enkelt fungerar det.
Citera
2018-06-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Jag tolkar detta inlägg på Facebook som att Lena skulle följt med till vikingeventet i Arendal, Norge 19 maj:

"Jag cachade tillsammans med henne några gånger och det var jättespännande då det var högterängare. Vi hade kul också och hon var så lätt att umgås med. Jag såg fram emot Norge-resan till vikinga-eventet och lära känna henne bättre men vi blev bara 7 st istället för 8 på resan.
Jag är både arg och ledsen, må mördaren brinna för evigt i helvetet."

Enligt postaren Binjus inlägg var det planerat att Lena skulle ha åkt på ett
vikingevent i Norge lördag den 19/5.

Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Tänkte mer sen kväll men går man ut till en bil och känner personen och ska bara samtala en kort stund så antar jag man kan gå in i bilen med morgonrock om hon redan hade den på sig. Däremot om man ska åka en sträcka kanske man drar på sig tröja eller en jacka. Jag undrar om SD skulle till Norge den 15 var det inte påföljande dag, 16 resan till USA var inbokad? Aningen snärjigt!
Citera
2018-06-03, 20:03
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Taskig attityd du har. Då får vi väl tycka olika då. Jag är tämligen säker på att fyndplatsen är brottsplatsen eller väldigt nära. Men vi får väl se när FUP kommer. Jag kan så klart ha fel och inget mer med det. Kan inte se att han skulle dräpa henne hemma där hon hade 2 barn enligt uppgift. Och skriken dessutom, menar du att han efter skriken har släpat hem henne igen och dödat henne hemma framför barnen? Eller du kanske förkastar vittnesmålet helt.

Är den första att erkänna att jag hade fel om det visar sig så. Men kan inte se var annars mordet hade skett.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, jag vet. Men det var någon annan som utesluter bostaden som brottsplats för att de ser det som självklart att LW skulle ha väsnats och barnen vaknat. Vilket väl inte är så självklart.

Att någon här inne utesluter bostaden som brottsplats är väl mer av anledningen att GM då skulle ha släpat/burit kroppen till fyndplatsen.
Inte så troligt?
Citera
2018-06-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vilka falska trådsanningar har jag skapat? Man kan inte veta i detta läge vem av oss som har rätt eller fel TESER. Varför är du själv så säker på att han är våldsam utifrån en isolerad händelse? Det har inte förekommit rykten från andra att han varit våldsam mot varken män eller kvinnor. Sådant brukar dyka upp rätt snabbt. Bara för att en eventuellt provocerande (skrikande, hotande o.s.v.) kvinna oskadliggörs och man vill avhysa henne från sitt eget privata space gör inte en man till en våldman. Skulle det varit omvänt en kvinna som använt ett visst våld för att få ut en man ur bilen skulle det minsann inte vara en stor sak.

Det är väl ändå ett våldsamt tillvägagångssätt att få ut någon från sin bil. Att ta tag om någons nacke för att gnugga knogarna mot huvudet är inte förenligt med att få någon ur sin bil. Det är snarare förenligt med markering. Vad den markeringen är sprungen ur är svårt att veta. Det är mer rimligt att försöka slita någon ur bilen som man inte vill ska vara där, snarare än att hålla denne kvar i ett fast grepp. Inte orimligt att anta att LW sagt något som SD inte varit nöjd med snarare än att hon vägrat lämna bilen. Han tände till på något. Som vissa kan.
Citera
2018-06-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Sista kontakten med LW var omkring kl. 23.00, 14 maj. Jag utgår ifrån att det skedde över telefon. Ponera att SD försökt ringa och prata om den stundande Norge-resan, den skulle väl gå av stapeln den 15 maj.
SD har fått info om tältdelning, något han inte kan acceptera. Han ringer. Upptaget. Om och om igen. Tanken slår honom att det är tältkamraten hon pratar med och svartsjukan rinner över som en lavaström. Han slänger igen ytterdörren och styr kosan mot Lena.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt postaren Binjus inlägg var det planerat att Lena skulle ha åkt på ett
vikingevent i Norge lördag den 19/5.

OK! Förklaring den 19 maj i st f 15 maj. Det var inlägg #6307 med datumet men SD skulle inte med dit.
Citera
2018-06-03, 20:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Att någon här inne utesluter bostaden som brottsplats är väl mer av anledningen att GM då skulle ha släpat/burit kroppen till fyndplatsen.
Inte så troligt?
Så dumt så det förslår Om mot förmodan brottsplatsen var hemmet återstår att förklara varför i helsike kånka en lealös död kropp därifrån. Kände sig ensam kanske och Hystade upp kroppen över axeln och linka iväg på promenad.
En död människa är tyngre än vad man tror. Testa bära kompisen vet ja
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-03 kl. 20:19.
Citera
2018-06-03, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så dumt så det förslår Om mot förmodan brottsplatsen var hemmet återstår att förklara varför i helsike kånka en lealös död kropp därifrån. Kände sig ensam kanske och Hystade upp kroppen över axeln och linka iväg tungt tungt en död människa är tung

Det är väl oerhört vanligt att GM som känner sitt offer flyttar kropp från BP?
Marinafallet för att nämna ett.
Linda Chen för att nämna ett annat.
Fallet Bobby för att avsluta med ett tredje.

Alla mördades av nära anhöriga och i hemmet.
Är det någon som står offret nära verkar det vara mer regel än undantag att man flyttar kroppen från brottsplatsen.
Senast redigerad av Schazz 2018-06-03 kl. 20:25. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-03, 20:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Är det någon som står offret nära verkar det vara mer regel än undantag att man flyttar kroppen från brottsplatsen.
De fall du nämner är undantag. I de flesta fall, när GM och BO står nära varandra, är hemmet både brottsfall och fyndplats.
Citera
2018-06-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liinor
Jag tycker inte det är konstigt om LW smyger iväg en sväng med en person som hon känt i väldigt många år. De har uppenbarligen en historia som säkerligen bestått av både uppgångar och nedgångar. Och alla dessa andra gånger har han ju uppenbarligen inte dödat henne, så sannolikt tror hon inte detta ska ske denna gång heller. Att lämna öppet/olåst gör vi hela tiden. Om det är SD som tagit LW’s liv, har detta säkert uppstått av frustration och i vredesmod. Det är en tragisk händelse där alla inblandade är förlorare. Så sorgligt allt detta

Tänker likadant. Hon kan ha varit rädd för kränkningarna, och viss våldsamhet, utan att för den sakens skull trott att hon behövt vara rädd för sitt liv.
Citera
2018-06-03, 20:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så dumt så det förslår Om mot förmodan brottsplatsen var hemmet återstår att förklara varför i helsike kånka en lealös död kropp därifrån. Kände sig ensam kanske och Hystade upp kroppen över axeln och linka iväg på promenad.
En död människa är tyngre än vad man tror. Testa bära kompisen vet ja
Bara för att ventilera alternativet: MGM kanske inte behövde bära henne längre än från ytterdörren till sin bil?
Jag håller med om att denne förmodligen inte burit kroppen hela vägen till fyndplatsen.
Citera
2018-06-03, 20:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Alla mördades av nära anhöriga och i hemmet.
Nu är du ute och seglar. Det består i att GM inte har något att vinna eftersom han inte är bosatt där och därmed inte vinner på att öka avståndet mellan kroppen och brottsplatsen. Utan däremot utsätter sig stället för en avsevärd risk för upptäckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in