Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Det är min tes också. Men jag frågade för att höra hur den som la fram teorin om att hon dödades i hemmet tänkte.
Min teori har jag redogjort för tidigare. Jag är ju inte säker på att det är SD som är GM. Men även han kan passa in i min bild Hur som helst är jag tämligen säker på att LW släppte in eller redan hade GM i sitt hem. I hemmet har LW känt sig som tryggast och därför inte behövt ha garden uppe. Sen har det gått fort. Förmodligen har hon strypts. Jag har länkat till flera fall där personer blivit mördade i sitt hem med barn sovandes i huset. Av någon anledning anser GM att kroppen inte kan vara kvar i bostaden. Är detta SD så vill han vinna tid och är det någon annan närstående så handlar det om att dämpa sina egna kval och göra sig av med kroppen för slippa åsynen av denna.
SD levde själv i sin villa efter separationen. Hans geocacheloggar visar att han
ofta var ute om nätterna. Det hade inte varit ett dugg konstigt om han begav sig längre ut i Närkeskogarna för att dumpa kroppen. Tills vi vet vad analysen av hans bil givit så lutar jag åt att LWs kropp inte har transporterats med bil. Finns ingen bil så blir nuvarande FP det mest logiska.