2018-06-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är min tes också. Men jag frågade för att höra hur den som la fram teorin om att hon dödades i hemmet tänkte.

Min teori har jag redogjort för tidigare. Jag är ju inte säker på att det är SD som är GM. Men även han kan passa in i min bild Hur som helst är jag tämligen säker på att LW släppte in eller redan hade GM i sitt hem. I hemmet har LW känt sig som tryggast och därför inte behövt ha garden uppe. Sen har det gått fort. Förmodligen har hon strypts. Jag har länkat till flera fall där personer blivit mördade i sitt hem med barn sovandes i huset. Av någon anledning anser GM att kroppen inte kan vara kvar i bostaden. Är detta SD så vill han vinna tid och är det någon annan närstående så handlar det om att dämpa sina egna kval och göra sig av med kroppen för slippa åsynen av denna.
SD levde själv i sin villa efter separationen. Hans geocacheloggar visar att han ofta var ute om nätterna. Det hade inte varit ett dugg konstigt om han begav sig längre ut i Närkeskogarna för att dumpa kroppen. Tills vi vet vad analysen av hans bil givit så lutar jag åt att LWs kropp inte har transporterats med bil. Finns ingen bil så blir nuvarande FP det mest logiska.
Citera
2018-06-03, 19:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Absolut ja. Utredarna kan han inte lura. Det kanske blir en katt o råttalek lite. Polisen vet att SD VET. Dom får säkert tag i den skyldige. SD kanske väntar på att HD ska knäckas i sin ensamhet OM hon är skyldig, och ange sej själv. Kanske därför han avvaktar. Dom hade ju gott om tid att göra upp planer under utlandsresan.
Om polisen VET att SD vet så förstår dom ockdå vilken person han skulle skydda så frenetiskt.
Citera
2018-06-03, 19:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ja det där får du såklart fråga MGM om.

Varför gömde Bilevicius Lisa Holm i en barrack på sin egen gård där han jobbade?

Det är det första bästa stället i närheten av bostaden att göra sig av med en kropp. Så enkelt är det nog.

Folk i allmänhet tycker väl det är obehagligt att köra omkring med en död människa, även om det är de själva som sett till att personen är död. Så de flyttar kanske kroppen en kort bit om det ses som absolut nödvändigt. Inte ens förhärdade kriminella brukar köra särskilt långt.
Citera
2018-06-03, 19:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Min teori har jag redogjort för tidigare. Jag är ju inte säker på att det är SD som är GM. Men även han kan passa in i min bild Hur som helst är jag tämligen säker på att LW släppte in eller redan hade GM i sitt hem. I hemmet har LW känt sig som tryggast och därför inte behövt ha garden uppe. Sen har det gått fort. Förmodligen har hon strypts. Jag har länkat till flera fall där personer blivit mördade i sitt hem med barn sovandes i huset. Av någon anledning anser GM att kroppen inte kan vara kvar i bostaden. Är detta SD så vill han vinna tid och är det någon annan närstående så handlar det om att dämpa sina egna kval och göra sig av med kroppen för slippa åsynen av denna.
SD levde själv i sin villa efter separationen. Hans geocacheloggar visar att han ofta var ute om nätterna. Det hade inte varit ett dugg konstigt om han begav sig längre ut i Närkeskogarna för att dumpa kroppen. Tills vi vet vad analysen av hans bil givit så lutar jag åt att LWs kropp inte har transporterats med bil. Finns ingen bil så blir nuvarande FP det mest logiska.

Intressant. Jag håller med om att hon var tillsammans med någon hon litade på den kvällen. Tror dock fortfarande på planket som mordplats på grund av de trovärdiga vittnesuppgifterna om skrik därifrån.
Citera
2018-06-03, 19:17
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
VET vi att presenterna var halvt inslagna?
Har det stått någon annanstans än i ett inlägg här?
Avbryter man mitt i paketinslagningen så händer det något akut.
Men är det en trådsanning, så ser scenariet annorlunda ut.

Det fanns halvinslagna paket framme på morgonen så något hände hastigt...
Citera
2018-06-03, 19:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför skulle GM inte bara lämna den döda i hemmet och ta sig därifrån kvickt istället för att dra ut på processen genom att bära ut kroppen till planket?
Instämmer varför kånka på en kropp genom bostadsområdet. Vinns inget vett i det.
Ledsen jag var lite frän mot dig förut. Du har en del vettigt att tillföra. Puss puss
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Meningslös är det väl inte, dels fördröjer det väl upptäckt av ett mord. Om barnen vaknade under natten så var hon ju "bara" borta.
Sedan kanske det skulle vara mer uppenbart att det var någon hon kände om hon hittats i hemmet?

Jag tror inte hon dödats i hemmet. Risken att barnen vaknade och kom nedspringande hade varit för stor. Tror hon skulle gjort livligt motstånd och det räcker gott med höga röster för att väcka barnen.

HD var närmsta granne dessutom. Han var förbjuden att ens kontakta LW i så fall blev det ingen hoplappning av äktenskapet.
Citera
Medlem
Citat:
Ett annat län behöver inte vara särskilt långt. Men jag har också för mig att försvinnandet anmäldes av exmaken?

Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Fick höra idag av en bekant till LW att barnen vaknat på morgonen och sett att det låg presentpapper på bordet hemma och halv inslagna paket mm då något av barnen tydligen fyllde år. Mamma var spårlöst borta och de ringde då sin pappa som kom dit och ringde polis. Antagligen måste ju någon knackat på och bett henne följa med ut elr liknande

Enl inlägg #2497 ovan att barnen ringt sin pappa som kom dit o ringde polis.
Så alltför långt bort kan han inte varit .
Citera
2018-06-03, 19:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte hon dödats i hemmet. Risken att barnen vaknade och kom nedspringande hade varit för stor. Tror hon skulle gjort livligt motstånd och det räcker gott med höga röster för att väcka barnen.

HD var närmsta granne dessutom. Han var förbjuden att ens kontakta LW i så fall blev det ingen hoplappning av äktenskapet.

Barnen som fanns i huset i Knutby väcktes inte av pistolskotten som dödade deras mor väl?

HD bodde snett mitt emot så det var väl inte "närmsta granne". För övrigt är det ju möjligt att det var någon anman än SD.
Vi vet väl heller inte vare sig hurivida HD hade givit någon förhållningsorder till SD om dennes umgänge öht. Inte heller om HD satt ute i trädgården på baksidan och glodde med kikare in till LW 24 timmar om dygnet sju dagar i veckan. På dig låter det ju som så skulle vara fallet men HD arbetade väl ibland?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-03 kl. 19:36.
Citera
2018-06-03, 19:27
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Enl inlägg #2497 ovan att barnen ringt sin pappa som kom dit o ringde polis.
Så alltför långt bort kan han inte varit .

Stämmer, ett av barnen saknade henne på morgonen, ringde UW som kom dit och de ringde sen polisen
Citera
2018-06-03, 19:27
Medlem
Har aningen svårt att förstå alla som så okritiskt köper uppgiften om de utdragna dödsskriken, som helt förkastar vissa tankar/teorier pga av att de inte går att förena med detta 'trovärdiga' vittnesmål.
Om det 'bara' hade handlat om att man hört skrik. Men nu stegs det upp ur sängen och ut på privatspaning.
Och senare blev det tre timmars samtal med polisen. Nja, finns nog iaf lite anledning att tänka sig en frisering av sakernas tillstånd.
Citera
2018-06-03, 19:29
Medlem
Citat:
Barnen som fanns i huset i Knutby väcktes inte av pistolskotten som dödade deras mor väl?

Detta är inte Knutby. Jag tror helt enkelt inte på det scenariot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in