2018-06-03, 13:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Säger detta till de som utgår från att han är mördaren enbart på grund av att han är våldsbenägen pga tidigare misshandel. Man kan inte dra sådana slutsatser i synnerhet som att det inte ens är bevisat att han är våldsam.
Finns ingen misshandel även om du med en papegojas envishet hävdar det.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-03 kl. 13:37.
Citera
2018-06-03, 13:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Känns som du är en av de irriterade, när du nu själv tar upp det.

Irriterad för att jag inte låser mig vid en GM? Sluta nu.
Citera
2018-06-03, 13:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Finns ingen misshandel även om du med en papegojas envishet hävdar det. Har du tagit nåt?

Jag hävdar inte det. Snarare tvärtom och att vi inte ska dra slutsatsen att han är våldsam och kapabel till mord. Du måste blanda ihop mig med någon annan med tanke på att jag snarare anklagas här för att försvara SD.
Citera
2018-06-03, 13:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Allt är spekulationer, förutom de kläder polisen beslagtagit på plats. Punkt!

Polisen har tagit kläder på platsen. Men det är ju inte helt hundra att klädesplagg som fanns vid fyndplatsen har med brottet att göra. Om platsen är ett krypin för exvis ungdomar så kan ju en tröja som legat där varit kvarglömd av de ungdomarna då.
Citera
2018-06-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Lite intressant vilken skog det var? Till SD är det ca 4-500 meter. Då skulle fyndet kunna vara hittad strax bortanför SD´s hem. Alternativt kanske skogsdungen vid fågelbärsvägen mot E18 eller på andra sidan om den.

Funderar på flyktvägen - fortsatte han springa utefter planket mot fågelbärsvägen/E18? Hade han en bil på andra sida E18? På bilden där poliserna söker och spärrar av, ser man att det är ganska stora träd och att det är en lite större skog. Ser inte att det finns en sådan mellan SD´s och LW´s bostäder.

Skogsområdet där något fynd ska gjorts ligger mellan SD och UWs bostad, INTE mellan SD och LW.
Citera
2018-06-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
men hon har ju suttit och slagit in presenter vid köksbordet & hastigt lämnat hemmet ,med dörr låst/öppen. och då menar du att hon skulle hamnat i en bil och åkt runt halva stan för att komma på motorvägen och bli avsläppt .nä tror inte på det . men en teori som andra

VET vi att presenterna var halvt inslagna?
Har det stått någon annanstans än i ett inlägg här?
Avbryter man mitt i paketinslagningen så händer det något akut.
Men är det en trådsanning, så ser scenariet annorlunda ut.
Citera
2018-06-03, 13:45
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har redan framlagt en teori i början som ni kanske glömts bort. Jag frågade här om den man som hon skulle åka till Norge med hade en fru/sambo/flickvän. I så fall kunde hon blivit väldigt arg och svartsjuk. Fick inget gensvar kände jag på grund av att vi har ju en häktad så varför leta efter alternativa GM nu? Om du läser från början när jag skrev så ser du.

Sedan vill jag understryka att detta är hur jag känt, kan säkert vara fel. Är ny här dessutom.och inte van vid denna typ av diskussioner. Känns påhoppande och mobbande emellanåt mot SD men har nu fått förklarat för mig att det är så det är här.
Börjar lära mig.

Jag vill minnas att det framkommit att Norgesällskapet inte har sambo, flickvän, fru.
Men kan iofs vara så ändå bara ej så "tydligt" på tex sociala medier.
Senast redigerad av Hydrahead 2018-06-03 kl. 13:48. Anledning: Ändring
Citera
2018-06-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace

Om man har någon gorm av bokstavskombination är det nödvändigtvis inte så
Citera
2018-06-03, 13:51
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace

nä du har nog rätt vi har bara
Citat:
I hemmet fanns hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren var öppen, enligt uppgifter till Aftonbladet.

så nog va det hastig hon försvann ut,det är ganska säkert

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lwMjo/man-skaligen-misstankt-for-mordet-pa-lena-wesstrom
Citera
2018-06-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liinor
Om man har någon gorm av bokstavskombination är det nödvändigtvis inte så

...eller att det ringer på dörren el telefonen..
Citera
2018-06-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag ska åter vara övertydlig med vad jag TROR hände, och som passar in med det vi vet rent tekniskt (mer eller mindre). Ja, jag har presenterat detta förut, men inga mot- eller medhugg. Det ända so kommit är mer eller mindre intelligensbefriat "Jag vet att SD är skyldig, 100%"...

LW hör eller ser nått ute på gatan. Det är ett par som kanske tjafsar hårdhänt med varandra eller rycker på alla garageportar. Kanske försöker dom ta hennes/barnens cykel. Nått får hennes uppmärksamhet i alla fall. jag kallar dom "pundare" nedan med visst mått av fördom.

Hon smyger ut med sin mobil och tittar till läget. Personerna går dessa 100m bort och svänger av. Hon följer efter, och vid detta tillfälle glömmer hon dörren, eller vill ha snabb reträttväg in. Med mobilen är hon beredd att ringa 112. Kanske redan gjort det och hamnat i kö. Detta skulle då förklara varför polisen ser så snabbt det som människorov när dom tittar på hennes samtalslogg.

Hon kommer till planket för att se vart dom tar vägen, men dom gömmer sig bara där.
Då uppstår handgemäng, där mannen slår på LW till hon avlider. Det är hans medföljare som skriker inför det som sker framför hennes ögon. (Detta har jag varit med om personligen och hört av andra, så beteendet är faktabaserat).
I striden tappas kläder (väldigt vanligt faktiskt. Skor, kofta, hårsnodd o.d.)

Pundarna tar det ända värdefulla hon har, mobilen, och springer iväg. När dom kommer till sans så inser dom att den är het och droppar den längs deras flyktväg.

Detta är ett mer trovärdigt händelseförlopp än att SD eller någon annan i hennes bekantskapskrets skulle "lura" ut henne just dit.
Detta förklarar logiskt dörr, plats, kläder, skrik, mobil och MOTIV.
Inget av det som skrivs om SD förklarar ovanstående logiskt. Jag säger inte ATT han är oskyldig. Jag säger att logiken inte visar åt det hållet, rent tekniskt.

Alla diskussioner om misshandeln, deras relation, SD/HD:s separation och försök till ihoplappning är för mycket spekulation som ingen vet nått om. Inget som går att bevisa åt ena eller andra hållet, bara era tycken. "Jag skulle aldrig...", "Hur kan man göra så...".

De flesta "yrkeskriminella", även pundare, är ganska rationella. Det är väldigt få som skulle få för sig att slå ihjäl någon för att sno en mobil som blir ypperligt het genom detta.
Men kanske hon kom på ett par något omdömeslösa ungdomar, om det nu är sådana som brukar rycka i dörrar och hoppas de är olåsta för att sno väskor och annat som ofta hänger i hallen?

Annars är jag högst tveksam till att en kvinna skulle ge sig ut i natten och försöka jaga rätt på något "bus" om hon råkar se det genom ett fönster eller liknande.
Citera
2018-06-03, 14:02
Medlem
matsqqs avatar
Precis som i Lisa Holm-fallet är det en massa folk som spekulerar i att det är på ett annat sätt än polisens huvudspår.

En del är väldigt kreativa eller har sett för mycket på TV och tror till och med att gärningsmannen smetat blod från sig själv eller någon annan och lämnat i sitt hem för att "lura" polisen ( kanske för att de minns filmen "Bristande bevis" med Anthony Hopkins och hur han vilseledde polisen eller liknande )

Tror ni det ofta händer i verkligheten ? Kan ni nämna många fall där det skett i Sverige på senare tid ?

Men jag tror det blir likadant denna gången - att det visar sig att man tagit rätt gärningsman.

Misshandel + anmälning mot en man i hennes absoluta närhet och precis som i Lisa Holm-fallet antagligen en hel del andra saker som vi ännu inte känner till (SMS, mobilsamtal från mordkvällen etc.) .

Statistiken för att mr. X ska ha haft vägarna förbi och i förbifarten mördat Lena är nog otroligt låg jämfört med det sannolika alternativet ...

Men vi får avvakta och se...

PS De kreativa Sherlock Holmes-människorna med alternativa teorier kommer än en gång att tystna , åtminstone några dagar - tills nästa fall dyker upp ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in