2018-06-02, 20:32
Medlem
hrwdtjs avatar
Leif GW om Helenafallet i TV4.

https://www.youtube.com/watch?v=gq4l1r0NQ2k
Citera
2018-06-02, 20:56
Medlem
Den eller dem som gjort detta. Bor inte kvar i Mariestad. Det är iallafall min teori. Man har flytt stan rätt så snart efter försvinnandet.
Citera
2018-06-02, 21:02
Medlem
Donnabellos avatar
Någon är på väg att flytta. Såg en idag med hela famnen full med flyttlådor.....Och enligt rykten har samma man sagt upp sig från sitt jobb IGEN.
Citera
2018-06-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabello
Någon är på väg att flytta. Såg en idag med hela famnen full med flyttlådor.....Och enligt rykten har samma man sagt upp sig från sitt jobb IGEN.

KM?
Citera
2018-06-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Jag gissar att du är mycket nära sanningen i det du skriver.

Gm skulle aldrig kunna knysta det minsta om var Helena finns, det skulle leda honom direkt till skampålen.

En Gm och en medhjälpare direkt strax efter dådet....gör två inblandade personer.

Kan säga att jag under en rätt lång tid ett antal år tillbaks i tiden, var ganska säker på BWs inblandning. I dag är jag helt övertygad om att han inte har ett dugg med detta att göra.

Det har däremot KM.

Givetvis är det ju bara gissningar, ingenting annat...i stort sett.

PS
Man behöver ingen båt om man uträttar sina mörka uppdrag öster om Vänern. Det är rätt torrt i markerna där, om man bortser från en o annan mosse.

Intressant detta. Finns tipset hos polisen? Jag kommer inte ihåg heja bakgrunden men får uppdatera mig.
Citera
2018-06-03, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
Den eller dem som gjort detta. Bor inte kvar i Mariestad. Det är iallafall min teori. Man har flytt stan rätt så snart efter försvinnandet.

Vem kände UA först, PR eller BW?
Citera
2018-06-03, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Att försvara PR är inte Prinsessan ensam om, jag gör det också av den enkla anledningen att jag känner mig säker på att han är oskyldig.
Tror ni själva på att H mördades pga knarkskuld?
Ytterst ovanligt ens i de "värsta familjerna", (läs tattarna).
Visst förekommer sånt (ytterst sällsynt) men då av folk med de värsta diagnoserna, bl.a folk som har skriv och lässvårigheter och PR har skrivit här utan tecken på sådana diagnoser.

Visst förekommer undantagsfall men i detta fallet syns det mer troligt att andra än PR är gärningsmän från min sida och tydligen sessans också.

Konstigheter på det?

Är helt övertygad om att detta inte är någon " knark uppgörelse . Sedan vem MGM är .... Kan man kanske tänka på ett ordspråk som ofta brukar stämma ...... I de lugnaste vatten simmar ofta de fulaste fiskarna.
Tror Helenas mördare var en bekant , någon hon i normala fall kände sig trygg med .Om hon inte blev förföljd så tvivlar jag på att hon slagit följe genom skogen med en okänd man mitt i natten . Och enligt Ulrika så var Helena försiktig med sådant.
Citera
2018-06-03, 10:47
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Intressant detta. Finns tipset hos polisen? Jag kommer inte ihåg heja bakgrunden men får uppdatera mig.

Att polisen har denna bild som ett tänkbart scenario är ett faktum.
Om de sen har lagt ner tillräckligt med resurser på detta för att räta ut alla frågetecken kring det är en helt annan femma, tyvärr.
Vissa, enligt andrahandsuppgift, ganska tafatta och oengagerade sök har gjorts för ganska längesen och har följaktligen inte lett till något matnyttigt.

Någon är än idag ganska nöjd över den bristande arbetsinsatsen från rättsvårdande myndigheter. Ytterligare någon annan är till viss del också nöjd utifrån risken att hamna i strålkastarljuset, men bär samtidigt på en ständig gnagande känsla av att rättvisa inte har skipats och att hens beslut att tiga är fel, jävligt fel.

Någon känner ett ständigt obehag när denne vid allt färre tillfällen besöker kända trakter, som en gång stod för något positivt, men som under åren som gått alltmer blivit en ständig påminnelse om vad som hänt och vad som denne har besudlat platsen med.
Som en direkt följd av detta är besöken där minst sagt ovanliga nu för tiden.
Vill förtydliga att besöken som numera är ytterst sällsynta, absolut inte beror på att båt skulle krävas för att komma till platsen........

Som gäller för det stora flertalet inlägg i tråden, så gäller även detta inlägg gissningar...till en stor del.
Senast redigerad av Jubbero 2018-06-03 kl. 10:51.
Citera
2018-06-03, 14:48
Medlem
[quote=Donnabello|64224015]Någon är på väg att flytta. Såg en idag med hela famnen full med flyttlådor.....Och enligt rykten har samma man sagt upp sig från sitt jobb IGEN.[/QUOTE

Viktigare att "fly" istället för att rentvå sig - hmmm - hot om advokat. ]
Citera
2018-06-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabello

Såg du KM utanför Stadt?
Citera
2018-06-03, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW70

GW uttalar sej tvärsäkert, likväl som han gjorde vid anhållandet av misstänkt pilot man förra sommaren.
Han sade direkt att de hade fel man. Med tanke på det senaste kring Lars Johansson så är jag mkt tveksam till polisens sk utredning.

Den killen som snackade på fyllan för många år sedan, påstod att han kände Helena genom att han var vän med UAs ex vid tiden de varit tillsammans. Och därför var insatt.
Därav min undran om UA kände BW före PR?
Citera
2018-06-03, 18:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
GW uttalar sej tvärsäkert, likväl som han gjorde vid anhållandet av misstänkt pilot man förra sommaren.
Han sade direkt att de hade fel man. Med tanke på det senaste kring Lars Johansson så är jag mkt tveksam till polisens sk utredning.

Den killen som snackade på fyllan för många år sedan, påstod att han kände Helena genom att han var vän med UAs ex vid tiden de varit tillsammans. Och därför var insatt.
Därav min undran om UA kände BW före PR?

U borde ha känt BW innan PR, då BW ju kom från Mariestad och U och PR inte träffades förrän runt -88, tror jag det var. PR sa ju ha träffat BW genom att denne var kompis med Ulrika, så då borde hon ha känt BW sedan tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in