2018-06-01, 22:33
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller så är han fortfarande misstänkt.
Den tanken fick jag också när programmet sändes, att de inte tog med honom för att han kan vara inblandad.
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Han bodde alltså i området där Helena sågs sist och han talade med henne utanför stadt innan hon påbörjade sin promenad hemåt som även var hans väg hem mot bron.

Hans alibi verkar vara tungt eftersom utredarna inte lade något fokus på honom.
Jämförelsevis med PR som inte ens befann sej på plats......
Tillhör alibit vänkretsen kring Helena och U?
Är allt en slump.

Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Efter GWs medverkan hos nyhetsmorgon är det kanske dags att nysta i PU och BWs vänskapsrelation innan/under- och efter HAs försvinnande på nytt.

Tror dock fortfarande stenhårt på KM som MGM.
Att KM är mannen som polisen tror är den som H gick med över bron enligt vittnet verkar väldigt troligt. (Och förstås att det var han som anhölls kort förra året,)
Frågan som vi inte får något svar på är vem detta vittne är. En kvinna sägs det. Hur bekräftat är det att det var ett kvinnligt vittne? Har en svag aning att Jenvën kan ha sagt något om det men minns inte och orkar inte kolla den där filmen igen just nu.

Vet att det har tagits upp förut men kommer inte ihåg att något riktigt säkert svar har kommit om det: När flyttade S. P*mfr*y tillbaka till England? *=u, e
Citera
2018-06-01, 22:37
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Man kan ju undra hur du vet så mycket om detta mysterium ? Privata PM i massor 🤔
Och sedan har du försvarat samma man ( P) i minst 10 år !!! Det gör man inte om man inte har eller haft en väldigt nära kontakt med denne person. Något är lite märkligt faktiskt 🤔
Samtidigt så är hon ju en levande uppslagsbok om fallet, kan mycket och har ordning. Bra att kunna fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Som jag har berättat ett antal gånger förut, så har jag efter många års skrivande i denna tråd fått många kontakter (och, ja, många privata PM). Vissa kontakter har varit tillfälliga och/eller då-och-då-kontakter, andra har varat längre och varit mer djupa och frekventa.

För "minst 10 år" sedan hade jag inte en aning om vem PR var, inte ens hans namn. Detta kan du se om du läser tråden från början.
Har du någon information om vem brovittnet är?
Citera
2018-06-01, 22:41
Medlem
Jag tror faktiskt att GW är fel ute den här gången. Det som jag dock håller med om är att HA mycket väl kände GM. Däremot tror jag INTE att det var en misshandel som gick över styr, däremot en våldtäkt.

KM med eventuellt en medhjälpare ser jag som högst troligt. Samtidigt är jag öppen för att diskutera PU och BW. PKs berättande om natten HA försvann är och förblir VÄLDIGT intressant.
Citera
2018-06-02, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Herregud! Totalt jävla inkompetenta! Och hade inte journalisten tagit kontakt med NFC och fått detta svar så hade Lars Johansson fortsatt att vänta på svar från dem. Han borde entledigas.
Är man inte mer intresserad än NFC Susanne Karlsson då ska man.inte jobba där. Helt otroligt hur hon svarar!!!!
Citera
2018-06-02, 02:05
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Man kan ju undra hur du vet så mycket om detta mysterium ? Privata PM i massor 🤔
Och sedan har du försvarat samma man ( P) i minst 10 år !!! Det gör man inte om man inte har eller haft en väldigt nära kontakt med denne person. Något är lite märkligt faktiskt 🤔

Att försvara PR är inte Prinsessan ensam om, jag gör det också av den enkla anledningen att jag känner mig säker på att han är oskyldig.
Tror ni själva på att H mördades pga knarkskuld?
Ytterst ovanligt ens i de "värsta familjerna", (läs tattarna).
Visst förekommer sånt (ytterst sällsynt) men då av folk med de värsta diagnoserna, bl.a folk som har skriv och lässvårigheter och PR har skrivit här utan tecken på sådana diagnoser.

Visst förekommer undantagsfall men i detta fallet syns det mer troligt att andra än PR är gärningsmän från min sida och tydligen sessans också.

Konstigheter på det?
Citera
2018-06-02, 02:19
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Är man inte mer intresserad än NFC Susanne Karlsson då ska man.inte jobba där. Helt otroligt hur hon svarar!!!!
Ja du, hon lät inget vidare trevlig så som hon svarade. En aning dryg och sarkastisk. Kan vara att hon alltid låter så iofs. Och varför har de inte hört av sig till polisen i Skövde/Mariestad och sagt något tidigare? Har de ingen kommunikation som fungerar?
Citera
2018-06-02, 02:52
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Vi nappar inte utan som jag skrev .... vi som hänger här är knappast intresserad av deckar gåtor .
En del av oss är nog intresserade av deckargåtor faktiskt. Dels det, det skaver och irriterar med olösta gåtor, och dels och främst att man inte vill att människor ska kunna klara sig undan brott, man vill att ett fall ska få en lösning och den som begått brottet får ett ordentligt straff.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Om ni läser...
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
... så hittar ni lite om det ni eftersöker om segelturer m.m.
Tack!
Citera
2018-06-02, 08:02
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:

Folk förstår hur du menar och vad du menar.
Håller med dig.
Sen är det ju upp till var och en om man vill spela "charader" med någon som redan vet.

Upp till var och en.

Jag hoppas verkligen nu när folk vet iom 2 GM så nära Fam A /H att någon ,syster,vän,släkting börjar utöva den makt dom har,börjar göra vissa nervös med frågor el iaf någonting.

Gws inslag måste varit det sista nämnda här ville tas upp igen.

Och till sist ,jag utesluter inte KM,varför måste man vara för el emot.Björn,MR ,mfl är intressanta.

Det är 2 och folk vet.
Senast redigerad av Donnabella6 2018-06-02 kl. 08:06.
Citera
2018-06-02, 09:02
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Samtidigt så är hon ju en levande uppslagsbok om fallet, kan mycket och har ordning. Bra att kunna fråga.

Nej, det har jag tyvärr inte.
Citera
2018-06-02, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Det är 2 och folk vet.

Utifrån Son*as uppgifter har jag tidigare trott de var två. Men jag tror gm agerade helt ensam.

En person med stort kontrollbegär.
Citera
2018-06-02, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett

Bickan hade talat med brovittnet. Men pojken som var med Helena var PU. Det blir strulpaj av allt.
Citera
2018-06-02, 18:33
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Tror GW har helrätt i två saker. Helena kände gm väldigt väl samt att dådet inte var planerat i förväg. Sen vetefan om han är rätt på det.

Gärningsmannaprofil: Tror gm har ”två ansikten” och är en mästare i att dupera. Som person är han relativt självupptagen. Han har ett stort kontrollbehov. Just detta kontrollbegär tog överhand och gm flippade ur för ett ögonblick. Det blev Helenas öde. Jag tror inte det var ett våldtäktsförsök.

Efteråt kom det kyliga, kalkylerande tankesättet fram. Han var väl medveten om att han måste visa sig på stan. Kroppen hämtades med bil på natten. Transport till den slutliga förvaringsplatsen skedde antagligen natten mellan sön-mån.

GM är med största sannolikhet omnämnd i tråden och finns med i polisens utredning. För att ha möjlighet att hitta kvarlevorna efter kroppen, måste polisen förstå hur gm tänker. Han är utstuderad och har väl tänkt igenom dumpningsplatsen. Den är vald med omsorg. Förmodligen befarar gm att han kan röja sig om han lämnar in ett anonymt tips om var kvarlevorna finns. Därför tiger han. Den han älskar mest av alla på denna planet är trots allt sig själv..!

Jag gissar att du är mycket nära sanningen i det du skriver.

Gm skulle aldrig kunna knysta det minsta om var Helena finns, det skulle leda honom direkt till skampålen.

En Gm och en medhjälpare direkt strax efter dådet....gör två inblandade personer.

Kan säga att jag under en rätt lång tid ett antal år tillbaks i tiden, var ganska säker på BWs inblandning. I dag är jag helt övertygad om att han inte har ett dugg med detta att göra.

Det har däremot KM.

Givetvis är det ju bara gissningar, ingenting annat...i stort sett.

PS
Man behöver ingen båt om man uträttar sina mörka uppdrag öster om Vänern. Det är rätt torrt i markerna där, om man bortser från en o annan mosse.
Senast redigerad av Jubbero 2018-06-02 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in