2018-06-03, 17:44
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosa_humla
Har aldrig haft de problemen här, fått ett par konstiga PMs men ignorera-funktionen fungerar fint. Hittills har jag inte behövt rapportera något.
Ignorera funktionen är väl borttagen sedan lång tid tillbaka?
Citera
2018-06-03, 17:47
Medlem
Strangeflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
Nu är det ju inte det jag har påstått heller, däremot ser man tendenser. Att man spammas med hot och kränkningar via PM för att man skrivit att man fick x dos av x när man skulle föda, d.v.s. utan att ha argumenterat EN enda gång på forumet är väldigt konstigt.

Därför jag frågar om fler kvinnor upplevt detta hat från ingenstans. Självklart är det ju intressant att jämföra med hur män upplever detta också, men jag utgick utifrån uppgifterna jag hade att arbeta med.

Inget jag känner igen. Nåt enstaka snuskigt PM om jag skrivit på sexforumet, men det är inget jag bryr mig i eller lägger nån värdering i. Kanske nån som varit upprörd och pm:at, men då har man fått fördjupa diskussionen där. Sen vet jag inte, mitt antifeministiska/nationalistiska perspektiv kanske inte är så revolutionerande på denna sida, så man går under radarn där.

Kvinnoföraktet är ganska starkt på detta forum, ibland har jag viss förståelse för det. Resten får man försöka sila. De flesta är vanliga vettiga människor.
Citera
2018-06-03, 17:47
Medlem
rosa_humlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom

Där ser man, fungerade* ska det kanske stå. Har inte behövt använda den på länge, vilket väl talar för mitt inlägg ^^
Citera
2018-06-03, 17:48
Bannlyst
Har varit medlem här rätt länge och sällan fått sådana PM. Oftast tvärtom faktiskt, snälla eller frågvisa PM.
Citera
2018-06-03, 17:57
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Man kan ignorera pm. Jag har gjort det en gång efter att jag rapporterat ett pm.
Fick hjälp av en moderator. Minns inte hur man gjorde det eftersom jag inte behövt göra det mer än en gång.
Citera
2018-06-03, 18:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jag förstår inte riktigt vad du vill säga.
1. "De som skyltar med att de är kvinnor är så gott som alltid ute efter manlig uppmärksamhet eller manligt beskydd."
2. Du skyltar själv med att du är kvinna genom att ha valt ett nick som iaf inte är mindre skyltande än "Tacosbaren".

??

Ang 1 tycker jag att det är förskräcklig attityd mot kvinnor. Att sluta skylta får inte vara lösningen. Iaf bra att du inte lever som du lär, Gertrud1.

Det är väl inget nick som reflekterar deras person om de inte har sitt eget namn här, vilket avråds ifrån. Alla har sitt skäl till sitt nick och jag har mina, jag valde avsiktligt ett ganska fult namn. Vare sig manliga eller kvinnliga nick här säger något om användarens kön, inte heller bilden, killar har snygga tjejer på sin avatar. En del kvinnor har bilder på sig själva djupt ned i urringningen. Då skyltar man med att man är kvinna. Liksom hur man skriver och för sig. Nu har jag varit här ganska länge och en del känner igen mitt nick. Men fortfarande tror många att jag är man när jag kommenterar i trådar.

Angående vad du tycker om 1 visar bara på att du är klent begåvad. Jag känner till de värsta kvinnliga offerkoftorna här och det brukar visa sig att de hemska pm de får bara handlar om att de inte stryks medhårs. Du köper en lögn och ser kvinnor som offer för något som inte förekommer, och har din fåniga "lösningen får inte vara att sluta skylta"

Det enda som behöver lösas är att få folk att sluta låta sig trollas.
Citera
2018-06-03, 18:06
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Man kan ignorera pm. Jag har gjort det en gång efter att jag rapporterat ett pm.
Fick hjälp av en moderator. Minns inte hur man gjorde det eftersom jag inte behövt göra det mer än en gång.
Går ju att stänga av pm funktionen annars vet jag inte.
Citera
2018-06-03, 18:08
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Fast du viker ju ut dig på nätet och skriver långa inlägg om hur ensam du är och hur du skulle vilja ta livet av dig om du bara vågade.

Exempel:
https://imageshack.com/user/Buffymylove

Du är inte trovärdig i dina påståenden. Du är en knäppis.

Jag har personligen aldrig upplevt några hot eller något direkt hat. Absolut inget i PM. Det är en myt.
Du får gärna tycka att jag är knäpp. Men bara för att du inte upplevt konstiga eller hotfulla pm så betyder det inte att andra inte har det.
Citera
2018-06-03, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Du får gärna tycka att jag är knäpp. Men bara för att du inte upplevt konstiga eller hotfulla pm så betyder det inte att andra inte har det.
Fast du har ju inte gjort det. Du har möjligen upplevt sena PM från runkande killar och det beror på att du är både lättfotad och öppen med det. Men det är inte hot. Och det är inte hat.

Nu kanske du invänder att jag inte vet hur du känner inför dina PM men det vet jag visst det. Du söker offerkofta. I ett land av mjölk och honung hade du klagat i tidningen över att du är laktosintolerant. Du tillhör den sorten som vinner en miljon och klagar över att det är trångt i plånboken.

Du är en clown.
Citera
2018-06-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Kvinnoföraktet är ganska starkt på detta forum, ibland har jag viss förståelse för det. Resten får man försöka sila. De flesta är vanliga vettiga människor.

Föraktet mot alla avvikande (bögar, pedofiler, muslimer, män) är stort, och ni kvinnor har det inte svårare än någon annan. Det räcker långt med att bete sig normalt, och då kan man faktiskt förändra någonting.

Föraktet mot miffon är en annan sak och det är viktigt att inte blanda ihop dem, men jag misstänker att särskilt kvinnor försöker att göra det.

Citat:
Antagligen. Men enligt min erfarenhet brukar mina åsikter provocera vissa rätt rejält. Oskyldig? Tja,jag brukar inte pm:a otrevligheter till andra användare bara för att jag finner dem provocerande.

Allvarligt, är det här du? Då tar jag tillbaka allt jag har skrivit.
Citera
2018-06-03, 18:18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdemokrat
Är det inte provocerande att visa hälften av brösten?

Om du hade haft en profilbil med ett hakkors, hade du fått PM från judar istället.

Löjligt att du försöker spela oskyldig.

Citat:
Fast du viker ju ut dig på nätet och skriver långa inlägg om hur ensam du är och hur du skulle vilja ta livet av dig om du bara vågade.

Exempel:
https://imageshack.com/user/Buffymylove

Du är inte trovärdig i dina påståenden. Du är en knäppis.

Jag har personligen aldrig upplevt några hot eller något direkt hat. Absolut inget i PM. Det är en myt.

Citat:

Fast ja har ännu inte sett ett enda bevis på vad du påstår. Att folk stör sig på dig är för att du använder forumet för att mata på med ditt behov av uppmärksamhet. Det handlar inte om att du är kvinna, det handlar om att du använder forumet för dina privata känslomässig problem.

Man borde Ruista dig och svara dig med tystnad. Tyvärr kommer nya användare som inte vet hur du beter dig hugga på betet ideligen.

Människor som blir allvarligt hotade blir rädda, du fortsätter med mer av samma sak som du påstår dig bli hotad för, och kallar dig offer jo tjena.
Citera
2018-06-03, 18:20
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Fast du har ju inte gjort det. Du har möjligen upplevt sena PM från runkande killar och det beror på att du är både lättfotad och öppen med det. Men det är inte hot. Och det är inte hat.

Nu kanske du invänder att jag inte vet hur du känner inför dina PM men det vet jag visst det. Du söker offerkofta. I ett land av mjölk och honung hade du klagat i tidningen över att du är laktosintolerant. Du tillhör den sorten som vinner en miljon och klagar över att det är trångt i plånboken.

Du är en clown.
Hot och hat har jag fått, oavsett vad du tror. Det är inte det minsta synd om mig pga det, det är ett enkelt konstaterande utifrån ts som undrar om andra har liknande erfarenheter.

Jag gillar det här forumet men tyvärr händer sånt här om man slänger in tillräckligt många människor på ett forum. Inte så märkligt egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in