Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Jag förstår inte riktigt vad du vill säga.
1. "De som skyltar med att de är kvinnor är så gott som alltid ute efter manlig uppmärksamhet eller manligt beskydd."
2. Du skyltar själv med att du är kvinna genom att ha valt ett nick som iaf inte är mindre skyltande än "Tacosbaren".
??
Ang 1 tycker jag att det är förskräcklig attityd mot kvinnor. Att sluta skylta får inte vara lösningen. Iaf bra att du inte lever som du lär, Gertrud1.
Det är väl inget nick som reflekterar deras person om de inte har sitt eget namn här, vilket avråds ifrån. Alla har sitt skäl till sitt nick och jag har mina, jag valde avsiktligt ett ganska fult namn. Vare sig manliga eller kvinnliga nick här säger något om användarens kön, inte heller bilden, killar har snygga tjejer på sin avatar. En del kvinnor har bilder på sig själva djupt ned i urringningen. Då skyltar man med att man är kvinna. Liksom hur man skriver och för sig. Nu har jag varit här ganska länge och en del känner igen mitt nick. Men fortfarande tror många att jag är man när jag kommenterar i trådar.
Angående vad du tycker om 1 visar bara på att du är klent begåvad. Jag känner till de värsta kvinnliga offerkoftorna här och det brukar visa sig att de hemska pm de får bara handlar om att de inte stryks medhårs. Du köper en lögn och ser kvinnor som offer för något som inte förekommer, och har din fåniga "lösningen får inte vara att sluta skylta"
Det enda som behöver lösas är att få folk att sluta låta sig trollas.