2018-06-03, 14:50
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Rosamunde, jag är inte heller så ”gammal” på Flashback. Jag har också emellanåt försökt att bl.a. fundera över alternativa GM. En ”grupp” med presumtiva GM kan fungera som den referensgrupp som äter placebo vid läkemedelstester, tänker jag. Om SD är skyldig så stärks misstankarna, om övriga, efter rejäla ”tester” kan uteslutas. Visst pekar mycket på att SD kan vara skyldig/inblandad. Om så är fallet riskerar han inte att slippa undan p.g.a att andra eventuella GM diskuteras. Tvärtom. Jag tycker att du ska stanna i forumet, Rosamunde. Jag tror att du kan ha intressanta funderingar och information som du inte riktigt har hunnit lägga fram ännu. Kan du, om du får tid och har lust, berätta mer utförligt kring hur du ser på allt detta?
Citera
2018-06-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Polisen har tagit kläder på platsen. Men det är ju inte helt hundra att klädesplagg som fanns vid fyndplatsen har med brottet att göra. Om platsen är ett krypin för exvis ungdomar så kan ju en tröja som legat där varit kvarglömd av de ungdomarna då.

Dom kanske var samstämmiga med de delar som fanns kvar på kroppen. Kläderna torde genomgått undersökning, tester.

Eller var hon helnaken?
Citera
2018-06-03, 14:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Precis som i Lisa Holm-fallet är det en massa folk som spekulerar i att det är på ett annat sätt än polisens huvudspår.

En del är väldigt kreativa eller har sett för mycket på TV och tror till och med att gärningsmannen smetat blod från sig själv eller någon annan och lämnat i sitt hem för att "lura" polisen ( kanske för att de minns filmen "Bristande bevis" med Anthony Hopkins och hur han vilseledde polisen eller liknande )

Tror ni det ofta händer i verkligheten ? Kan ni nämna många fall där det skett i Sverige på senare tid ?

Men jag tror det blir likadant denna gången - att det visar sig att man tagit rätt gärningsman.

Misshandel + anmälning mot en man i hennes absoluta närhet och precis som i Lisa Holm-fallet antagligen en hel del andra saker som vi ännu inte känner till (SMS, mobilsamtal från mordkvällen etc.) .

Statistiken för att mr. X ska ha haft vägarna förbi och i förbifarten mördat Lena är nog otroligt låg jämfört med det sannolika alternativet ...

Men vi får avvakta och se...

PS De kreativa Sherlock Holmes-människorna med alternativa teorier kommer än en gång att tystna , åtminstone några dagar - tills nästa fall dyker upp ...
Hahaha. Bra Hårresande teorier och underkännande av utredarna/åklagarens proffessionalitet.
Citera
2018-06-03, 14:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom kanske var samstämmiga med de delar som fanns kvar på kroppen. Kläderna torde genomgått undersökning, tester.

Eller var hon helnaken?

Det vet jag inte. Men minns att reportern som var på plats på filmsnutt i Expressen som rapporteradefrån när hon hittades sade att utöver en kropp av död människa så hade de även gjort fynd i form av klädesplagg.
Så de klädesplaggen kanske inte helt säkert kan kopplas till vare sig BO eller någon GM om det nu är en sådan plats var andra håller till då och då.

Någon postare här i tråden sade ju att hon verkat vara barbent. Jag tänker inte att hon nödvändigt var naken. Om hon tvingades bort mitt i natten kan hon ju haft typ pyamaskläder på sig eller t-shirt/linne och trosor. Ja vad hon nu brukar sova i.
Citera
2018-06-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Betänk att sonen har en pappa som säkert håller reda på var han är och som möjligen skulle märka om
sonen kommer hem uppskakad och ev. blodig. Det är jäkligt långsökt, men visst - det har hänt tidigare,
att barn mördar sina föräldrar. Ofta är de då äldre och det brukar ha föregåtts av en psykosocial problematik. Inga tecken på detta har framkommit.

Tror inte ett ögonblick att pappan och polisen missat det du ponerar, särskilt inte som de nu har en gubbe
häktad, skäligen misstänkt.

Stod det inte i tråden att UW befann sig i ett annat län vid försvinnandet? Eller har jag helt blandat ihop korten?
Citera
2018-06-03, 15:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag ska åter vara övertydlig med vad jag TROR hände, och som passar in med det vi vet rent tekniskt (mer eller mindre). Ja, jag har presenterat detta förut, men inga mot- eller medhugg. Det ända so kommit är mer eller mindre intelligensbefriat "Jag vet att SD är skyldig, 100%"...

LW hör eller ser nått ute på gatan. Det är ett par som kanske tjafsar hårdhänt med varandra eller rycker på alla garageportar. Kanske försöker dom ta hennes/barnens cykel. Nått får hennes uppmärksamhet i alla fall. jag kallar dom "pundare" nedan med visst mått av fördom.

Hon smyger ut med sin mobil och tittar till läget. Personerna går dessa 100m bort och svänger av. Hon följer efter, och vid detta tillfälle glömmer hon dörren, eller vill ha snabb reträttväg in. Med mobilen är hon beredd att ringa 112. Kanske redan gjort det och hamnat i kö. Detta skulle då förklara varför polisen ser så snabbt det som människorov när dom tittar på hennes samtalslogg.

Hon kommer till planket för att se vart dom tar vägen, men dom gömmer sig bara där.
Då uppstår handgemäng, där mannen slår på LW till hon avlider. Det är hans medföljare som skriker inför det som sker framför hennes ögon. (Detta har jag varit med om personligen och hört av andra, så beteendet är faktabaserat).
I striden tappas kläder (väldigt vanligt faktiskt. Skor, kofta, hårsnodd o.d.)

Pundarna tar det ända värdefulla hon har, mobilen, och springer iväg. När dom kommer till sans så inser dom att den är het och droppar den längs deras flyktväg.

Detta är ett mer trovärdigt händelseförlopp än att SD eller någon annan i hennes bekantskapskrets skulle "lura" ut henne just dit.
Detta förklarar logiskt dörr, plats, kläder, skrik, mobil och MOTIV.
Inget av det som skrivs om SD förklarar ovanstående logiskt. Jag säger inte ATT han är oskyldig. Jag säger att logiken inte visar åt det hållet, rent tekniskt.

Alla diskussioner om misshandeln, deras relation, SD/HD:s separation och försök till ihoplappning är för mycket spekulation som ingen vet nått om. Inget som går att bevisa åt ena eller andra hållet, bara era tycken. "Jag skulle aldrig...", "Hur kan man göra så...".
Teknisk logik?
Trodde logiken med statistiken inte håller med dig det minsta. Dessutom underskattar du utredarna grovt.
Citera
2018-06-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Betänk att sonen har en pappa som säkert håller reda på var han är och som möjligen skulle märka om
sonen kommer hem uppskakad och ev. blodig. Det är jäkligt långsökt, men visst - det har hänt tidigare,
att barn mördar sina föräldrar. Ofta är de då äldre och det brukar ha föregåtts av en psykosocial problematik. Inga tecken på detta har framkommit.

Tror inte ett ögonblick att pappan och polisen missat det du ponerar, särskilt inte som de nu har en gubbe
häktad, skäligen misstänkt.

Vi vet ju ingenting egentligen.
I bästa fall så va både sonen och pappan hemma hela kvällen.

Jag hoppas verkligen att åklagaren får upp misstankegraden till sannolika skäl.
Om inte så blir det dystert oavsett vem som är GM.
Citera
2018-06-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jo, det tar emot men en del bitar faller på plats.
Om han hälsar på för att prata så blir dom ordentligt osams, sonen
drar iväg i ilska och hon efter, kommer ifatt honom i närheten av planket, allt
spårar ur med handgemäng LW skriker.

Jag hoppas verkligen att SD är GM.

Fast vad jag förstår så var de inte osams för att han var stökig, han hade ju anmält henne vadjagförstårför atthon frekvent var ute om nätterna och lämnade barnen ensamma?
Visserligen bodde exmannen där sonen bodde särskilt långt bort men 23.30 är väl ganska sent för att åka iväg och prata med morsan om sonen skulle till skolan dagen efter?
Citera
2018-06-03, 15:11
Medlem
Rosamund, varför tror du att SD sitter där han gör?
Senast redigerad av Bensprattel 2018-06-03 kl. 15:15.
Citera
2018-06-03, 15:17
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Stod det inte i tråden att UW befann sig i ett annat län vid försvinnandet? Eller har jag helt blandat ihop korten?
Hmm, jag vet faktiskt inte. Även om han var borta vid försvinnandet så har jag svårt att tro att en tonåring
kan leva med det här utan att en förälder lägger märke till att något inte står rätt till. De verkar ju utåt sett vara en väl fungerande familj, trots skilsmässor et. al.
Citera
2018-06-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det vet jag inte. Men minns att reportern som var på plats på filmsnutt i Expressen som rapporteradefrån när hon hittades sade att utöver en kropp av död människa så hade de även gjort fynd i form av klädesplagg.
Så de klädesplaggen kanske inte helt säkert kan kopplas till vare sig BO eller någon GM om det nu är en sådan plats var andra håller till då och då.

Någon postare här i tråden sade ju att hon verkat vara barbent. Jag tänker inte att hon nödvändigt var naken. Om hon tvingades bort mitt i natten kan hon ju haft typ pyamaskläder på sig eller t-shirt/linne och trosor. Ja vad hon nu brukar sova i.

Men hon var ju i full gång med att slå in födelsedagspresenter. Om jag fattat hennes blogg rätt så serverade hon barnen fika med tårta på sängen då dom fyllde år. Hon brukade göra i ordning brickan kvällen innan. Sedan blev det kalas på kvällen med kompisar, far resp morfäldrar mfl.
Citera
2018-06-03, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men hon var ju i full gång med att slå in födelsedagspresenter. Om jag fattat hennes blogg rätt så serverade hon barnen fika med tårta på sängen då dom fyllde år. Hon brukade göra i ordning brickan kvällen innan. Sedan blev det kalas på kvällen med kompisar, far resp morfäldrar mfl.

Ja? Och hon försvann ju på ett sätt man antar ofrivilligt under natten. Om hon slår in födelsedagspresenter det sista hon gör på kvällen förefödelsedagsfirandet så kan hon väl varit i pyjamas eller vad hon brukar sova i?
Eller vad är det inänder mot med att använda ordet Men...
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-03 kl. 15:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in