2018-06-03, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, någon extrem situation låter det väl inte som. Vet man förresten om LW och SD hade kontakt med varandra även på senare tid? Hade de kanske barn tillsammans, eller hur var det?

Vi har alla olika referenspunkter beroende på erfarenheter, egna upplevelser kombinerat med personlighet. I MIN värld är det en extrem situation när någon nödgas använda tvång för att avlägsna någon från bil eller hem eller dylikt. En person som inte lämnar platsen när den blir avvisad?? Jag har inte någon i min värld som beter sig så. Visst har jag mött människor som betett sig så, men de har inte någon plats i mitt liv. Jag tycker det finns tendenser mellan LW och SD att ”jobbiga” känslor/situationer som kan leda till frustration, och i frustration kan mycket hända utan att det från början var avsikten
Citera
2018-06-03, 12:03
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Vänta nu? Jag har inte jämfört SD med Martin Jonsson. Det har ingen annan heller gjort.

Jag nämnde Lotta Rudholm som exempel på varför LW kan ha följt med GM av rädsla, istället för scenariot att hon mötte upp någon hon litade på.
Rätt ska vara rätt. Skapa inte falska trådsanningar, tack.

Även om ingen jämfört honom med Martin Jonsson så halkade han in i diskussionen. Det är en viss skillnad på att vara rädd för en tidigare känd fängelsekund med våld i bagaget och vår MGM.

Det är intressant vad du tog åt dig, särskilt som jag inte riktade inlägget till någon..

Det jag först och främst ville ha fram var att han sitter utredningshäktad och faktiskt ska kallas för MGM och inget annat. Han bör kallas för det fram till en FUP ev släpps som visar vad de har på honom.

Vi vet även att han inte blev häktad på sannolika skäl utan endast på skäliga misstankar, tingsrätten höll i nuläget inte med åklagaren. Detta kan komma att ändras och vi får någon form av bevis att förhålla oss till. Men som det ser ut nu har vi endast en av åklagaren nedlagd misshandelsanmälan som inträffade för 16 månader sedan. Vad åklagaren förde fram i häktningsförhandlingen är inget vi vet.

Jag vet naturligtvis inte om han är skyldig eller oskyldig, men att ifrån några bilder måla upp honom som narcissist eller psykopat är rätt magstarkt. Dessutom även om han är narcissist gör det inte honom med automatik till mördare..

Sedan tror jag inte att jag med mina få inlägg i tråden skapar några trådsanningar. Det är det däremot andra som gör. Det blir en flockmentalitet där man inte förhåller sig till den aktuella situationen utan bestämt sig för vad som är sant. Det är egentligen ganska intressant med tanke på hur lite vi vet.
Citera
2018-06-03, 12:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kan alla privatspanare och teoretiker här inne leka med tanken att polisen går ut i morgon med att SD är släppt och alla misstankar är avskrivna. Även HD är helt avskriven.
Var lämnar det oss då???

Det skulle lämna oss i en intressantare tråd som inte längre var enkelspårig, utan plötsligt delvis var tvungen att se i ett bredare perspektiv.
Citera
2018-06-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ok sorry ,det va efter en cykel/gångväg i skogen ,en bit från SD hem
men det har jag ej sett bild på bara från filmer i nyheterna

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6n0Wor/foremal-har-hittats-i-sokandet-efter-forsvunna-lena

Lite intressant vilken skog det var? Till SD är det ca 4-500 meter. Då skulle fyndet kunna vara hittad strax bortanför SD´s hem. Alternativt kanske skogsdungen vid fågelbärsvägen mot E18 eller på andra sidan om den.

Funderar på flyktvägen - fortsatte han springa utefter planket mot fågelbärsvägen/E18? Hade han en bil på andra sida E18? På bilden där poliserna söker och spärrar av, ser man att det är ganska stora träd och att det är en lite större skog. Ser inte att det finns en sådan mellan SD´s och LW´s bostäder.
Citera
2018-06-03, 12:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Kan alla privatspanare och teoretiker här inne leka med tanken att polisen går ut i morgon med att SD är släppt och alla misstankar är avskrivna. Även HD är helt avskriven.
Var lämnar det oss då???

Det kan vara någon annan i bekantskapskretsen. Hon verkar ju ha varit social och aktiv. Vacker också.
Eller Eventuella fruar/sambor/flickvänner till män om hon haft älskare?
Har en känsla av att SD inte var den enda som var irriterad på henne.
Citera
2018-06-03, 12:11
Medlem
Vi har nog de flesta svårt att se oss själva, eller de vi har nära, ta någon annan persons liv. Men i fel eller rätt omständighet kan vad som helst hända... SÅ ÄR DET!
Citera
2018-06-03, 12:12
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Lite intressant vilken skog det var? Till SD är det ca 4-500 meter. Då skulle fyndet kunna vara hittad strax bortanför SD´s hem. Alternativt kanske skogsdungen vid fågelbärsvägen mot E18 eller på andra sidan om den.

Funderar på flyktvägen - fortsatte han springa utefter planket mot fågelbärsvägen/E18? Hade han en bil på andra sida E18? På bilden där poliserna söker och spärrar av, ser man att det är ganska stora träd och att det är en lite större skog. Ser inte att det finns en sådan mellan SD´s och LW´s bostäder.

skogen mot vivalla vad jag fattar
Citat:
Polisen har spärrat av en plats cirka 150 meter in i skogen från villaområdet där försvunna Lena Wesström, 45, bor.

kolla på den här satellit kartan

https://www.google.se/maps/search/google+maps+%C3%B6rebro+hj%C3%A4rsta/@59.2901801,15.1839874,778a,35y,6.41t/data=!3m1!1e3
Citera
2018-06-03, 12:14
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Var lämnar det oss då???

hur vet du att HD är "helt" avskriven ?
Citera
2018-06-03, 12:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Umgåtts publikt i dagsljus. Det är skillnad att göra det mitt i natten när man är ensam. Skulle du våga göra det med någon som misshandlat dig förut?

Levt med en våldsam man, så ja! Dessa förhållanden består ju inte enbart av våld utan bra stunder med. De kanske inte alls var osams den här kvällen utan skulle prata. Sedan gick något snett. Så jag ser det absolut inte som något konstigt om hon släppt in honom eller följt med ut.
Sedan har jag ingen aning om det var så det gick till. Hon kanske släppte in eller öppnade för att han inte skulle bli arg och väcka barnen?
Citera
2018-06-03, 12:16
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Det kan vara någon annan i bekantskapskretsen. Hon verkar ju ha varit social och aktiv. Vacker också.
Eller Eventuella fruar/sambor/flickvänner till män om hon haft älskare?
Har en känsla av att SD inte var den enda som var irriterad på henne.

där antyder du igen :-) dela med dig av dina teorier ,så vi kan bredda som du vill att vi ska göra !
Citera
2018-06-03, 12:17
Medlem
Citat:
Återigen är han bara skäligen misstänkt och på grund av tidigare misshandelsanmälan till stor del och avsaknad av alibi troligtvis som kom fram under förhören.
Har du en vän/bekant som jobbar inom polisen eller ännu bättre inom åklagarämbetet så fråga om det räcker med det jag skriver ovan för häktning. Svaret blir ja. Har redan sagt att detta är jag 100% säker på. Det räcker för skälig häktning punkt slut.
Om det blir sannolika skäl, då håller jag med om att han troligtvis är skyldig.

En nära vän är domare i hovrätten (det är rätten som tar ställning till häktning, inte polis/åklagare) och svaret är nej. Nu lägger vi ner den här diskussionen säger jag, kan du respektera det?
Citera
2018-06-03, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Levt med en våldsam man, så ja! Dessa förhållanden består ju inte enbart av våld utan bra stunder med. De kanske inte alls var osams den här kvällen utan skulle prata. Sedan gick något snett. Så jag ser det absolut inte som något konstigt om hon släppt in honom eller följt med ut.
Sedan har jag ingen aning om det var så det gick till. Hon kanske släppte in eller öppnade för att han inte skulle bli arg och väcka barnen?
Så talar erfarenhet. Bra inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in