Citat:
Ursprungligen postat av
LilyhAmmer
Vänta nu? Jag har inte jämfört SD med Martin Jonsson. Det har ingen annan heller gjort.
Jag nämnde Lotta Rudholm som exempel på varför LW kan ha följt med GM av rädsla, istället för scenariot att hon mötte upp någon hon litade på.
Rätt ska vara rätt. Skapa inte falska trådsanningar, tack.
Även om ingen jämfört honom med Martin Jonsson så halkade han in i diskussionen. Det är en viss skillnad på att vara rädd för en tidigare känd fängelsekund med våld i bagaget och vår MGM.
Det är intressant vad du tog åt dig, särskilt som jag inte riktade inlägget till någon..
Det jag först och främst ville ha fram var att han sitter utredningshäktad och faktiskt ska kallas för MGM och inget annat. Han bör kallas för det fram till en FUP ev släpps som visar vad de har på honom.
Vi vet även att han inte blev häktad på sannolika skäl utan endast på skäliga misstankar, tingsrätten höll i nuläget inte med åklagaren. Detta kan komma att ändras och vi får någon form av bevis att förhålla oss till. Men som det ser ut nu har vi endast en av åklagaren nedlagd misshandelsanmälan som inträffade för 16 månader sedan. Vad åklagaren förde fram i häktningsförhandlingen är inget vi vet.
Jag vet naturligtvis inte om han är skyldig eller oskyldig, men att ifrån några bilder måla upp honom som narcissist eller psykopat är rätt magstarkt. Dessutom även om han är narcissist gör det inte honom med automatik till mördare..
Sedan tror jag inte att jag med mina få inlägg i tråden skapar några trådsanningar. Det är det däremot andra som gör. Det blir en flockmentalitet där man inte förhåller sig till den aktuella situationen utan bestämt sig för vad som är sant. Det är egentligen ganska intressant med tanke på hur lite vi vet.