Citat:
Ursprungligen postat av
ItsmeGlenn
Reflektioner efter Danmark matchen.
Man bör ej kanske dra för stora växlar efter en träningsmatch men ändå det finns vissa skiften man vill se i den tänkta startelvan för vm.
VNL bör ej starta, in med Jansson där känns mkt tryggare. Olsson bör starta på VB. Toivonen bör offras så Forsberg kan gå upp och ta en fri roll i anfallet. Durmaz och Claesson på kanterna, fortsätt med Hiljemark och Ekdal centralt.
Citat:
Ursprungligen postat av
mr.xduba
Håller nog tyvärr med in VNL, Pontus såg mer bestämd ut. Olsson gjorde en okej match igår, han brister i det defensiva där Augustinsson känns bättre.
Att han skulle göra en sådan stor rockad låter tyvärr osannolikt även om jag gillar idén.
Jansson OCH Granqvist jämte varandra som spelar exakt likadant mer eller mindre, vore väldigt rörigt. VNL spelar annorlunda är bra komplemett till 1 av dem. Att köra båda dem och ut med VNL vore verkligen inte optimalt alls. VNL hade en dålig match men har också vart bra generellt tidigare.
Jansson kommer va ordinarie när Granen lägger av efter VM och det är tryggt, att ha en yngre version redo.
Sen att flytta på Foppa nu är alldeles för sent för sånt experiment. Efter VM, oavsett resultat, tycker jag vi ska förnya här och var och kanske testa Foppa i annat men inte nu. Hade gärna sett oss testa Quaison efter VM där framme.
Augustinsson vs Olsson och Claesson vs Durmaz fattar jag inte ens varför det ens blivit en diskussion i media efter igår. Det var en trött träningsmatch och Olsson & Durmaz hade fina 35/40 efter vilka de båda föll av tydligt. De är bra inhoppare men absolut inte bättre än Ludde eller Claesson overall.