2018-06-03, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag nämnde Sverige 02 eftersom vi vann gruppen före England, Argentina och Nigeria. Det kändes som vi hade en bra trupp och en bra stämning. Förlusten mot Senegal i åttondelsfinalen kändes mycket märklig och jag har enda sedan jag såg Hedmans insats undrat om det verkligen var två för svåra mål för honom eller om han lät sig mutas. Hans livsstil senare i livet indikerar ju inte riktigt på en man med hög moral.
Döm själv:
https://www.youtube.com/watch?v=dJAjsfwDmEE

När jag menar att ett sämre lag på pappret kan slå ett bättre pga harmoni i truppen så menar jag inte att man nödvändigtvis måste vinner hela turneringen utan att laget som helhet presterar på en högre nivå än summan av delarna, på samma vis som ett bättre lag presterar sämre än summan av delarna om det är dålig stämning i truppen. England 2014 kändes väldigt ofokuserade.

Generellt är det naturligtvis så att bättre lag spelmässigt slår sämre.

Lol. Inget av avsluten är förvisso någon fart i, men båda avsluten sitter intill stolproten. Jag förstår verkligen inte hur du kan få de till målvaktsbjudningar?
Citera
2018-06-03, 05:54
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Reflektioner efter Danmark matchen.

Man bör ej kanske dra för stora växlar efter en träningsmatch men ändå det finns vissa skiften man vill se i den tänkta startelvan för vm.

VNL bör ej starta, in med Jansson där känns mkt tryggare. Olsson bör starta på VB. Toivonen bör offras så Forsberg kan gå upp och ta en fri roll i anfallet. Durmaz och Claesson på kanterna, fortsätt med Hiljemark och Ekdal centralt.
Citera
2018-06-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Lol. Inget av avsluten är förvisso någon fart i, men båda avsluten sitter intill stolproten. Jag förstår verkligen inte hur du kan få de till målvaktsbjudningar?

I synnerhet den sista insatsen är ju komisk.
Citera
2018-06-03, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn

Man bör ej kanske dra för stora växlar efter en träningsmatch men ändå det finns vissa skiften man vill se i den tänkta startelvan för vm.

VNL bör ej starta, in med Jansson där känns mkt tryggare. Olsson bör starta på VB. Toivonen bör offras så Forsberg kan gå upp och ta en fri roll i anfallet. Durmaz och Claesson på kanterna, fortsätt med Hiljemark och Ekdal centralt.

Håller nog tyvärr med in VNL, Pontus såg mer bestämd ut. Olsson gjorde en okej match igår, han brister i det defensiva där Augustinsson känns bättre.

Att han skulle göra en sådan stor rockad låter tyvärr osannolikt även om jag gillar idén.
Citera
2018-06-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Håller nog tyvärr med in VNL, Pontus såg mer bestämd ut. Olsson gjorde en okej match igår, han brister i det defensiva där Augustinsson känns bättre.

Att han skulle göra en sådan stor rockad låter tyvärr osannolikt även om jag gillar idén.
Jag ser det som en riktigt dålig idé att sätta in den av svenskar överskattade Championshipspelaren Jansson, istället för en av de fyra dugliga spelarna i truppen Lindelöf. Att göra det baserat på en träningsmatch mot Danmark är bara pinsamt och om den förändringen görs så förtjänar Sverige att förlora i VM.
Citera
2018-06-03, 12:06
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba

Jansson OCH Granqvist jämte varandra som spelar exakt likadant mer eller mindre, vore väldigt rörigt. VNL spelar annorlunda är bra komplemett till 1 av dem. Att köra båda dem och ut med VNL vore verkligen inte optimalt alls. VNL hade en dålig match men har också vart bra generellt tidigare.
Jansson kommer va ordinarie när Granen lägger av efter VM och det är tryggt, att ha en yngre version redo.

Sen att flytta på Foppa nu är alldeles för sent för sånt experiment. Efter VM, oavsett resultat, tycker jag vi ska förnya här och var och kanske testa Foppa i annat men inte nu. Hade gärna sett oss testa Quaison efter VM där framme.

Augustinsson vs Olsson och Claesson vs Durmaz fattar jag inte ens varför det ens blivit en diskussion i media efter igår. Det var en trött träningsmatch och Olsson & Durmaz hade fina 35/40 efter vilka de båda föll av tydligt. De är bra inhoppare men absolut inte bättre än Ludde eller Claesson overall.
Citera
2018-06-03, 12:31
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jansson OCH Granqvist jämte varandra som spelar exakt likadant mer eller mindre, vore väldigt rörigt. VNL spelar annorlunda är bra komplemett till 1 av dem. Att köra båda dem och ut med VNL vore verkligen inte optimalt alls. VNL hade en dålig match men har också vart bra generellt tidigare.
Jansson kommer va ordinarie när Granen lägger av efter VM och det är tryggt, att ha en yngre version redo.

Sen att flytta på Foppa nu är alldeles för sent för sånt experiment. Efter VM, oavsett resultat, tycker jag vi ska förnya här och var och kanske testa Foppa i annat men inte nu. Hade gärna sett oss testa Quaison efter VM där framme.

Augustinsson vs Olsson och Claesson vs Durmaz fattar jag inte ens varför det ens blivit en diskussion i media efter igår. Det var en trött träningsmatch och Olsson & Durmaz hade fina 35/40 efter vilka de båda föll av tydligt. De är bra inhoppare men absolut inte bättre än Ludde eller Claesson overall.

Ja vad ska man säga...håller inte med dig om någonting du skriver, vi ser olika på det.
Citera
2018-06-03, 12:34
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax

Olsson var Sveriges bästa spelare under EM 2016 där han sedan olyckligt skadade sig tidigt på VM-kvalet och har nu kommit tillbaka starkt. Likaså Durmaz som startade VM-kvalet bra och gjorde även mål för att sedan skada sig. Det är inget konstigt att media diskuterar dessa två namn.

Jag ser helst Ludwig och Claesson starta mot Sydkorea men då ska dessa också prestera. Är säker på att Janne kommer lägga fram bästa möjliga elva till slut. Han vet vad han håller på med.
Citera
2018-06-03, 12:35
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ja vad ska man säga...håller inte med dig om någonting du skriver, vi ser olika på det.

Tycker det du nämner med Forsberg lät väldigt intressant. Släpande bakom Berg samt två yttrar med god form i Claesson och Durmaz på varsin kant. Toivonen kommer inte frälsa under VM.
Citera
2018-06-03, 12:52
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Tycker det du nämner med Forsberg lät väldigt intressant. Släpande bakom Berg samt två yttrar med god form i Claesson och Durmaz på varsin kant. Toivonen kommer inte frälsa under VM.

Tror det hade varit det optimala för Sverige med 4-2-3-1 formation där Forsberg har en fri roll och kan lägga mer fokus på sitt offensiva spel. Jag håller Augustinsson högt och klart man vill se honom lira samtidigt tycker jag att Olsson alltid presterar när han väl spelar så är lite kluven där.
Citera
2018-06-03, 13:09
Medlem
selusts avatar
Tycker också Olsson ofta gör det bra och är bra en mot en både offensivt och defensivt. Markeringsspelet är dock under all kritik och missar ofta/alltid sin gubbe på tex inlägg från andra kanten.

Hiljemark tycker jag knappt har något att göra i truppen överhuvudtaget. Dålig andra halvlek och slår bort mycket passningar. Händer inte särskilt mycket när han får bollen och särskilt bra defensivt är han väl inte heller.

Toivonen och Berg ska självklart starta ihop längst fram. Forsberg har ju redan en fri roll från sin vänsterkant. Claesson är bättre än Durmaz på det mesta.

Olsen
Lustig-VNL-Granqvist-Augustinsson
Claesson-Ekdal-Seb-Forsberg
Ola-Berg

Ganska säker på att det är såhär Janne tänker och just nu tycker också jag att det är den bästa elvan. Otroligt osexig elva men vad ska han göra. Samspelade och taktiskt duktiga, hoppas på lite (en jävla massa) flyt bara.
Citera
2018-06-03, 13:13
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Tror det hade varit det optimala för Sverige med 4-2-3-1 formation där Forsberg har en fri roll och kan lägga mer fokus på sitt offensiva spel. Jag håller Augustinsson högt och klart man vill se honom lira samtidigt tycker jag att Olsson alltid presterar när han väl spelar så är lite kluven där.

Jag är svag för offensiva spelare som Olsson och Durmaz men ser nog helst att man säkrar upp defensivt första matchen mot Sydkorea. Det viktigaste i ett VM gruppspel är att inte förlora öppningsmatchen. Då ser jag hellre Ludwig och Claesson som är mer defensivt inriktade.

Janne körde väl 4-2-3-1 i Norrköping med Kujovic på topp? Frågan är om Berg är tillräckligt stark för att axla den rollen som ensam anfallare. Det krävs lite av en Kujovic/Ibrahimovic typ. Med vårt spelarmaterial vi har att tillgå vore det den optimala formationen om jag hade fått bestämma.
Senast redigerad av Cents4 2018-06-03 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in