Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-03, 09:34
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag har läst vad som hänt, men antar att det största problemet vad felparkerade bilar. Kan inte heller se det ovanliga i detta fall gentemot vad som skett tidigare år? Att massor med nötter återigen skyller på invandrare istället för att inse att även de som svenskar felparkerar är sjukt.
Medveten handling vs omedveten handling. Vad är värst tycker du? Nu ska man väl inte försvara att folk parkerar lite som dom gör heller men så blir det i 10 fall av 10 om det inte finns tillräcklig plats. Förhindra blåljuspersonal medvetet som dessa två familjer verkar ha gjort är ju bara total brist mänsklighet. Fruktansvärt att läsa om detta och hur folk håller på. Borde fått smaka batongskaft, pepparspray och ström allihop. Har man rätt att använda våld så förutsätter jag att man använder det också. Antar det var typ 65 kg poliser utan någon som helst tendens till silverrygg?
Citera
2018-06-03, 09:38
  #50
Medlem
Det finns idioter i alla folkgrupper helt enkelt. Detta är inte en etnisk fråga överhuvudtaget. Herregud.

Inte tänker de som parkerar på att det vid en badplats faktiskt kan bli fråga om att räddningsfordon förr eller senare kommer att behöva framkomlighet. Fast ett sunt förnuft borde inse hur rimligt det faltiskt är vid en badplats där många samlas en het dag. Några kan troligen inte simma då några troligen är små barn, några kan få kramp, svimma av värmen, ramla och slå sig på stenar och klippor mm. Eller drabbas av hjärtinfarkt eller stroke, vilket kan hända oavsett var man befinner sig för dagen.

Kanske är det just precis den dag då en sådan idiot sitter i bilen med skrikiga ungar, tjatig partner, migrän, värmeslag och bara inte orkar bära hela strandkitet 800 meter från närmsta lediga parkeringsplats. Nä, andra har ju busparkerat, så varför inte vi också - tänker man kanske. Man kanske ska bära ner allt bara och flytta bilen sen men "glömmer" det.

När något sedan händer är bilen ivägen lik förbaskat för räddningstjänsten, oavsett alla ömmande argument för felparkering.

Kanske ett av deras egna stackars barn behöver livräddande insatser och det hänger på minuter. Tänk att leva med det sedan. Att den egna bekvämligheten har/kan ha orsakat det egna barnets död. Eller en människas död överhuvudtaget.

Sedan till det absolut mest obegripliga, där jag inte ens kan föreställa mig några ömmande argument. De som vägrar lämna bryggan, fast en människa håller på att dö där, och yrkesmänniskor försöker få utrymme och plats att rädda liv. Hur kan man stå kvar och påvisa ngn sorts rätt till sin plats på bryggan under de omständigheterna? Hur funkar det i deras eget huvud när de motiverar det? Och värst av allt. De som filmar och tar bilder av det otroligt tragiska för att, ja.. för vad egentligen? För att visa att man är totalt utan empati och sociala spärrar? För att lägga ut det på sociala medier och säga att man var där, skriva något visdomsord om att livet kan vara kortare än man tror, uppmuntra alla till att ta hand om sig i vattnet, ta vara på dagen, hylla räddningstjänstens insatser? Kanske visa att man en gång i sitt liv varit i närheten av något traumatiskt och omskakande och kräva förståelse och deltagande från vänner och bekanta då man sett något riktigt otäckt och chockartat på nära håll? Jag vet inte.

Idiotin är dessvärre gränsöverskridande, den finns överallt i världen. Och den är som störst bland de som är egoistiska och respektlösa.

Skyll inte på ras i det här aseendet i alla fall.

Många av oss har nog parkerat egoistiskt här och där utan tanke på varför det inte är tillåtet. Nu har vi fått en tragisk påminnelse om det. Vi tar till oss av det polisen säger och räddar kanske liv i framtiden, genom att gå lite längre än vi vill, och hålla oss undan räddningsinsatser. Och under inga omständigheter fota eller filma vid en pågående räddningsinsats. Det stör insatsen och är grovt hänsynslöst mot den som man försöker rädda, samt dennes anhöriga.

Sök hjälp hos psykiatrin om du har ett sådant självhävdelsebeteende, det bör gå att avhjälpa på något sätt, för allas vinning.

Glad sommar på er allihopa!
Citera
2018-06-03, 10:05
  #51
Medlem
Cameltotems avatar
Svårt att skylla på invandrare när alla i området verkade helt jävla förståndshandikappade.

Vem fan lyckas drunkna i en stilla sjö? Gubbfan.

Polis och ambulans, vad fan håller ni på med, sitter ni bara och klagar över att folk är i vägen. Gör något för fan, putta, kör in i bilar.

Idioter som blockerar vägen, har ni inget bättre för er? Hur tråkigt har man om man vägrar flytta på sig?


Äsch pantade hela jävla bunten, kunde släppt en bomb över hela badområdet så hade vi fått upp IQ nivån i Sverige.
Citera
2018-06-03, 10:20
  #52
Medlem
Ducadreams avatar
Detta är minst sagt sjukt. DN har skrivit en till artikel angående detta:

https://www.svd.se/polisen-kritisk-e...ade-flytta-sig
Citera
2018-06-03, 10:29
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Medveten handling vs omedveten handling. Vad är värst tycker du? Nu ska man väl inte försvara att folk parkerar lite som dom gör heller men så blir det i 10 fall av 10 om det inte finns tillräcklig plats. Förhindra blåljuspersonal medvetet som dessa två familjer verkar ha gjort är ju bara total brist mänsklighet. Fruktansvärt att läsa om detta och hur folk håller på. Borde fått smaka batongskaft, pepparspray och ström allihop. Har man rätt att använda våld så förutsätter jag att man använder det också. Antar det var typ 65 kg poliser utan någon som helst tendens till silverrygg?
Bilister i allmänhet verkar inte bry sig om andra, de verkar bara bli förbannade på cyklister och gående.
Jag skyller inte det här på invandrare, jag skyller det på bilister som grupp.
Man har sett bilister nästan köra på folk och djur och läst om en och annan bilist som kört på gående och cyklister och lekande barn. De bryr sig inte eftersom de inte själva skadas, kör de på eller får sin egen bil påkörd lätt av annan bilist, ja då blir det slagsmål.

Att ge parkeringsböter tror jag inte hjälper, de vet att den risken redan finns, antagligen har de bilen på någon målvakt eller så tänker de inte betala böterna iallafall till 90%
Citera
2018-06-03, 10:33
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Vem fan lyckas drunkna i en stilla sjö? Gubbfan..
Är du seriös? Det är skit vanligt med hjärt attack när man simmar på grund av överansträngning.
Citera
2018-06-03, 10:41
  #55
Medlem
vojnes avatar
På Reddit finns ett inlägg från en som påstår sig ha varit där. Enligt henne/honom så medverkade polisen till att förvärra läget genom att beordra alla att ta sig upp ur vattnet, vilket markant ökade trängseln på bryggan.

https://old.reddit.com/r/sweden/comm...3%B6r/e015k61/
Citera
2018-06-03, 10:49
  #56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Är det normalt med polis vid ett drunkningstillbud? Verkar feltänkt.

Antar att polisen följer med för att skydda ambulancpersonalen.

Badarna kan ju bli kränkta och skära sönder däcken.

Har promenerat förbi bad runt Stockholm och förundrats över att tillbuden är så få i detra skräniga och rykande kaos.
Citera
2018-06-03, 10:57
  #57
Medlem
Traktor eller oöm brandbil och röj sedan väg genom felparkerade bilar.......ersättning för plåtskador, glöm det !
Citera
2018-06-03, 10:58
  #58
Medlem
Hebrs avatar
Är det bekräftat att det är blattar det handlar om?

Detta beteende är knappast kopplat till etnicitet.
__________________
Senast redigerad av Hebr 2018-06-03 kl. 11:00.
Citera
2018-06-03, 11:24
  #59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Detta är självklart ett förkastligt beteende. Men visst är det jävligt långgrunt där? Gubben måste ha drabbats av någon annan sjukdom först, annars tror jag det är omöjligt att drunkna där.
Citera
2018-06-03, 11:25
  #60
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Du kan inte vara seriös när du menar att staketet i boven i dramat!!
Det ska inte stå bilar i kurvan och med dom borta går det såklart utmärkt att komma fram med en brandbil.

Om jag parkerar min bil mitt i gatan så jag hindrar andra från att komma fram. Är då felet att gatan är för smal eller är felet mitt som parkerat där man inte får?

Jösses...

Jag är seriös med att det är staketet och refugen som är hinder för framkomlighet. Det är desutom ett avsiktligt hinder, eftersom man först tagit bort många parkeringsplatser för badgäster, så att det är en väntad effekt att bilar ställer sig i också i kurvan. Utan refug och staket är det fullt tillräckligt med plats för att komma förbi, även med "oförutsägbara" händelser och bilar parkerade i kurvan (vilket är förutsägbart).

Det finns alltså ett uppsåt att hindra räddningstjänsten då (förutsägbart) många badgäster kommer med bil.

När det gäller borttagna parkeringsplatser fanns det tidigare många vid den gamla campingplatsen, också för badgäster. Men nu tar campinggästerna också badgästernas p-platser.
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2018-06-03 kl. 11:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback