2018-06-03, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Inlägget kan innehålla spår av ironi

Ja, detta är den dokusåpa jag följt allra längst så man vill ju se hur det hela slutar. Jag hoppas på: sjukvård, egen bostad i någon slags gruppboendemiljö (han är ju social som få) och någon sysselsättning. Mest av allt hade jag velat se att han tar ansvar för sina brottsliga gärningar, sin sexuella störning och sitt mående så att åtminstone den yngste sonen kan få tillbaka en vettig fadersfigur. Tyvärr är det nog för sent

Jag tror att hans framtid ligger i nån sorts semi-öppen anstalt där han är övervakad större delen av dygnet, och om han avviker ska man hyfsat lätt kunna spåra honom och plocka in honom i skåpbilen med löfte om att Lemurierna bjuder på vegansk gryta när "vi kommer hem igen"

Givetvis ska han inte ha tillgång till internet
Senast redigerad av Stallhagen 2018-06-03 kl. 10:20.
2018-06-03, 10:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Jag tror att hans framtid ligger i nån sorts semi-öppen anstalt där han är övervakad större delen av dygnet, och om han avviker ska man hyfsat lätt kunna spåra honom och plocka in honom i skåpbilen med löfte om att Lemurierna bjuder på vegansk gryta när "vi kommer hem igen"

Givetvis ska han inte ha tillgång till internet.
Ja, han missbrukar verkligen internet och JoTob. Frågan är om han lever upp till samtliga kriterier för ett beroende? Han nyttjar ju tuben tvångsmässigt, erhåller ett lugn, får säkert abstinens och konsekvenserna har ju blivit enorma - precis som vid spel- eller substansmissbruk...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2018-06-03 kl. 10:13.
2018-06-03, 10:20
Medlem
xmzs avatar
Det är ju helt uppenbart en medveten provokation, mot Systemet, mot Lemurianer, mot anhöriga och mot oss. Frågan är ju bara varför?

Jag tror inte att han planerat att omkullkasta och fördröja denna rättegång, utan att han visar än tydligare att han skiter i precis allt. Varför i hela helvete skulle han publicera något dylikt just den dagen sonen tänkt komma på besök, som ville diskutera läkarbesök med honom, om det inte var ett enda stort jävla ”fuck you” till allt och alla.

Han kanske medvetet kvalar in sig själv i Systemets vård, för som vi sagt tidigare, han har ingen chans till överlevnad om han åker ut i september.

Men han skulle som sagt aldrig öppet uppsöka vården själv, utan får det att se ut som att Systemet tvingar honom till samtal och gruppboende med gratis försörjning genom ett skådespel som han bara flyter med i.

Det är vad jag tror.
2018-06-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ja, han missbrukar verkligen internet och JoTob. Frågan är om han lever upp till samtliga kriterier för ett beroende? Han nyttjar ju tuben tvångsmässigt, erhåller ett lugn, får säkert abstinens och konsekvenserna har ju blivit enorma - precis som vid spel- eller substansmissbruk...
Ja, visst tickar han alla boxarna. Han har ju till och med lagt beslag på mammas iPad och fyllt den med sin skit. Visst var väl den en present från barnbarnen? Undrar om de uppskattar att han använder den till att sexchatta med barn?

Det är lite intressant att tänka på hur hans tillvaro skulle vara utan internet. Inga filmer att ladda upp, inga filmer att se, inga kommentarer/samtal/meddelanden från fjortisar och psyksjuka, kort sagt inget som bygger på hans sjukdom. Skulle hans sjukdom stagnera, skulle han bli friskare eller skulle spiralen bli ännu snabbare? Skulle han bli mer fysisk och börja gå på flickor och unga kvinnor utomhus?
2018-06-03, 10:28
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Det är ju helt uppenbart en medveten provokation, mot Systemet, mot Lemurianer, mot anhöriga och mot oss. Frågan är ju bara varför?

Jag tror inte att han planerat att omkullkasta och fördröja denna rättegång, utan att han visar än tydligare att han skiter i precis allt. Varför i hela helvete skulle han publicera något dylikt just den dagen sonen tänkt komma på besök, som ville diskutera läkarbesök med honom, om det inte var ett enda stort jävla ”fuck you” till allt och alla.

Han kanske medvetet kvalar in sig själv i Systemets vård, för som vi sagt tidigare, han har ingen chans till överlevnad om han åker ut i september.

Men han skulle som sagt aldrig öppet uppsöka vården själv, utan får det att se ut som att Systemet tvingar honom till samtal och gruppboende med gratis försörjning genom ett skådespel som han bara flyter med i.

Det är vad jag tror.
Jag tror också att han börjar se rättegången som en möjlighet och att han tänker dyka upp, om de hämtar honom. Tidigare i vår trodde jag att han skulle fly, men nu har han inget internet. Att mamman satt en gräns för utflytt och hårdnackat vägrar ge honom pengar är mycket strong, och nyttigt, gjort av henne - heja mor! Han sa även vilken hatt han skulle ha på sig under förhandlingen, så han har nog tänkt sig in i situationen...
Citat:
Ursprungligen postat av Copperknob
Ja, visst tickar han alla boxarna. Han har ju till och med lagt beslag på mammas iPad och fyllt den med sin skit. Visst var väl den en present från barnbarnen? Undrar om de uppskattar att han använder den till att sexchatta med barn?

Det är lite intressant att tänka på hur hans tillvaro skulle vara utan internet. Inga filmer att ladda upp, inga filmer att se, inga kommentarer/samtal/meddelanden från fjortisar och psyksjuka, kort sagt inget som bygger på hans sjukdom. Skulle hans sjukdom stagnera, skulle han bli friskare eller skulle spiralen bli ännu snabbare? Skulle han bli mer fysisk och börja gå på flickor och unga kvinnor utomhus?
Ja, det är svårt att veta vad som skulle ske helt utan internet, men risken för IRL-övergrepp hade nog ökat, tippar jag. Han har säkert blottat sig X flera redan...
2018-06-03, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Jag tror att han är så förlorad i sin paranoida schizofreni och psykos att han har tappat hela konceptet Verkligheten. Han förstår helt enkelt inte längre. Han säger ju i varje morgonfilm att det är en ny dag i paradiset och när saker inkräktar på paradisbilden så är de fake. Rättegång, polisen, inkasso, kronofogden, socialen, skatteverket är fake, fake, fake och bara att att klippa sönder och kasta. Han lever i en bubbla där han anser sig vara den ende som förstår och där han är helt untouchable. Förhoppningsvis spricker den bubblan på torsdag.
2018-06-03, 10:36
Medlem
Citat:
Han sa även vilken hatt han skulle ha på sig under förhandlingen, så han har nog tänkt sig in i situationen...
Han svarade i förbifarten på en fråga om vilken hatt han skulle ha på sig om han var på rättegången, men han sa upprepade gånger att han inte tänker dyka upp ens om någon kör honom dit.
2018-06-03, 10:38
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Copperknob
Han svarade i förbifarten på en fråga om vilken hatt han skulle ha på sig om han var på rättegången, men han sa upprepade gånger att han inte tänker dyka upp ens om någon kör honom dit.
Mjo, men det kan ju inte han bestämma. Jag tycker bara att han, senaste veckan, pratat en del om rättegången, även med sin mamma, på ett sätt han inte gjort förut. Vi får se, saker kan ta en helt ny vändning, det har vi sett förr
2018-06-03, 10:39
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Tror att han inser att det börjar bli kört, rättegången närmar sig, han ska få stå till svars för några av de sexuella ofredanden som han har utsatt tjejer för

Han kör nog bara på, han tänker nog att det kan nog inte bli mycket värre

Men jag uppmanar alla som läser här: OM DU ELLER NÅGON SOM DU KÄNNER HAR BLIVIT UTSATT FÖR NÅGOT BROTT AV LENNART, SÅ KONTAKTA POLISEN PÅ 114 14

Det som är extra tråkigt är ju att han inte ens kunde hålla sig i skinnet när hans son skulle komma på besök...

Usch vad vidrig han är... pedofil-Lennart

Stryk borde han ha
2018-06-03, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Men jag uppmanar alla som läser här: OM DU ELLER NÅGON SOM DU KÄNNER HAR BLIVIT UTSATT FÖR NÅGOT BROTT AV LENNART, SÅ KONTAKTA POLISEN PÅ 114 14

en bra ide är att kommentera på youtube, och skriva just det.

Jag gjorde det i somras, men jag gjorde det för intensivt, så jag blev spammarkerad... Å andra sidan försökte jag skriva in det på alla hans gamla videos också, så jag antar att det faktiskt var spam.
2018-06-03, 10:43
Medlem
NirvanAs avatar
Äldsta sonen A kommer dit kl 18, live kl 21

https://www.youtube.com/watch?v=k5XHJ-Cfpf8

Har de haft nån kontakt ö.h.t, det var väl bara med yngsta sonen han haft kontakt med? Eller är det nån deal att Lennart inte får befinna sig där?
Senast redigerad av NirvanA 2018-06-03 kl. 10:47.
2018-06-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen

Givetvis ska han inte ha tillgång till internet

Även mycket grova brottslingar i slutenvården har internet. Seriemördartypen Ulf Olsson och kanibalen tex.

Någon som vet hur det fungerar med att bli dömd till vård, sluten vård är väll uteslutet? Döms han till behandling men med frigång?

Kan man dömma tidsbestämd vård eller blir det tills han förklaras icke brottsbenägen (kanske aldrig fri)?

Ironiska för en paranoid man som han vore ju fotboja!

https://m.youtube.com/watch?v=k5XHJ-Cfpf8
Nakensplit med stånd vore kanske något att se? Hi hi

Det här är förstås ännu vackrare om man är naken (gå ner i split) och förstås ännu bättre om man har lite fjäder
Senast redigerad av Kent-Herbert 2018-06-03 kl. 10:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in