2018-06-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
LW tog inte tillbaka anmälan. SD förhördes av polisen. Åklagare lade ner.
LW hade skinn på näsan och var driven. SD har uppenbarligen, sett till sina kommande geocahceposter, förstått allvaret. Ändå fortsatte de att umgås.

Hon har anmält SD TVÅ gånger. Den första om trakassaserier tog hon tillbaka, den andra om misshandel tog hon inte tillbaka där lade Åklagaren ner ärendet.
Citera
2018-06-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Ja kvinnor kan ju bli det , därav underligt att HD inte är mer i fokus .ovanligt tyst där

Med tanke på hur vanligt otrohet är så borde det med ert resonemang krylla av kvinnor som mördar kvinnliga rivaler. Den som hustrun borde ha skäl att mörda är väl maken isåfall, men de allra flesta nöjer sig med skilsmässa.
Citera
2018-06-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske är LW som var narcissisten? Hon har väl lika många selfies som SD på diverse sociala medier? Av blogg inlägget från 2008 där hon deklarerar att hon pausar bloggen får man ju intryck att hon kanske bloggat bort sitt äktenskap?

Oj, hade missat ditt inlägg...
LW ger mig snarare intrycket av att vara ”duktig”, hellre än narcissist. Jag baserar inte mina misstankar om att SD är narcissist på hur många selfies han har postat på sociala medier. Jag har självt upplevt narcissister på nära håll och det är verkligen speciellt. Det finns några inlägg i tråden som beskriver hur det är att leva med en narcissist, och det är extremt träffande.
I vilket fall, när det gäller SD så är det många narcissistvibbar.
Men när det gäller LW så får jag inte riktigt grepp om hennes personlighet. Jag blev ju fundersam när jag läste hennes blogg från 2008. Det var ju som en helt annan person än hur hon var nu, 2018. Och därav att jag har svårt att skapa mig en bild av hur hon var som person. Dock känns inte narcissistspåret helt rätt. Narcissister gillar inte andra narcissister normalt sett.
Citera
2018-06-02, 22:40
Medlem
Ny artikel i Expressen

Lena Wesströms misstänkte mördare har en hemlig försvarsstrategi.

Under de långa samtalen med sin försvarare i polishuset har han flera gånger kommit in på vad han tror att trebarnsmamman har råkat ut för – men han har inte ännu inte berättat för polisen:

– Det är inget hokuspokus i detta, men för närvarande ligger vi lågt, säger advokat Ingvar Backman.
Citera
2018-06-02, 22:41
Medlem
Citat:
Under de långa samtalen med sin försvarare i polishuset har han flera gånger kommit in på vad han tror att trebarnsmamman har råkat ut för – men han har inte ännu inte berättat för polisen:
– Det är inget hokuspokus i detta, men för närvarande ligger vi lågt, säger advokat Ingvar Backman.

Citat:
Advokat Ingvar Backman vill inte berätta hur hans klient mår, men säger:
– Han tycker att det är tråkigt och jobbigt att sitta inlåst i en cell. Samtidigt är han full av övertygelse att han kommer att släppas ut. Han är säker på att det här kommer att lösa sig.

https://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mordarens-hemliga-forsvarsstrategi/
Citera
2018-06-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Missade det. Gör annat som jag sa till filttoffla innan. Nej jag känner inte någon av parterna i detta fall men har följt tråden sedan början.
SD kan vara skyldig men tycker stundvis att man varit onödigt hård mot honom här så jag har inte kunnat hålla mig utan börjat skriva.
Vidare vet jag att polisen numera har lättare för att häkta män som blivit anklagade för misshandel och kvinnan sedan mördas. Har varit så många fall av kvinnor som mördats efter tidigare våld i relationer. I detta fall har jag dock en känsla av att det kan finnas andra män och även kvinnor som kan haft motiv att skada LW, som hon inte hade hunni/kunnat/velat anmäla för våld.
Men vi får se på fredag om polisen har mer på honom eller ej för det räcker inte med tidigare misshandelsanmälan enbart efter en tids häktning.

Ok, då vet jag.

Jag tänker som såhär, häktningsgrunden består ju inte bara i en tidigare misshandelsanmälan. SD måste ju sakna alibi till att börja med. Annars hade han ju blivit avförd från utredningen direkt. Eller hur?
Citera
2018-06-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon har anmält SD TVÅ gånger. Den första om trakassaserier tog hon tillbaka, den andra om misshandel tog hon inte tillbaka där lade Åklagaren ner ärendet.

Ja, mitt svar var ett förtydligande. Att jämföra med annat fall där kvinna tar tillbaka misshandelsanmälan funkar inte på detta fall. LW tog inte tillbaka sin anmälan om misshandel. Det var åklagare, en samhällsinstitution, som ansåg att det inte fanns fog för att driva ärendet. Då kan inte vi sitta som en pöbelns domstol och mena på att SD misshandlade henne. Vi får helt enkelt finna oss i att det inte skedde någon misshandel i lagens mening.
Citera
2018-06-02, 22:45
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Med tanke på hur vanligt otrohet är så borde det med ert resonemang krylla av kvinnor som mördar kvinnliga rivaler. Den som hustrun borde ha skäl att mörda är väl maken isåfall, men de allra flesta nöjer sig med skilsmässa.

Ja som tur är så skiljer dom flesta sig och är nöjda med det tackolov , men sen finns det dom som absolut inte kan ta att dom fått en rival . Svartsjuka är en hemsk sjukdom
Citera
2018-06-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ny artikel i Expressen

Intressant vad hans hemlig försvarsstrategi är, det ska bli spännande och vem han tror kan ha gjort det om det inte är han.
Citera
2018-06-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ja, mitt svar var ett förtydligande. Att jämföra med annat fall där kvinna tar tillbaka misshandelsanmälan funkar inte på detta fall. LW tog inte tillbaka sin anmälan om misshandel. Det var åklagare, en samhällsinstitution, som ansåg att det inte fanns fog för att driva ärendet. Då kan inte vi sitta som en pöbelns domstol och mena på att SD misshandlade henne. Vi får helt enkelt finna oss i att det inte skedde någon misshandel i lagens mening.

Att ha rätt och få rätt är två helt olika saker. Att misshandelsanmälan lades ner kan också bero på att bevisningen inte höll. Eller gick det till domstol, och domstolen konstaterade att våldet hon utsattes för inte var tillräckligt för att uppfylla rekvisiten för misshandel? För det är två helt olika saker.
Citera
2018-06-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om kläderna hittades på fyndflatsen.
Kan han ha slitit av henne kläderna?Våldtäktsförsök? Hon gjorde motstånd. Han blev galen.

Han kanske ville att det skulle se ut som en våldtäkt och det var därför han slängde mobilen i skogen som leder till Vivalla där det bor flyktingar i hopp om att polisen skulle koppla ihop det med hennes jobb på HVB-hem. Då skulle sökarljuset försvinna från han själv.

EDIT. Det kanske är SDs hemliga försvarsstrategi???
Senast redigerad av Remark 2018-06-02 kl. 22:59.
Citera
2018-06-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Jo där har du det min vän! Det var nog Stroke jag läste hastigt som jag blandat ihop med denna skidolycka därav hade hon svårt att gå och jag fick för mig att hon fått en stroke!

Men det som stämde var alltså att hon råkat ut för en skidolycka och därav haft lite problem med benen!

Tack för rättelsen min vän

Så lite så! Bara för att undvika att det blir en trådsanning - vilket är lätt
hänt med många som spekulerar och har olika funderingar och teorier!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in