Citat:
Ursprungligen postat av
LilyhAmmer
Oj, hade missat ditt inlägg...
LW ger mig snarare intrycket av att vara ”duktig”, hellre än narcissist. Jag baserar inte mina misstankar om att SD är narcissist på hur många selfies han har postat på sociala medier. Jag har självt upplevt narcissister på nära håll och det är verkligen speciellt. Det finns några inlägg i tråden som beskriver hur det är att leva med en narcissist, och det är extremt träffande.
I vilket fall, när det gäller SD så är det många narcissistvibbar.
Men när det gäller LW så får jag inte riktigt grepp om hennes personlighet. Jag blev ju fundersam när jag läste hennes blogg från 2008. Det var ju som en helt annan person än hur hon var nu, 2018. Och därav att jag har svårt att skapa mig en bild av hur hon var som person. Dock känns inte narcissistspåret helt rätt. Narcissister gillar inte andra narcissister normalt sett.
Men nu snärjer du väl in dig i fantasier eller rent av önsketänkande?
SDs selfies och hans kommentarer på ett par internetsidor för 13 år sedan är väl i stort sett det enda ni kan bygga narcissist teorin på? LW håller väl god jämn takt med SD beträffande selfies? 2008 begråter hon något på sin blogg atthon försummat sin familj. Fast vet ju inte om såg ut att vara mindre aktiv på sociala medier nu nyligt?
Men HD har väl inte gått ut i någon intervju och berättat om hur det är att leva med SD?
Oavsett om LW skulle varit narcissistiskt lagd är förstås ingen godtagbar orsak att döda henne. Fast hon kanske hamnade i konflikter lättare än vad man i förstone vid en ytligare granskning tänker?