2018-06-02, 17:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Ang. skrik:

Användare dalaan hörde skrik, det tror jag på!
Ni som inte följt tråden från början rör till det en del.

Klockan var ca 23.30. Kan tänka mig att många i området sov då. Andra hade stängda fönster och TV på.
MEN framförallt! Efter det stod klart att något hemskt hänt, hörde folk av sig med rapporter om diverse iakttagelser.

Dalaan är inte ensam om att ha hört ljud, men verkar ensam om att förstå allvaret medan det skedde!
Även jag tolkade dalaan´s berättelse som trovärdig. Hen + sambo ringde larmcentralen och åkte ut och letade. Varför skulle någon jiddra om sådant?

Det är ofta så när någon kommer in i en tråd på FB, som har någon fakta att tillföra, att denne blir så häcklad
och ifrågasatt att den försvinner. Trist.

Ponera att LW & GM promenerar bort mot bullerplanket (alternativt som någon skrev nyss, satt i bilen) och de hamnar vid änden av planket och det slår slint i GM´s skalle, han börjar slå - offret skriker i dödsångest. Tråkigt nog skickade inte larmcentralen en bil efter påringningen.

Tror inte heller dalaan är ensam om att ha hört skrik men möjligen den ende som loggar in på FB och berättar om det.
Citera
2018-06-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo. Vad ligger annars som grund? Finns inget annat som talar mer mot SD än mot någon annan i hennes krets. Det är därför TR inte kunde häkta över skäligen.

Polisen har genomfört en stor mängd förhör, dom vet innehållet i olika tekniska rapporter, fyndplatsundersökning, preliminär obduktion och rättsläkarens utlåtande, resultat från husrannsakan liksom bilen för att nämna några.

Dom vet en himla massa mer än vi känner till och har dessutom både erfarenhet och gedigen kompetens att tolka den information dom besitter.

Det är Springare som leder undersökningen och till den finns anknuten ytterligare kompetens från specialavdelningen för Grova Brott inom Örebropolisen. Som Springare är chef för.
Citera
2018-06-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Svartsjuka var motiv enl. första nyheten om detta. Efter att jag nu läst ikapp så ser jag bara EN som kan vara så jäkla svartsjuk på Lena, och det är H.D. Jag tycker att Lena spelat ut och använt SD som vapen MOT HD. Ville dom försöka lappa ihop äktenskapet, samt ha Lena som en kil emellan. Inte bra.
Jag tror att H.D insåg att hon aldrig skulle "bli av med Lena". Jag tror att H.D mördat henne.
SD vet detta. Han ställde upp och tog med H.D akut på resan bara därför. Det var väl HON som inte hade inresetillstånd enl. tråden.
Jag tror att det är som han säger: "Jag har inget med mordet att göra".Men han skyddar sina barns mor.
Just nu tror jag att det är så.
Lena la upp bilder på SD, medans SD redigerade så inte Lena kom med. SD eller HD som mördare.
Det lutar åt det sista. Jag tror inte SD var nån kvinnomisshandlare. Att han "gnuggade knogarna mot Lenas huvud" tyder på det. Det var en handling i frustration, men spärrar finns. Jag är så nyfiken. Kan inte släppa detta.

Jaa jag tror HD Hon kanske nyss vetat om att LW gått bakom ryggen på henne och då föds djupt hat Att bli lurad av en vän
Anstiftare eller Mördare I de lugnaste vatten
De har talat sig samman om detta på flygplanet
Citera
2018-06-02, 17:08
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Idag var HD på ett geocach-event i Västerås (Ängsö).
Hon verkade en aning spänd i samlingen med ett drygt 50-tal medverkande.
Hon verkade dock komma bra överens med ”Sillen” från Enköping.
Undrar om hon passade på att träffa sina före detta svärföräldrar på Barometergatan?

Ursäkta att jag skrattar men är det inte tämligen bisarrt att gå på ett geocache-event just precis nu, då
pappan till barnen nyss blivit häktad för att ha mördat en annan geocache-kompis.. Visst, life goes on men möjligen softar man hellre med barnen och försöker svara på de frågor som de måste ha. Kanske bara är jag..

F.ö. trodde jag geocache var en fluga som ebbat ut för längesen. Vuxna människor..
Senast redigerad av allegrageller 2018-06-02 kl. 17:11.
Citera
2018-06-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo. Vad ligger annars som grund? Finns inget annat som talar mer mot SD än mot någon annan i hennes krets. Det är därför TR inte kunde häkta över skäligen.

Det finns massor som talar emot SD.

* Det förflutna med 2 polisanmälningar på sig mot BO.
* Att han befunnit sig på platsen. Vilket garanterat vittnesuppgifter och kontroll av mobiler bekräftar.
* Relationssoppan med BO där de haft en "märklig" relation och umgåtts i samma kretsar.
* Att han förmodligen ljugit i förhören där saker och ting inte stämmer överens med vittnesuppgifter. Detta är min egna tolkning av att åklagaren sade att misstankegraden höjts EFTER förhör med MGM.
* Fynd i bostad och bil. Obekräftade sådana hittills.
* Saknar förmodligen alibi

Inget av detta binder honom till brottet men räcker för en skäligen misstankegrad. Speciellt då utredningen inte fått fram någonting i någon annan riktning.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-06-02 kl. 17:21.
Citera
2018-06-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Idag var HD på ett geocach-event i Västerås (Ängsö).
Hon verkade en aning spänd i samlingen med ett drygt 50-tal medverkande.
Hon verkade dock komma bra överens med ”Sillen” från Enköping.
Undrar om hon passade på att träffa sina före detta svärföräldrar på Barometergatan?

Har hon+barnen flyttat hem eller bor hon annorstädes tills vidare?
Citera
2018-06-02, 17:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Jaa jag tror HD Hon kanske nyss vetat om att LW gått bakom ryggen på henne och då föds djupt hat Att bli lurad av en vän
Anstiftare eller Mördare I de lugnaste vatten
De har talat sig samman om detta på flygplanet

Eller så kanske det fanns fler? LW kanske gillade relationen med SD just för att han var gift? Kanske rätt "soft" att ha någon som inte tänkas vilja flytta ihop med vad det innebär men ändå hyfsat stadigvarande relation, inte så ansträngande om man ska ragga upp ett nytt onenight stand varoch varannan helg?
Citera
2018-06-02, 17:18
Medlem
Kan någon som känner de här personerna säga varför HD går under radarn ?
Citera
2018-06-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har hon+barnen flyttat hem eller bor hon annorstädes tills vidare?

Enköping är väl hyfsat nära Örebro så barnen är måhända där ett tag.
Citera
2018-06-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men det ena behöver väl inte utesluta det andra; visst är inte strypning något direkt påtagligt 'blodigt' avdagatagandesätt men en strypning kan nog föregås av handgemäng/slag/näsblod etc?

'Blodiga kläder' kan ju eg betyda (som flera ggr påtalats) att man hittat små droppar/spår.

Jo men rimligtvis borde de då haft med det i häktningsframställan. Om dessa blodfynd hade med saken att göra.
Men de har överhuvudtaget inte varit med.

Detta trots att man haft 2 veckor på sig och att en polisbil alltså åkte i ilfart till NFC - Linköping för att direkt lämna in fynden. De bör alltså vara analyserat och klart idag med tanke på att man just ansträngt sig för att få fram det så snabbt som möjligt.

Jag kan bara tolka detta som att de blodiga kläderna inte har med saken att göra.

Vilket låter rimligt. Vem lämnar kläderna- man använt i ett mord- kvar i sin egen bil på Arlandas långtidsparkering medans man åker bort?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Kan någon som känner de här personerna säga varför HD går under radarn ?

Möjligt är ju att hon har alibi?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så kanske det fanns fler? LW kanske gillade relationen med SD just för att han var gift? Kanske rätt "soft" att ha någon som inte tänkas vilja flytta ihop med vad det innebär men ändå hyfsat stadigvarande relation, inte så ansträngande om man ska ragga upp ett nytt onenight stand varoch varannan helg?

Finns massa människor som går på gifta personer spänningSpeciellt sin kompis man det är högspänning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in