Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Du har fel däremot har jag börjat utveckla ett agg eller snarare besvikelse över flashback. Jag är ny här och hade andra förväntningar, trodde vi skulle diskutera olika hypoteser men jag ser att de flesta har låst sig vid en GM o.s.v. Nu är SD inne och polisen har koll på honom, kan inte vi andra då titta vidare på andra alternativ också. Åtminstone så länge han är där på skäligen. Varför ha ett diskussionsforum om vi ska låsa oss fast och inte tänka brett och nyanserat.
Ja. Om uppgiften att hon dejtat andra stämmer så kan det ju också vara någon av dessa som kan ha surnat till om hon skulle åka till Norge med en annan man? Eller som du säger, en svartsjuk kvinna. Fast jag är inte lika säker på att tillvägagångssättet röjer överdrivet mycket om könet på GM.
Om LW brukade gå ut eller vara uppe och pysslamitt inatten för att plocka cacher kanske ungarna hört något men inte reagerat speciellt förrän på morgonen när hon inte var tillbaka.
Om det är en svartsjuke otrohetshistoria så är det ju möjligt att hennes bakgrund så att säga bidragit till att en ilska kanske riktas mer mot henne. Precis som en jurist har färre chanser att med befriande verkan hävda god tro eller säga sig inte förstå ett avtal så skulle jag nog tro att många skulle lägga ett högre ansvar för en som varit pastor beträffande hur denne förhåller sig i relationer. Även om det bara är i det sociala umgänget och inte rättsligt.