2018-06-02, 16:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Har läst hela varit med från start och därför jag frågar , för mig är det 3 jag ej kan avfärda direkt som varit med i tråden JG ,m*ts och den senaste geokompisen som ev skulle resa med len* till Norge m*ts va ju oxå en geokille den sista j*n bryr jag mig inte om att dra in av andra skäl .

Jag är inte 100 på SD heller men kan nog inte avskriva även en kvinnlig GM

Kan ju vara en kvinnlig GM beroende på dödsorsak. LW var ju aktiv och vältränad, så hon hade kämpat emot väl. En kvinnlig GM har väl använt pistol eller dylikt då? Men skott har ju inte hörts. Eller trubbigt våld när LW var oförberedd och vänd mot ett annat håll.
En kvinna kan ju ha varit arg över om LW var makens älskarinna o.s.v.
Hade mannen som hon skulle åka på resa med till Norge en fru/sambo/flickvän tro?
Citera
2018-06-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Ang. skrik:

Användare dalaan hörde skrik, det tror jag på!
Ni som inte följt tråden från början rör till det en del.

Klockan var ca 23.30. Kan tänka mig att många i området sov då. Andra hade stängda fönster och TV på.
MEN framförallt! Efter det stod klart att något hemskt hänt, hörde folk av sig med rapporter om diverse iakttagelser.

Dalaan är inte ensam om att ha hört ljud, men verkar ensam om att förstå allvaret medan det skedde!
Precis, tror också på den uppgiften. Tidsmässigt verkar det passa in och det var upprepade skrik
Citera
2018-06-02, 16:41
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan ju vara en kvinnlig GM beroende på dödsorsak. LW var ju aktiv och vältränad, så hon hade kämpat emot väl. En kvinnlig GM har väl använt pistol eller dylikt då? Men skott har ju inte hörts. Eller trubbigt våld när LW var oförberedd och vänd mot ett annat håll.
Hade mannen som hon skulle åka på resa med till Norge en fru/sambo/flickvän tro?

Vi vet ej dödsorsak så därför har jag svårt att diskutera olika mordvapen, men att avfärda en mördare för att den är kvinna är farligt

Även kvinnor kan mörda iofs inte lika ofta som män .

Ursäkta men jag kan ändå inte låta bli att utläsa ett visst agg mot LW ,något du vill utveckla ?
Eller har jag fel ?
Citera
2018-06-02, 16:43
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Ang. skrik:

Användare dalaan hörde skrik, det tror jag på!
Ni som inte följt tråden från början rör till det en del.

Klockan var ca 23.30. Kan tänka mig att många i området sov då. Andra hade stängda fönster och TV på.
MEN framförallt! Efter det stod klart att något hemskt hänt, hörde folk av sig med rapporter om diverse iakttagelser.

Dalaan är inte ensam om att ha hört ljud, men verkar ensam om att förstå allvaret medan det skedde!

Instämmer uppgiften är trovärdig .
Citera
2018-06-02, 16:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Vi vet ej dödsorsak så därför har jag svårt att diskutera olika mordvapen, men att avfärda en mördare för att den är kvinna är farligt

Även kvinnor kan mörda iofs inte lika ofta som män .

Ursäkta men jag kan ändå inte låta bli att utläsa ett visst agg mot LW ,något du vill utveckla ?
Eller har jag fel ?

Du har fel däremot har jag börjat utveckla ett agg eller snarare besvikelse över flashback. Jag är ny här och hade andra förväntningar, trodde vi skulle diskutera olika hypoteser men jag ser att de flesta har låst sig vid en GM o.s.v. Nu är SD inne och polisen har koll på honom, kan inte vi andra då titta vidare på andra alternativ också. Åtminstone så länge han är där på skäligen. Varför ha ett diskussionsforum om vi ska låsa oss fast och inte tänka brett och nyanserat.
Citera
2018-06-02, 16:51
Medlem
googlans avatar
Citat:

Jag läste någonstans i tråden att just vid detta tillfälle hade hon svårt att gå, för att hon fått någon stroke eller liknande! Jag läste det i tråden men vet ej om dessa uppgifter är bekräftade! Därav haltade hon eller liknande! Hon höll på att återhämta sig!
Citera
2018-06-02, 16:53
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Du har fel däremot har jag börjat utveckla ett agg eller snarare besvikelse över flashback. Jag är ny här och hade andra förväntningar, trodde vi skulle diskutera olika hypoteser men jag ser att de flesta har låst sig vid en GM o.s.v. Nu är SD inne och polisen har koll på honom, kan inte vi andra då titta vidare på andra alternativ också. Åtminstone så länge han är där på skäligen. Varför ha ett diskussionsforum om vi ska låsa oss fast och inte tänka brett och nyanserat.

Okey du behöver inte vara besviken alla har inte låst sig och händer något så kan allt svänga väldigt fort även på FB .

Huvudsaken är att någon blir straffad för mordet i mina ögon vem det nu än är !
Citera
2018-06-02, 16:53
Medlem
googlans avatar
Citat:

Han häktades på Skäligen misstankegrad! Men han begärdes häktad på Sannolika skäl! Enligt Åkl har de bevis som styrker Sannolika skäl. Men enligt TR så landade det på Skäligen!
Citera
2018-06-02, 16:56
Medlem
Citat:
Många olika scenarion har diskuterats och visst har de flesta åsikten att rätt man är anhållen. Dock så har åtminstone jag läst flera inlägg om alternativa GM. Läs i tråden så hittar du
Citera
2018-06-02, 16:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Ja. Om uppgiften att hon dejtat andra stämmer så kan det ju också vara någon av dessa som kan ha surnat till om hon skulle åka till Norge med en annan man? Eller som du säger, en svartsjuk kvinna. Fast jag är inte lika säker på att tillvägagångssättet röjer överdrivet mycket om könet på GM.
Om LW brukade gå ut eller vara uppe och pysslamitt inatten för att plocka cacher kanske ungarna hört något men inte reagerat speciellt förrän på morgonen när hon inte var tillbaka.

Om det är en svartsjuke otrohetshistoria så är det ju möjligt att hennes bakgrund så att säga bidragit till att en ilska kanske riktas mer mot henne. Precis som en jurist har färre chanser att med befriande verkan hävda god tro eller säga sig inte förstå ett avtal så skulle jag nog tro att många skulle lägga ett högre ansvar för en som varit pastor beträffande hur denne förhåller sig i relationer. Även om det bara är i det sociala umgänget och inte rättsligt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-02 kl. 17:04.
Citera
2018-06-02, 17:00
Medlem
Idag var HD på ett geocach-event i Västerås (Ängsö).
Hon verkade en aning spänd i samlingen med ett drygt 50-tal medverkande.
Hon verkade dock komma bra överens med ”Sillen” från Enköping.
Undrar om hon passade på att träffa sina före detta svärföräldrar på Barometergatan?
Citera
2018-06-02, 17:00
Medlem
Citat:
Om hon har strypts är det orimligt att han fått blodiga kläder.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren

Ja några blodiga kläder får man ju inte genom strypning.
Men dessa blodiga kläder är ju heller inget som tagits upp av åklagaren och ser inte ut att ha med brottet att göra.

Just avsaknaden av blod och teknisk bevisning som kan binda MGM vid brottet styrker ju bara tesen om strypning.

Men det ena behöver väl inte utesluta det andra; visst är inte strypning något direkt påtagligt 'blodigt' avdagatagandesätt men en strypning kan nog föregås av handgemäng/slag/näsblod etc?

'Blodiga kläder' kan ju eg betyda (som flera ggr påtalats) att man hittat små droppar/spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in