2018-06-02, 16:01
Medlem
Sockerhalss avatar
Svartsjuka var motiv enl. första nyheten om detta. Efter att jag nu läst ikapp så ser jag bara EN som kan vara så jäkla svartsjuk på Lena, och det är H.D. Jag tycker att Lena spelat ut och använt SD som vapen MOT HD. Ville dom försöka lappa ihop äktenskapet, samt ha Lena som en kil emellan. Inte bra.
Jag tror att H.D insåg att hon aldrig skulle "bli av med Lena". Jag tror att H.D mördat henne.
SD vet detta. Han ställde upp och tog med H.D akut på resan bara därför. Det var väl HON som inte hade inresetillstånd enl. tråden.
Jag tror att det är som han säger: "Jag har inget med mordet att göra".Men han skyddar sina barns mor.
Just nu tror jag att det är så.
Lena la upp bilder på SD, medans SD redigerade så inte Lena kom med. SD eller HD som mördare.
Det lutar åt det sista. Jag tror inte SD var nån kvinnomisshandlare. Att han "gnuggade knogarna mot Lenas huvud" tyder på det. Det var en handling i frustration, men spärrar finns. Jag är så nyfiken. Kan inte släppa detta.
Citera
2018-06-02, 16:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nja. Ett snabbt strypgrepp samtidigt som man håller fast henne?
Jodu morsning. Inget sprattlar och motstånd på flera minuter. Hemlig punkt där hon blev lam av trycket
Citera
2018-06-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har hela tiden hävdat att brottsplatsen är hemmet. Det innebär att GM blivit insläppt eller redan befunnit sig i hemmet. Att LW skulle ha släppt in SD mitt i paketinslagning håller jag inte för troligt. Men vi får väl se.

Japp, du är på rätt spår.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om hon har strypts är det orimligt att han fått blodiga kläder.

Ja några blodiga kläder får man ju inte genom strypning.
Men dessa blodiga kläder är ju heller inget som tagits upp av åklagaren och ser inte ut att ha med brottet att göra.

Just avsaknaden av blod och teknisk bevisning som kan binda MGM vid brottet styrker ju bara tesen om strypning.
Citera
2018-06-02, 16:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä knappast så sent. För mig framstår det också lite udda om dörren skulle varit olåst. Tycker man läser i var och varannan facebookgrupp varningar om att folk har upptäckt att det smyger folk och provar att rycka i handtagen sent på kvällar och nätter, eller att de blivit av med bilnycklar eller väskor med innehåll som hängt i hallen.

När jag sålde mitt hus fick jag byta kolv, för jag hade inte låst dörren på nästan 20 år.
Citera
2018-06-02, 16:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jodu morsning. Inget sprattlar och motstånd på flera minuter. Hemlig punkt där hon blev lam av trycket

Hon var inte värst storväxt. Du blir snabbt kraftlös av att få syretillförseln avklippt. Mesta kraften bör gå til att under en stund få bort handen/armen/snöret/scarfen unt halsen
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-02 kl. 16:12.
Citera
2018-06-02, 16:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Kan du peka på några ?

Läs hela tråden där flera initialer nämnts som hon träffat innan, under och efter hon träffade SD. Bekanta till henne skrev det i ett par inlägg att hon hade många vänner samt att det framgick av hennes fb, konto för geocach, och har också sett ett antal bilder och inlägg på henne och av henne med kompisar.
Tror inte någon längre ifrågasätter att hon var en social dam med många vänner. Tycker det är fel att man ska fokusera på en av dem, Han är trots allt bara skäligen misstänkt och det blir en man per automatik när en kvinna mördas och han varit anklagad för misshandel av henne förr!
Tänk om GM räknar med just detta att SD kommer bli anklagad även för hennes mord? Tycker vi ska tänka nyanserat och inte låsa oss än innan det blir sannolika skäl. Om inte för SD skull men för hans barn som kanske har en oskyldig pappa som hängs redan!
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-02 kl. 16:12.
Citera
2018-06-02, 16:18
Medlem
Citat:
Främst på grund av att hon anmält honom för misshandel förut. Jag hoppas innerligt att åklagaren även synar BO:s övriga stora bekantskapskrets. Hon har haft många manliga vänner och bara för att hon inte anmält någon av dem för misshandel betyder inte att de aldrig kan bli arga på henne.

Han är häktad som skäligen misstänkt för mord. Misshandeln lades ner. Självklart påverkar LWs polisanmälningarna honom negativt, men dom ligger inte som grund för häktningen.
Citera
2018-06-02, 16:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han är häktad som skäligen misstänkt för mord. Misshandeln lades ner. Självklart påverkar LWs polisanmälningarna honom negativt, men dom ligger inte som grund för häktningen.

Jo. Vad ligger annars som grund? Finns inget annat som talar mer mot SD än mot någon annan i hennes krets. Det är därför TR inte kunde häkta över skäligen.
Citera
2018-06-02, 16:24
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Läs hela tråden där flera initialer nämnts som hon träffat innan, under och efter hon träffade SD. Bekanta till henne skrev det i ett par inlägg att hon hade många vänner samt att det framgick av hennes fb, konto för geocach, och har också sett ett antal bilder och inlägg på henne och av henne med kompisar.
Tror inte någon längre ifrågasätter att hon var en social dam med många vänner. Tycker det är fel att man ska fokusera på en av dem, Han är trots allt bara skäligen misstänkt och det blir en man per automatik när en kvinna mördas och han varit anklagad för misshandel av henne förr!
Tänk om GM räknar med just detta att SD kommer bli anklagad även för hennes mord? Tycker vi ska tänka nyanserat och inte låsa oss än innan det blir sannolika skäl. Om inte för SD skull men för hans barn som kanske har en oskyldig pappa som hängs redan!

Har läst hela varit med från start och därför jag frågar , för mig är det 3 jag ej kan avfärda direkt som varit med i tråden JG ,m*ts och den senaste geokompisen som ev skulle resa med len* till Norge m*ts va ju oxå en geokille den sista j*n bryr jag mig inte om att dra in av andra skäl .

Jag är inte 100 på SD heller men kan nog inte avskriva även en kvinnlig GM
Citera
2018-06-02, 16:25
Medlem
Citat:
Främst på grund av att hon anmält honom för misshandel förut. Jag hoppas innerligt att åklagaren även synar BO:s övriga stora bekantskapskrets. Hon har haft många manliga vänner och bara för att hon inte anmält någon av dem för misshandel betyder inte att de aldrig kan bli arga på henne.
Utredarna ligger nog inte på sofflocket. LW’s vänner och bekanta har de säkerligen koll på iom att de hittade hennes telefon. Kan ju faktiskt finnas något i den med som gör SD misstänkt
Citera
2018-06-02, 16:27
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
När jag sålde mitt hus fick jag byta kolv, för jag hade inte låst dörren på nästan 20 år.

Ha ha ja det funkar inte i ö-bro , det kan jag lova då har du snart tomt hus :-)
Citera
2018-06-02, 16:28
Medlem
Ang. skrik:

Användare dalaan hörde skrik, det tror jag på!
Ni som inte följt tråden från början rör till det en del.

Klockan var ca 23.30. Kan tänka mig att många i området sov då. Andra hade stängda fönster och TV på.
MEN framförallt! Efter det stod klart att något hemskt hänt, hörde folk av sig med rapporter om diverse iakttagelser.

Dalaan är inte ensam om att ha hört ljud, men verkar ensam om att förstå allvaret medan det skedde!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in