Citat:
Ursprungligen postat av
Tomato
Det skulle ju kunna vara att SD ringde henne och sa att hon skulle komma ut till hans bil lite längre ner på gatan (nära ängen och planket) för att prata.
Av den enkla anledningen att inte HD eller grannar skulle se att de träffades. Sedan kan de ju kommit ihop sig om något och han slagit henne eller tagit strypgrepp i bilen. Om hon sedan sprungit ut själv eller han släpat ut henne är ju en annan fråga.
I så fall kanske första förhöret endast gällde varför han pratat med henne i telefon den aktuella kvällen.
Eller så har någon granne sett honom, eller hans bil, i närheten av LW:s bostad eller tillsammans? Kan ju även kommit fram liknande uppgifter efter dörrknackning efter första förhöret om han helt enkelt blev intagen på gamla meriter i deras förhållande.
För inte kan han väl varit så kall att han planerat ta kål på henne natten innan de åker till USA och han tror att han ska gå helt under radarn under tiden de är borta?
Sedan kommer farbror blå och tar in han på ett förhör innan han hunnit blinka på morgonen.
Jag är inne på det också som möjligt, att SD ringt eller sms:at LW om att ses (skulle stärkas om det är LW's mobil som hittats i skogen). Kan ha varit hans förslag att mötas vid planket, men kan också ha varit hennes. Däremot känner jag mig osäker på att LW kände sig ha tid med detta (eller lust för den delen). Sonen skulle fylla år och enligt uppgift har paketinslagning avbrutits. Hon tycks ha samma dåliga planering som jag. Jag slår också in allt i sista minuten, födelsedag som julafton. Med ett barn som sover, så stort att det är medvetet om att det tasslas inför födelsedag, är jag också jäkligt snabb (resulterar i fulaste inslagningarna) för att inte riskera att barnet kommer på en i inslagningen (oavsett tid på dygnet 🙄 ). True story. Så jag tänker att LW hade bättre saker för sig, såsom slutföra paketinslagning och sedan komma i säng för att komma upp i tid att sjunga på morgonen innan grabbens skola, än att reda ut något med SD just denna kväll/natt. Därmed är det mer troligt att SD antingen tjatat sig till att träffas eller så har han sökt upp henne utan förvarning.* Ser inte att det finns andra alternativ än dessa två under omständigheterna. Har han kommit utan förvarning, var det angeläget just då av något skäl och det kan ha med SD's resa att göra. Det kunde inte vänta eftersom att han skulle resa dagen därpå. Sedan skulle ju även LW resa senare i veckan, enligt uppgift, vilket kan ha varit en del av samtalsämnet.*Eftersom att mycket pekar åt att det är LW som tagit bestämt avstånd från SD tror jag inte att det handlar om att SD ska klargöra att deras relation är över och att han nu satsar på exfrun igen. Det struntade nog LW i. *Jag tror snarare i sådana fall, utifrån honom, att det handlar om att den, enligt uppgift, planerade resan med HD skulle genomföras (jag tror nämligen att HD och SD tack vare HD värnar om en god vänskap för barnens skull), och att han var orolig över LW's resa med vännerna, varav en av dem enligt uppgift ska ha varit mer än vän (i tråden skrivs det även att LW och vännen skulle dela tält på resan). LW har gått vidare men SD kan inte ta det, det är vad jag tror (med flera här).
SD's semester ska ha varit planerad enligt uppgifter, likaså resan. Någon som vet när han gick på ledigheten? Sista arbetspasset fredagen innan helgen? Var måndagen sista arbetspass?
Sedermera är jag konfunderad över att ingen på andra sidan planket reagerat på skrik. Det var också väldigt varmt och därmed bör många haft fönster öppna. Jag vet att detta avhandlas tidigt i tråden (jag har följt tråden och läst ALLA inlägg) men det jag vill komma fram till är att visst - ett bullerplank förhindrar buller - MEN planket tar inte bort ALLT ljud. Man kan fortfarande höra viss trafik och bostäderna ligger väldigt nära planket. Ett dödsskrik, som jag gissar skär igenom luft och är mycket högt och gällt, borde till viss del ha hörts trots planket. Det stör mig. Tänk om någon som finns i trakten kunde testa ljud på andra sidan planket (eller någon annan i landet med motsvarande förutsättningar) för att se hur mycket som hörs. Inte skrika a la dödsvrål då kanske men t ex ta en mobil med portabel högtalare varpå man sätter på värsta operan på högsta volym, medan kompisen står på andra sidan för att notera. Iofs då gärna med ungefär samma förutsättningar medan trafiken är lugn och det är stillsamt på gatan med lite ljud. Vore "ballt" att testa detta! Om någon på aktuella platsen skulle våga sig på detta kan kompisen också backa metodiskt för att höra när ljudet inte längre hörs (KANSKE kan visst ljud hörts till HD om än föga troligt). För som sagt, även om ljudet dämpas mycket av planket har jag svårt att tro att det trillar bort allt ljud. Halshugg mig inte nu, FB!
Ang. Blodiga kläder. Om tillhygge använts, som en icke verifierat uppgift vill mena, så är det antingen planerat eller så fanns SD's bil nära med något att ta till för att slå med. Eller så kan han ha slagit med mobilen.
Att SD släpptes och därefter reste iväg behöver inte innebära att han per se FICK resa. Däremot tror jag att det är så att man i skedet inte hade befogenhet att stoppa resan. Det var ju då än så länge tal om rov, kroppen ej hittad, och LW fanns inte hos SD. Blodiga kläderna som återfanns i bostaden kan ju därmed inte ha varit omedelbart iögonfallande (t ex droppar/stänk som synts med lampa senare) utan man kan ha upptäckt det relativt snart, men efter att SD påbörjat resan. Att man med fyndet då hade underlag nog att trycka på för att han inte skulle bli insläppt i USA med den befogenhet och de regler som finns där. I annat fall har han ju stuckit utan att han fick och polisen såg helt enkelt till att han stoppades.
Vi får väl se om jag blir sliten i stycken nu. Det får jag ta. 😁