2018-05-27, 10:49
Medlem
Åt mycket Lyrica förut men slutade med det, tack gud. Ingen roliga avtändning på denna substans, men klarade den rätt bra med stesolid och låga doser lyrica som jag fick på sjukhus.
Citera
2018-05-27, 16:56
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sledgehammer88
Jag har haft lyrica utskrivet i omgångar, och ätit mycket internet lyrica. Men nu på senaste har det som sagts vart väldigt knepig lyrica batch verkar det som.

Jag har en teori att det faktiskt känns mer som gabapentin i kapslarna. Kanske pyttelite lyrre och resten gabba?

Tog ett ordentligt lyrre rus för någon vecka sedan, apotekslyrica. Och det är heeeelt annat än det som finns i kapslarna nu på darknet och poteket...

Är det helt far out att det kan va gabba i kapslarna?

Ja det är far out. Gabapentin är fan bättre än darknet kapslarna.
Citera
2018-05-28, 00:37
Medlem
Haha sant.
Citera
2018-05-31, 20:17
Medlem
Hej!
Sitter nu med en ofrivillig AT på Lyrica!! Har trappat ner från ca 600mg om dagen och uppåt till nu dem senaste tre-fyra dagarna då jag bara max ätit 300mg.
Är livrädd hur detta kommer sluta, då jag tog sista dosen bara för ett dygn sedan och börjar redan må skit. Är så mycket saker i mitt liv som jag måste fortsätta att få det att gå runt med så att säga, huvudsakligen flickvän och jobb.
Det enda jag har att tillgå är en karta tramadol 200mg och en karta imovane 7,5.
Det är möjligt att jag kommer få mer Lyrica imorgon, men det är inget jag räknar med.
Hur ska jag hantera detta på bästa sätt??

Tacksam för snabbt svar!
Citera
2018-05-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Hej!
Sitter nu med en ofrivillig AT på Lyrica!! Har trappat ner från ca 600mg om dagen och uppåt till nu dem senaste tre-fyra dagarna då jag bara max ätit 300mg.
Är livrädd hur detta kommer sluta, då jag tog sista dosen bara för ett dygn sedan och börjar redan må skit. Är så mycket saker i mitt liv som jag måste fortsätta att få det att gå runt med så att säga, huvudsakligen flickvän och jobb.
Det enda jag har att tillgå är en karta tramadol 200mg och en karta imovane 7,5.
Det är möjligt att jag kommer få mer Lyrica imorgon, men det är inget jag räknar med.
Hur ska jag hantera detta på bästa sätt??

Tacksam för snabbt svar!

Jag har själv gått av lyrica efter ca 2år med i snitt 2g om dagen, och det tog mig väldigt långtid att bli återställd (2-3månader). Gick CT, men använde mig av fentanyl och benso för att lindra, men jag minns att jag mådde skit ändå. Klen tröst.. försök få tag i gabapentin och trappa ner med det samt någon starkare opioid än tramadol, för att lindra. Kratom kan funka, i värsta fall Loperamid för att få bort myrkrypet, återställa kroppstemperaturen andra kroppsliga besvär. Det värsta för mig var dom fysiska besvären. Pma om du vill ha fler tips.
Citera
2018-06-01, 19:53
Medlem
Flusons avatar
Halveringstiden för Pregabalin, någon som har koll? Har väl för mig att den är hyfsat kort då vissa läkare som skriver ut Lyrica ordinerar 2-3 doser utspritt under dagen om jag inte missminner mig?
Citera
2018-06-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Halveringstiden för Pregabalin, någon som har koll? Har väl för mig att den är hyfsat kort då vissa läkare som skriver ut Lyrica ordinerar 2-3 doser utspritt under dagen om jag inte missminner mig?
Jag tar det för värk och för mig räcker det att ta en gång på sena eftermiddagen ca 80-90 mg, håller i sig ett dygn!
Annars är det väl vanligast att ta det åtminstone morgon/ kväll.
Citera
2018-06-01, 20:03
Medlem
Ca 6 timmar ligger halveringstiden på.
Citera
2018-06-02, 03:36
Medlem
Är det tillåtet att posta en bild här i tråden för att få hjälp av användares ögon och erfarenhet för att luska ut innehållet i mina Lyrica?

Eller måste jag lägga den i "identifiera mina piller tråden" ?

Kan försöka förklara, kapslarna är svenska, (Pfizer PGN 300) ni vet.
Men när jag öppnade ett par kapslar så märkte jag att innehållet skiftade mellan 2 olika sorters pulversorter.... en som består i princip av pytte pytte små kristaller. Jag misstänker denna vara den som EJ är äkta apotek lyrica.

Den andra konsistensen är mer att det kladdar ihop, mer som ett puder fast ändå kristallint... lite svårare att förklara. Lättare om jag fick lov att posta fotot.

Någon kanske kan hjälpa mig lite, vad låter pulvrena som i era öron vill veta om vi tänker likadant.

Tack på förhand!
Citera
2018-06-02, 13:30
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Är det tillåtet att posta en bild här i tråden för att få hjälp av användares ögon och erfarenhet för att luska ut innehållet i mina Lyrica?

Eller måste jag lägga den i "identifiera mina piller tråden" ?

Kan försöka förklara, kapslarna är svenska, (Pfizer PGN 300) ni vet.
Men när jag öppnade ett par kapslar så märkte jag att innehållet skiftade mellan 2 olika sorters pulversorter.... en som består i princip av pytte pytte små kristaller. Jag misstänker denna vara den som EJ är äkta apotek lyrica.

Den andra konsistensen är mer att det kladdar ihop, mer som ett puder fast ändå kristallint... lite svårare att förklara. Lättare om jag fick lov att posta fotot.

Någon kanske kan hjälpa mig lite, vad låter pulvrena som i era öron vill veta om vi tänker likadant.

Tack på förhand!

Behövs nog inga bilder tror de flesta vet vad du pratar om men är det en förpackning från apoteket som innehåller olika sorters pulver vore det ju intressant.

Bara för att det står Pfizer betyder inte att det är "äkta", man köper helt enkelt tryckta tomma kapslar och fyller med vilken skit man vill.

Det du beskriver låter precis som det varit de senaste åren,
Pregabalin från apoteket och en del på tex FS har den "mjöliga" varianten, säkert bindemedel osv och svårare att blanda ut i kaffe.

Pregabalin från random på FS tex kan även vara den mer kristalliserade varianten, inte lika mjölig och löser sig direkt i kaffet tex.
Citera
2018-06-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Behövs nog inga bilder tror de flesta vet vad du pratar om men är det en förpackning från apoteket som innehåller olika sorters pulver vore det ju intressant.

Bara för att det står Pfizer betyder inte att det är "äkta", man köper helt enkelt tryckta tomma kapslar och fyller med vilken skit man vill.

Det du beskriver låter precis som det varit de senaste åren,
Pregabalin från apoteket och en del på tex FS har den "mjöliga" varianten, säkert bindemedel osv och svårare att blanda ut i kaffe.

Pregabalin från random på FS tex kan även vara den mer kristalliserade varianten, inte lika mjölig och löser sig direkt i kaffet tex.

Tack för ditt svar.

Men den kristallina pulvervarianten som är små små kristaller är det också den här fake lyrican eller hur SKA lyrica se ut?
Vet att det aldrig går att utgå utifrån hur en drog SER UT men jag vill mest veta åt vilket håll apoteks lyrican SKA se ut så att säga.
Citera
2018-06-03, 00:27
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Tack för ditt svar.

Men den kristallina pulvervarianten som är små små kristaller är det också den här fake lyrican eller hur SKA lyrica se ut?
Vet att det aldrig går att utgå utifrån hur en drog SER UT men jag vill mest veta åt vilket håll apoteks lyrican SKA se ut så att säga.

Apoteks-varianten är den jag kallar "mjöliga" sorten alltså inte rena kristaller. Öppnade en nu bara för att dubbelkolla.

Dock kan ju även fejk Lyrica se ut så om de har bindemedel osv i.

Jag har aldrig köpt Lyrica på gatan så att säga men sålänge man inte får de i blister och ask så är nog det mesta hemmapressat.
Finns lr iaf fanns väl förr folk som sålde äkta Lyrica på FS men då åker priset upp i taket därför så många köper av dessa billiga varianterna lr rent pulver bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in