2018-05-24, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av standardsvar
Japp, jag tryckte i mig de sista 2 grammen.

Jag lyfter min egen fråga igen. För jag vill veta, hur gör folk för att bli sköna på så lite som 3-600mg?
Jag behöver som sagt ca 1,5g och det är efter långt uppehåll. Ändå kombinerar jag det med stesolid.
Det är oerhört individuellt hur mottaglig man är för olika substanser och vad som är "skönt" är väldigt subjektivt. Skulle personligen bli sängliggande på såna monsterdoser men alla är olika.

Kroppsvikt, kroppsfett, metabolism, ålder, vad man äter och hur man är virad i skallen. Allt kan påverka upplevelsen.
Citera
2018-05-24, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Du kan hoppas att du är en av alla dessa som oavsett dos klarar sig helt utan avtändning. Men med tanke på den låga dosen samt den relativt korta perioden blir det nog inte speciellt farligt även om du skulle få en avtändning.

Du får gärna uppdatera dock, huruvida du upplever någon abstinens eller inte.

Jag hoppas, som sagt, att det blir lindrigt med tanke på den låga dosen. Jag uppdaterar här i tråden framöver om hur det har gått.
Citera
2018-05-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racily
Jag hoppas, som sagt, att det blir lindrigt med tanke på den låga dosen. Jag uppdaterar här i tråden framöver om hur det har gått.

Skulle du mot all förmodan känna något, så kan du ju trappa ner. Finns ju 25 mg tabetter.
Citera
2018-05-24, 20:59
Medlem
raven101s avatar
Jag har intagit 3mg nitrazolam och ca 900mg lyrica. Jag misstänker dock att jag fått dålig kvalité pga att jag inte känner något. Kan jag ta ytterligare 300mg?
Citera
2018-05-25, 16:25
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:
Jag har gått på 50mg Lyrica i ca. tre månader och idag bestämde jag med min läkare att jag ska lägga ner Lyrican (visste inte att det var så extremt beroendeframkallande när jag gick med på att testa Lyrica) och testa med ...lite annat...

Tror expertpanelen här att det kan bli problem att sluta med dom här 50mg Lyrica? Jag slutar tvärt med det from. i morgon.

Oavsett den låga dosen, tycker jag det låter konstigt eller rentav oprofessionellt av en läkare att INTE lägga upp ett schema för nedtrappning där du tillslut kan droppa den helt.

Åtminstone om jag ska gå på de jag får höra av alla mina läkare.
Citera
2018-05-25, 18:14
Bannlyst
Citat:
Du kan hoppas att du är en av alla dessa som oavsett dos klarar sig helt utan avtändning. Men med tanke på den låga dosen samt den relativt korta perioden blir det nog inte speciellt farligt även om du skulle få en avtändning.

Du får gärna uppdatera dock, huruvida du upplever någon abstinens eller inte.

Vid lite närmare eftertanke så beslöt jag mig med att fortsätta med Lyrica ett litet tag till: jag började nämligen med Sertralin idag och det är ju stor risk att man börjar må sämre då man trappar in det. Jag vill inte riskera en Lyrica-avtändning på det också så jag fortsätter med Lyrica i fyra veckor till, tills jag kommit upp i 100mg Sertralin.
Citera
2018-05-25, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Oavsett den låga dosen, tycker jag det låter konstigt eller rentav oprofessionellt av en läkare att INTE lägga upp ett schema för nedtrappning där du tillslut kan droppa den helt.

Ja, det känns som läkaren borde ha föreslagit nedtrappning till 25mg.
Citera
2018-05-25, 19:12
Medlem
caecos avatar
Citat:
Vid lite närmare eftertanke så beslöt jag mig med att fortsätta med Lyrica ett litet tag till: jag började nämligen med Sertralin idag och det är ju stor risk att man börjar må sämre då man trappar in det. Jag vill inte riskera en Lyrica-avtändning på det också så jag fortsätter med Lyrica i fyra veckor till, tills jag kommit upp i 100mg Sertralin.
Huruvida det är smart eller inte att fortsätta med lyrica ytterligare en månad vill jag inte säga något om.

Lyrica mot insättningssymtom av SSRI är riktigt bra dock. Tar bort nästan allt obehagligt enligt min erfarenhet.
Citera
2018-05-25, 19:30
Bannlyst
Citat:
Huruvida det är smart eller inte att fortsätta med lyrica ytterligare en månad vill jag inte säga något om.

Lyrica mot insättningssymtom av SSRI är riktigt bra dock. Tar bort nästan allt obehagligt enligt min erfarenhet.

Jag började må lite dåligt av att ens tänka på en eventuell Lyrica-AT idag och kände att det var bäst att fortsätta ett tag till.

Jag har googlat runt lite och kombinationen Sertralin och Lyrica verkar inte vara något problem iaf.?!

Det låter bra att Lyrica är bra mot insättningssymtomen.
Citera
2018-05-25, 20:26
Medlem
caecos avatar
Citat:
Jag började må lite dåligt av att ens tänka på en eventuell Lyrica-AT idag och kände att det var bäst att fortsätta ett tag till.

Jag har googlat runt lite och kombinationen Sertralin och Lyrica verkar inte vara något problem iaf.?!

Det låter bra att Lyrica är bra mot insättningssymtomen.
Lyrica i den dosen under tiden du sätter in Sertralin är inga problem. Förhoppningsvis gör sertralin att eventuell avtändning på lyrica blir enklare. Lycka till hur som helst!
Citera
2018-05-26, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim

Läkaren har sagt tidigare när jag uttryckt lite oro för Lyrican att det bara är att sluta tvärt på 50mg. Men jag hade föredragit en nedtrappning till 25mg först måste jag säga.
Citera
2018-05-26, 15:50
Medlem
Jag har haft lyrica utskrivet i omgångar, och ätit mycket internet lyrica. Men nu på senaste har det som sagts vart väldigt knepig lyrica batch verkar det som.

Jag har en teori att det faktiskt känns mer som gabapentin i kapslarna. Kanske pyttelite lyrre och resten gabba?

Tog ett ordentligt lyrre rus för någon vecka sedan, apotekslyrica. Och det är heeeelt annat än det som finns i kapslarna nu på darknet och poteket...

Är det helt far out att det kan va gabba i kapslarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in