2018-06-02, 12:31
Medlem
Jag är oxå inne på teorin om att "planket" kan ha varit ett ställe för BO och SD att träffas på. I smyg. Jag tror absolut att det var där som hon blev mördad. Eftersom BO och SD inte verkar ha haft något (synligt) umgänge på senaste tiden tror jag inte att dom skulle tagit risken att promenera dit tillsammans genom området och riskera att bli sedda tillsammans. Av framförallt HD. Dom kanske hade bestämt träff där den anträffbara kvällen, det kanske var det som samtalet handlade om? Tror verkligen inte att BO skulle ´´bjudit in´´ SD till sig, varken pga av risken att bli påkomna tillsammans eller för att hon hade några av barnen hos sig som kunde höra.

Tror barnen/grannar skulle märkt/hört/sett något om bostaden varit brottsplatsen. Och jag tror verkligen inte på att SD skulle släpat iväg med en skadad/mördad BO till "planket".

Och motivet _svartsjuka_ är inte svårt att förutse. SD skulle åka iväg med HD och BO hade vad det verkar som en ny dejt på G. Vem som inte kunde släppa taget om vem återstår att se om vi får svaret på.
Citera
2018-06-02, 12:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Ska polisen jämföra det DNA man hittat i det här Lenamordet med andra brottsfall?

Vet ej, jag undrade om det var något sådant som tar tid.
Citera
2018-06-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har inte lyckats hitta geocahce-inlägg där LW och HD umgåtts privat och utan annat folk. Ni andra kanske är bättre googlare och finner detta? Men en månad efter anmälan om misshandel så umgås de två iaf. Utan SD.

https://www.geocaching.com/geocache/GC1WED0_sandrevlarna

Man måste vara premiummedlem för att kunna se inlägget? Kan du skärmdumpa, så vi andra kan se?
Citera
2018-06-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ja , och?

Det kanske är så att de hittat spår av något slags strid inne i hemmet?
Citera
2018-06-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Ja, det enda som "kommit fram" är från en här inne på flashback som påstod att det var en kombination av trubbigt våld och strypning samt en annan som påstodd att ansiktet var "bortfrätt".. Inte nåt från medierna alls annat än att polisen vet hur hon dog

Nog retar det oss för att vi så gärna vill veta, men det är
ju bra i det här läget om bara polis och GM vet vad hon blev utsatt för.
Citera
2018-06-02, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
LW kan ha sagt något typ, ja, du är ju helt klart oförbätterlig, det här går inte länge, och jag tänker berätta allt för HD som ju överväger gå tillbaka till dig, om både misshandeln och hur länge vi haft en affär och hur det började, så att hon förstår vad hon ger sig in på. Jag ringer henne imorgon.

Skulle absolut kunna vara ett motiv.
Citera
2018-06-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Man måste vara premiummedlem för att kunna se inlägget? Kan du skärmdumpa, så vi andra kan se?

Är inte medlem men kan läsa kommentarerna och se bilderna på LW. HD åker skridskor med "grannfrun" en månad efter anmälan.

"Sällskap fanns att få på närmaste plats då grannfrun hade ledig helg. "
Senast redigerad av Schazz 2018-06-02 kl. 12:47. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-02, 12:46
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
jag klickade bara på länken och kunde läsa ,Ej medlem
intressant att se dom olika smeknamn HD har på Len*

Citat:
medan Softis Pochis, SlowPocahontas, SnorPochahontas, Soft, Softis fick ordna lunchsoppa
Citera
2018-06-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
senast i går skrev Aftonbladet igen att "dörren stod öppen." Det kan visserligen vara ett slarvfel och avse olåst men jag fick känslan av att det var just öppen som avsågs - detta för att den detaljen har tagits upp (att media skrev olika saker, öppen och olåst)

Om hon lämnade dörren öppen så räknade hon
nog inte med en 130meters promenad.
Citera
2018-06-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du är inte den enda som är tvärsäker på att SD är rätt man och jag är genuint intresserad av vad du bygger detta på. För gärna till protokollet att jag tycker han är jävligt creepy så mina inlägg är inget sätt att flytta fokus från SD. Jag tycker inte han är hyvens. Att LW kan ha tyckt det är obegripligt. LW var snabbtänkt och smart, hon såg nog det vi såg men något fick henne ändå att dras till honom. Kanske såg hon en jämlike honom? Det där intensiva som är lite bortom sunt. Jag önskar jävligt hett att det ska vara han för då skulle mina känslor om mannen bekräftas och han kunde lagföras.

Men att ingen annan skulle existera som alternativ GM?
HD - ett enda vakuum kring hennes person och förehavanden. Varför satt hon satt på samma plan som SD. Skvaller om att äktenskapet med SD skulle lappas ihop. I april åker hon och SD till Dalarna och geochachar med andra. Ser ut att ha det riktigt mysigt.
UW - han skilde sig väl ungefär samtidigt som LWs första anmälan om ofredande kom in? Skvaller på stan om att han ska ha anmält LW till soc gällande barnen, informationen kommer från NW så kanske ska tas för "arg tonåring som snackar"
MH - varför flyttade hon från Örebro? Skvaller på byn att hon blev utkastad för att hon pekade på en massa skit i olika relationer på några gator i Hjärsta
NW - komplicerat förhållande till modern, skvaller på byn att han ska ha ringt polis och anmält till soc, informationen kommer från honom själv så kanske ska tas för "arg tonåring som snackar"
ML - ett av LWs förhållanden, har pågått länge och under tiden hon umgicks med SD, skvaller på byn att han ska ha träffat barnen men aldrig utåt presenterats som pojkvän.

Jag sa tidigt att anledning till att det dröjde innan man gick ut med LWs bild kan ha berott på UWs jobb. Ingen trodde mig och någon skulle ringa och kolla om han svarade på googlat arbete. Redan där hade polisen förlorat flera dagar av utredningsarbete. När man gick ut med bild och namn så hade polisen fokus på SD och tidigare polisanmälningar. Alla resurser måste ha gått åt till att bevaka hans villa och bil samt leta efter kroppen. Jag har svårt att tro att personer i LWs krets vid det laget lyfte blicken och tänkte "brett". Det skulle innebära att man lade fram en del smutsig byk, det gör man inte i kristna kretsar och om en avliden. Absolut att den mest möjliga GM är SD. Inte tal om annat. Men jag har nog inte samma tilltro till polisens arbete som fler utav er har.

Bra inlägg med "skvaller på byn" om andra personer i LWs närhet.

Jag antar att man hört en något utvidgad krets av hennes bekanta och man kan ju hoppas att de nämnt dessa saker och liknande de kan ha reda på. Men fullt möjligt är ju att de inte gjort det, särskilt om de rationaliserat bort hur relevant det kan vara om polisen just nu verkar ha någon som framstår som mer värd att granska, och inte granska var plausibel konfliktorsak för sig. Om inte för att kunna avföra dessa inför en senare skede i processen där en MGM kan tänkas vilja påvisa andra tänkbara scenario.
Citera
2018-06-02, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om hon lämnade dörren öppen så räknade hon
nog inte med en 130meters promenad.

Nä knappast så sent. För mig framstår det också lite udda om dörren skulle varit olåst. Tycker man läser i var och varannan facebookgrupp varningar om att folk har upptäckt att det smyger folk och provar att rycka i handtagen sent på kvällar och nätter, eller att de blivit av med bilnycklar eller väskor med innehåll som hängt i hallen.
Citera
2018-06-02, 12:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Eller t ex bara för att du ska skilja dig betyder inte det att vi plötsligt har en chans ihop igen, jag har gått vidare med mitt liv. Jag skiter i om du åker med HD som vän eller inte, jag vill inte ha med dig att göra alls...

Räcker kanske inte helt... Eller, det beror kanske på om han upplevt sig separera från HD för LW:s skull kanske.
Måste annars till en trigger. Typ, jag har haft ihop det med Bosse o Lennart hela tiden och du är bara en jävla loser. Eller ngt annat.

Man kanske ska leva sig in i hur deras grälande sett ut till form o innehåll de senaste åren.

Sånt där handlar ofta att GM el länge Båda två gräver ett och samma hål ständigt djupare, då en eller båda investerar sin existens i att allt (och man) ska förbli exakt detsamma, som det var. (Vilket det i en mening aldrig ”var”, det var det som gav ”mervärdet”, som man inte vill förlora).

Men jag har ingen riktig lust.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-02 kl. 13:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in