2018-06-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Argumentum Ad Populum. Dessutom stämmer det inte. Utanför det politiskt korrekt styrda Europa finns det inga rasförnekande experter. De främsta experterna i väst gör inte heller det. Som exempelvis Professor Anthony Edwards.

Jag gav dig chansen att replikera på mitt inlägg i rasforskningsforumet. Du för fram exakt samma argument som lurpack. Det är inte korrekt alls att skillnaderna folkslag emellan är så små. Inte när vi tittar på vetenskapliga mått som genetiska avstånd, heterozygositet och morfologi. Vi borde egentligen tala om underarter av människor.

Givet den verklighet vi både kan observera och mäta så stämmer inte OoA. Och mängder av nya arkeologiska fynd och genetiska studier talar alltmer för en multiregional hypotes för människans ursprung. Så klamra dig inte fast vid dina 200000 år.

Suck. Naturligtvis avslutar du med samma gamla trötta rasförnekarargument som alla vänstermänniskor. Richard Lewontin hette den judiske marxisten som myntade ”större genetisk variation inom en grupp än mellan”. Det var det som Professor Anthony Edwards motbevisade i studien ”Lewontin’s fallacy” 2004. Lewontin hade ”missat” att alleler var korrelerade.

så konstigt då att de allra flesta håller med denne "underras" av "judisk marxist" och hävdar att hans slutsats ändå är den korrekta.
Citera
2018-06-01, 18:31
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
så konstigt då att de allra flesta håller med denne "underras" av "judisk marxist" och hävdar att hans slutsats ändå är den korrekta.

Argumentum Ad Populum i repris. Och som jag förklarade för dig så stämmer det du säger heller inte. Ingen genetiker med självaktning skulle numer hävda att Richard Lewontin hade rätt. Men gör ett försök att argumentera mot mitt inlägg i tråden jag länkade till. Där jag bemötte stackars lurpack.
Citera
2018-06-01, 21:04
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Vi har skivit samma sak säkert 30 ggr vid det här laget...det hindrar inte att du fortsatt har fel.

Vill Du höra litet om hur amerikanska konservativa ser på saken? De är litet annorlunda, men rätt kul att lyssna på.
https://www.youtube.com/watch?v=AMwkQVpy98A

Citat:
Nej en oönskat gravid 19 åring som ska tvingas ta hand om barn hon inte vill ha är INTE "i sin ordning".

Då får hon, och gärna den hon hoppas i säng med, agera så att det oväntade inte händer.

Citat:
Stora eller små, vi ska inte ha dem, vi ska ha barn som föds in i välkomnande situationer och det får man inte om man tvingar eller straffar människor.

Man får se till att välkomna det barn man är upphov till. Så har det varit i alla tider.

Citat:
Din studie du länkade innan, läste du ens den själv? Den uppger att detta är mest vanligt hos familjer där skilsmässor inte är vanliga dvs ex. hos en del invandrare. Hos svenskar så är det inte något större problem. Det stod också att skilsmässan kan vara indikation på andra problem i familjen som kan vara huvudorsaken.

Precis! Svenskar skiljer sig så mycket att det betraktas som självklart, medan utslaget blir tydligare hos invandrare - det är hos dem man ser effekterna av skilsmässorna.

Citat:
Nej, för då är du uppvuxen i ett kurdiskt kontext. Men är du barnbarn till en kurd med bara svenska erfarenheter så är du betydligt mer etnisk svensk än etnisk kurd.

Inte om Du varken vill eller betraktas så av omgivningen. Jämför gärna med samerna som bott i det som nu är Sverige i århundraden, men som alltfort betraktas sig som samer först och svenskar möjligen kanske sedan.
Citera
2018-06-01, 21:16
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Nja, läser du om vad Guderian skrivit så handlar ”blietzkrieg” om två saker. 1. Slippa de ställningskrig som utmärkte WWI. 2. Använda samtliga vapenslag effektivt genom att få dem att samverka. Det rör sig alltså enbart om militärtaktiska överväganden.

Guderian var främst taktiker. Den strategiske tänkare var närmast chefen för Riksvärnet, von Seeckt. Det taktiska tänkandet var ett utfall av de strategiska bedömandet.

Citat:
Framsynt säger du om britternas agerande. Men det är ju egentligen ungefär samma sak som jag säger. Att britterna tidigt började förbereda ett krig med Tyskland.

Ja, det var så illa tvungna. När Hitler närmade sig makten så började man runt om i Europa att återupprusta efter Den Eviga Freden. Ja, det påminner rätt mycket om hur vi agerar nu pga av Putin.
Citera
2018-06-01, 21:39
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Guderian var främst taktiker. Den strategiske tänkare var närmast chefen för Riksvärnet, von Seeckt. Det taktiska tänkandet var ett utfall av de strategiska bedömandet.

Ja, det var så illa tvungna. När Hitler närmade sig makten så började man runt om i Europa att återupprusta efter Den Eviga Freden. Ja, det påminner rätt mycket om hur vi agerar nu pga av Putin.

Jag har enbart hört att ”blietzkrieg” från början var en taktisk uppfinning. Som sen iofs användes för att uppnå strategiska mål.

Jag håller med om din jämförelse med Putin men vilka är det som är oroliga och varför? Det är den frågan som leder till den internationella judenheten och i synnerhet då den mäktiga bankmaffian. Nu liksom då har de inga planer som gynnar vita européer. Eller några andra icke-judiska folk för den delen. De vill bara skydda sin makt till varje pris.
Citera
2018-06-01, 22:32
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Jag har enbart hört att ”blietzkrieg” från början var en taktisk uppfinning. Som sen iofs användes för att uppnå strategiska mål.

Jag rekommenderar gärna boken The Roots of Blitzkrieg av James S. Corum.

Citat:
Jag håller med om din jämförelse med Putin men vilka är det som är oroliga och varför? Det är den frågan som leder till den internationella judenheten och i synnerhet då den mäktiga bankmaffian. Nu liksom då har de inga planer som gynnar vita européer. Eller några andra icke-judiska folk för den delen. De vill bara skydda sin makt till varje pris.

Puh!

Det finns sannolikt anledning till oro för finnar, svenskar, ester, letter, litauer, polacker osv. Ryssen är som ryssen alltid varit, och Ryssland ligger där Ryssland ligger, sådana gränserna nu är - för tillfället. Detta är till stor del en fråga om geopolitik (läs gärna Mackinder och Kjellén på det omrrådet) som inte har någon bäring på etnicitet eller religiös tillhörighet.
Citera
2018-06-01, 23:35
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Jag rekommenderar gärna boken The Roots of Blitzkrieg av James S. Corum.

Puh!

Det finns sannolikt anledning till oro för finnar, svenskar, ester, letter, litauer, polacker osv. Ryssen är som ryssen alltid varit, och Ryssland ligger där Ryssland ligger, sådana gränserna nu är - för tillfället. Detta är till stor del en fråga om geopolitik (läs gärna Mackinder och Kjellén på det omrrådet) som inte har någon bäring på etnicitet eller religiös tillhörighet.

Alltid bra med boktips.

Jag köper inte den här russofobin för 5 öre. De som producerar dessa fantasier om ryska expansionsplaner har garanterat sin uppdragsgivare i Langley. USA har tagit över brittiska imperiets roll. Så det handlar mer om att Ryssland inte godtar USAs imperialism som den kom till uttryck i Wolfowitz-doktrinen. Du ska få ett lästips av mig också. ”The Grand Chessboard” av Zbigniew Brzezinski. Det är alltid en fördel när ”konspirationsteorier” sätts på pränt av konspiratörerna själva.
Citera
2018-06-02, 01:07
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Alltid bra med boktips.

Jag köper inte den här russofobin för 5 öre. De som producerar dessa fantasier om ryska expansionsplaner har garanterat sin uppdragsgivare i Langley. USA har tagit över brittiska imperiets roll. Så det handlar mer om att Ryssland inte godtar USAs imperialism som den kom till uttryck i Wolfowitz-doktrinen. Du ska få ett lästips av mig också. ”The Grand Chessboard” av Zbigniew Brzezinski. Det är alltid en fördel när ”konspirationsteorier” sätts på pränt av konspiratörerna själva.

Den läser jag gärna. Man behöver bilda sig i allehanda riktningar.

Ja, åtminstone vad gäller strävan efter maritim dominans har USA försökt ersätta UK. Det går så där, ty USA:s idealistiska politisk fanns inte hos UK, som i allt väsentligt var intressedrivet (med vissa undantag).

Men Sverige har varit i konflikt med Ryssland, och dess föregångare, i åtminstone 1000 år, så våra relationer är betydligt äldre än USA självt. Så länge Ryssland har sin strävan efter sjöherravälde i flera väderstreck så kommer dessa problem att fortgå, dvs sannolikt i minst en-två generationer till. Formerna kommer att växla och kanske blir det lugnt efter Putin en stund. Kanske blir det värre.
Citera
2018-06-02, 10:54
Medlem
Citat:
Argumentum Ad Populum i repris. Och som jag förklarade för dig så stämmer det du säger heller inte. Ingen genetiker med självaktning skulle numer hävda att Richard Lewontin hade rätt. Men gör ett försök att argumentera mot mitt inlägg i tråden jag länkade till. Där jag bemötte stackars lurpack.

Aldrig slagit dig att kritik av en studie, inte nödvändigtvis betyder att det är fel på slutsatsen?

Seriöst, ingen någorlunda allmänbildad och intelligent människa med självaktning har de åsikter som du uppvisar. Det är bara för jävla korkat.
Citera
2018-06-02, 11:12
Medlem
Citat:
Vill Du höra litet om hur amerikanska konservativa ser på saken? De är litet annorlunda, men rätt kul att lyssna på.
https://www.youtube.com/watch?v=AMwkQVpy98A

ahh lite amerikansk konservativ gubbe som ska förklara att moral, minsann! ...det är att tvinga kvinnor föda barn de inte vill ha... eller inte ha sex? don't think so.

Citat:
Då får hon, och gärna den hon hoppas i säng med, agera så att det oväntade inte händer.

Ja det funkar ju bevisligen 100% överallt i alla tider.
Jepp!

bara man säger detta tillräckligt många ggr..så poff!!! så försvinner alla de fall med oönskat gravida kvinnor och föräldralösa barn i välden. Jepp! så är det att vara uv ...med mycket, väldigt mycket! mögligt vax i öronen och skallen.

Vidae så avslöjar du dig igen...

hon ska...men han bara , lite "gärna" så där. jag menar who cares? är ju inte hans problem.

Citat:
Man får se till att välkomna det barn man är upphov till. Så har det varit i alla tider.

och det är en helt omöjlig uppgift för väldigt många i välden inkl. Sverige.
Lösnignen på detta har varit mord/ svält/ svåra barndomar för levande födda barn.

Du vill hellre ha detta tillbaka..för det är "moraliskt" eller?

Citat:
Precis! Svenskar skiljer sig så mycket att det betraktas som självklart, medan utslaget blir tydligare hos invandrare - det är hos dem man ser effekterna av skilsmässorna.

Nu missar du hela poängen, via att gira helt åt fanders igen.

Svenskar skiljer sig så muycket ja, så där hinner aldig uppkomma svåra ätkenskapliga problem i en familj och att vara skild ä inte längre ett så svårt socialt, ekonomiskt stigma så barn får poblem i skolan.
Det är det däremot fortsatt för vissa invandrargupper.

Lösningen på att barn har problem i skolan handla om att lösa socioekonomiska problem för ensamstående kvinnor och barn INTE att tvinga människor leva tillsammans bara för att....

Citat:
Inte om Du varken vill eller betraktas så av omgivningen. Jämför gärna med samerna som bott i det som nu är Sverige i århundraden, men som alltfort betraktas sig som samer först och svenskar möjligen kanske sedan.

Samer är extremt! etniska svenskar. Herregud. De tillhör en kulturell minoritet i Sverige ja men den ingå ju i den svenska etniciteten. Precis som den även ingår i den finska, norska.
Citera
2018-06-02, 11:33
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Aldrig slagit dig att kritik av en studie, inte nödvändigtvis betyder att det är fel på slutsatsen?

Seriöst, ingen någorlunda allmänbildad och intelligent människa med självaktning har de åsikter som du uppvisar. Det är bara för jävla korkat.

Det som fascinerar mig mest med dig är din orwellianska förmåga att leverera självmotsägelser på löpande band. Låt oss ta din senaste argumentation som exempel. 1. Du erkänner att gentekniken kan tala om varifrån en människa kommer. 2. I nästa andetag regurgiterar du den gamla falska devisen ”större genetisk variation inom en grupp än mellan”. Kan du verkligen inte se att dessa två påståenden är helt oförenliga? Om 2 skulle vara sant är 1 inte möjligt och vice versa. Om du anstränger dig? Eller är du en klinisk idiot på riktigt?
Citera
2018-06-02, 11:46
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Den läser jag gärna. Man behöver bilda sig i allehanda riktningar.

Ja, åtminstone vad gäller strävan efter maritim dominans har USA försökt ersätta UK. Det går så där, ty USA:s idealistiska politisk fanns inte hos UK, som i allt väsentligt var intressedrivet (med vissa undantag).

Men Sverige har varit i konflikt med Ryssland, och dess föregångare, i åtminstone 1000 år, så våra relationer är betydligt äldre än USA självt. Så länge Ryssland har sin strävan efter sjöherravälde i flera väderstreck så kommer dessa problem att fortgå, dvs sannolikt i minst en-två generationer till. Formerna kommer att växla och kanske blir det lugnt efter Putin en stund. Kanske blir det värre.

Jag skulle nog hävda att USAs imperialistiska utrikespolitik bara har ideologiska förtecken. De verkliga drivkrafterna skiljer sig inte från brittiska imperiets. Det handlar alltså om pengar och makt. Bankmaffian och oljan i synnerhet. USA Inc borde USA heta egentligen. I förlängningen har det varit USA som utgjort ”enforcer” av globalismen och därmed orsakat de problem som Sverige och övriga Europa drabbats av.

Sverige har haft konflikter med Danmark också historiskt. Att sitta och älta gammalt historiskt groll leder inte till något konstruktivt. Fakta är att Ryssland är världens största land till ytan och behöver konsolideras internt under överskådlig tid. Sverige borde istället dra ekonomisk nytta av sin närhet till Ryssland. Det är USA som försöker sträcka sina tentakler överallt inklusive Ryssland och skapar konflikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in