2018-06-02, 07:21
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Bra tanke! Allt är värt att gräva i! Jag vet inte varför men jag får en känsla av att detta inte är första gången han begår brott!

Är det någon mer här som får den känslan?

Någon som har lust att lägga upp info om när/var han kört Geocaching!? Nån som hade ett konto och kunde se ev event han varit på etc?

Som sagt jag får en känsla av att detta är inte första gången han begår brott!

Jag såg att flera här börjar tveka på om det verkligen är SD som är GM, detta är ett tecken för mig på att han gäckar polisen. Jag tvekar inte på att SD är GM.

Men i och med att folk börjar tveka kanske detta visar på att han är erfaren trots allt?
Detta är bara en teori men det kanske är värt att gräva i mina vänner?
Det var en person som hade en tanke om att han kunde vara skyldig till dubbelmordet i Linköping 2004 och att LW kunde ha haft kännedom om det. Är rätt säker på att det inlägget är borta nu.
Någon som vet var SD utbildade sig? Filttoffla kanske vet?

Tror att man måste vara premium-medlem för att kunna se så särskilt mycket på geocaching.com.

Själv tror jag att detta var en engångsföteteelse om SD är gm men kan ha jättefel såklart.
Citera
2018-06-02, 07:29
Medlem
Kan kanske en av orsakerna till det tidiga inplockandet av SD vara karaktären på meddelandena som polisen hade sedan tidigare från den nedlagda utredningen om ofredande? Och kan det vara så att de nedblodade kläderna faktiskt är tvättade och det är därför det inte kommit något svar från NFC än angående DNA från dem än?Det borde vara betydligt svårare att få fram DNA från redan tvättade kläder. Kan även vara därför SD inte gjort sig av med dem.
Citera
2018-06-02, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Kan kanske en av orsakerna till det tidiga inplockandet av SD vara karaktären på meddelandena som polisen hade sedan tidigare från den nedlagda utredningen om ofredande? Och kan det vara så att de nedblodade kläderna faktiskt är tvättade och det är därför det inte kommit något svar från NFC än angående DNA från dem än?Det borde vara betydligt svårare att få fram DNA från redan tvättade kläder. Kan även vara därför SD inte gjort sig av med dem.
Nej, de är nog inte tvättade.
Det har han inte hunnit.
Blodiga kläder, och bllodstänk i hans bil och finns det dna från LW på kläderna och i bilen så är han rökt.
Han är misstänkt.
Citera
2018-06-02, 08:06
Medlem
Man får hoppas att vi inte får en ny Mats Alm historia här. Skyldig men ändå friad.
Citera
2018-06-02, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det vet vi! Varför gör du dig lustig?
Vi diskuterade att åklagaren VILLE ha honom häktad på sannolika skäl, inte att han blev häktad för detsamma.

TR delade alltså inte alls åklagarens uppfattning.
Hade åklagaren haft mer att komma med så hade hon lagt fram det.
Vi kan alltid hoppas att hon har mer att komma med om en vecka, fast
jag tycker det börjar se lite halvtaskigt ut.

Förövrigt så ska vi vara glada över att det inte är åklagarna
som bestämmer.
Citera
2018-06-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Man borde nog kolla upp..om det finns någon koppling till dubbelmordet i Linköping...bilden på gärningsman profilen är lik en i Lenas närhet
Det fanns ett par inlägg före detta ang koppling till dubbelmordet som verkar vara bortplockade.
Citera
2018-06-02, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
TR delade alltså inte alls åklagarens uppfattning.
Hade åklagaren haft mer att komma med så hade hon lagt fram det.
Vi kan alltid hoppas att hon har mer att komma med om en vecka, fast
jag tycker det börjar se lite halvtaskigt ut.

Förövrigt så ska vi vara glada över att det inte är åklagarna
som bestämmer.
De har väl inte fått svar på alla prov och tester ännu hos NFC, därför blev han inte häktad på sannolika skäl utan som skäligen misstänkt av tingsrätten.
Ja det är ju så att domstolen bestämmer och det är i sin ordning det.
Citera
2018-06-02, 08:49
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och han flyttade också till Örebro i vuxen ålder, så både han och LW är inflyttade?

Glömde LW, jo hon är från Norrköping. UW från Karlskoga.
HD är väl en äkta Örebroare, tror jag.
Citera
2018-06-02, 08:49
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja, enligt Aftonbladet har polisen hittat blodiga kläder i SDs hus. Skål

Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Det vet jag att han är. Men han begärdes häktad på Sannolika Skäl! Kanske du bör läsa ordentligt innan du lägger onödiga kommentarer i tråden.

Det kanske är dags att kolla om det finns mordoffer/våldtäktsoffer på platser runt om i Sverige för tidpunkten SD har befunnit sig på dessa platser och kört Geocaching!?

Jag såg att ingen i tråden tänkt på detta tidigare!
Självklart har den tanken funnits hos de flesta men, som du själv konstaterat så behöver vi inte nödvändigtvis förmedla alla teorier (onödiga kommentarer). Speciellt då vi saknar avgörande info för att kunna göra en sådan analys. Jag kan presentera flertal logiska, trovärdig teorier, så självklart även polis. Vi får helt enkelt avvakta pågående förundersökning... Ekvationen: FP BO GM MOTIV MÅSTE BEVISAS och framförallt hålla i kommande rättegång.
Citera
2018-06-02, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
De har väl inte fått svar på alla prov och tester ännu hos NFC, därför blev han inte häktad på sannolika skäl utan som skäligen misstänkt av tingsrätten.
Ja det är ju så att domstolen bestämmer och det är i sin ordning det.

Vi kan i alla fall hoppas att det är så, förutsatt att dom har rätt gubbe,
vilket det mesta tyder på tycker jag, fast det känns inte helt bra.
Dom borde hunnit få preliminära besked från NFC.
Vi får gissa vidare en vecka till som det ser ut.

Inget som tyder på att han tänker överklaga häktningsbeslutet,
inte ännu i alla fall.
Citera
2018-06-02, 09:04
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Glömde LW, jo hon är från Norrköping. UW från Karlskoga.
HD är väl en äkta Örebroare, tror jag.
Om vi ska vara noggranna så sade sig LW komma från Östra Stenby, vilket inte är riktiga Norrköping utan någonstans på Vikbolandet Dock Norrköpings kommun
Citera
2018-06-02, 09:33
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Om vi ska vara noggranna så sade sig LW komma från Östra Stenby, vilket inte är riktiga Norrköping utan någonstans på Vikbolandet Dock Norrköpings kommun

Det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in