2018-06-02, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag tror också som du. Svaren på blodanalysen bör ha kommit. Antagligen inte Lenas blod.
Fanns ingen anledning att INTE ta upp det om det var hennes, för då är ju saken biff eller...
Eftersom Stefan är lugn och säger att han inte kommer fällas för nåt, så vet han ju med sej att det inte är Lenas blod. Då skulle man nog inse att det är kört menar jag. Jag börjar tveka igen på om det är han som är gm..

Den ende som vet exakt vad som hänt är GM.
Citera
2018-06-02, 02:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Tja, finns väl värre saker som hänt? Men som sagt, var bara en tanke.

Ja, det är inte nödvändigt fel. Men det ser ut som ett krypin där ungdomar smygröker. Kanske lite drastiskt att ha kärleksnästet såpass nära bostadsområdena, någon kan ju se dem smyga dit. Men å andra sidan verkar de inte varit diskreta om de lämnat tillställningar tillsammans? Fast det är förstås okänt om den romantiska fasen övergått i en rent vänskaplig, och när det skett isåfall. Då behöver man väl inte vara diskret, de gillade varandras inlägg på Facebook och liknande.
Citera
2018-06-02, 02:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
SD kommer från Västerås.

Och han flyttade också till Örebro i vuxen ålder, så både han och LW är inflyttade?
Citera
2018-06-02, 02:55
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag tror också som du. Svaren på blodanalysen bör ha kommit. Antagligen inte Lenas blod.
Fanns ingen anledning att INTE ta upp det om det var hennes, för då är ju saken biff eller...
Eftersom Stefan är lugn och säger att han inte kommer fällas för nåt, så vet han ju med sej att det inte är Lenas blod. Då skulle man nog inse att det är kört menar jag. Jag börjar tveka igen på om det är han som är gm..

Åklagaren ville ha honom häktad på sannolika skäl så antagligen har de fått fram mer bevis
Senast redigerad av flixa81 2018-06-02 kl. 02:55. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-02, 03:09
Medlem
googlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
SD är bara skäligen häktad misstänkt för mordet.

Det vet jag att han är. Men han begärdes häktad på Sannolika Skäl! Kanske du bör läsa ordentligt innan du lägger onödiga kommentarer i tråden.

Det kanske är dags att kolla om det finns mordoffer/våldtäktsoffer på platser runt om i Sverige för tidpunkten SD har befunnit sig på dessa platser och kört Geocaching!?

Jag såg att ingen i tråden tänkt på detta tidigare!
Citera
2018-06-02, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Det vet jag att han är. Men han begärdes häktad på Sannolika Skäl! Kanske du bör läsa ordentligt innan du lägger onödiga kommentarer i tråden.

Det kanske är dags att kolla om det finns mordoffer/våldtäktsoffer på platser runt om i Sverige för tidpunkten SD har befunnit sig på dessa platser och kört Geocaching!?

Jag såg att ingen i tråden tänkt på detta tidigare!
Min spontana reaktion när jag såg att ursprungligen kom från Västerås var Helena Andersson. Men har inte funderat vidare på det.
Citera
2018-06-02, 04:38
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Får också gåshud, av att läsa det!

Följde det fallet enbart i massmedia, ej här på forumet. Tänk om inte den idoge forum-
medlemmen varit ute och spånat och spanat på egen hand, då kanske Idas mördare
gått fri. Där ser man, fastän journalister förfasar sig över Flashback så har många
grova brott fått sitt genombrott och blivit lösta med hjälp av forumet.

Stort tack för inlägget!

Off topic
Men i senaste avsnittet i poden En mörk historia med Carl Fridsjö tar det upp fallet med Ida i Trollhättan
Citera
2018-06-02, 04:49
Medlem
googlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Min spontana reaktion när jag såg att ursprungligen kom från Västerås var Helena Andersson. Men har inte funderat vidare på det.

Bra tanke! Allt är värt att gräva i! Jag vet inte varför men jag får en känsla av att detta inte är första gången han begår brott!

Är det någon mer här som får den känslan?

Någon som har lust att lägga upp info om när/var han kört Geocaching!? Nån som hade ett konto och kunde se ev event han varit på etc?

Som sagt jag får en känsla av att detta är inte första gången han begår brott!

Jag såg att flera här börjar tveka på om det verkligen är SD som är GM, detta är ett tecken för mig på att han gäckar polisen. Jag tvekar inte på att SD är GM.

Men i och med att folk börjar tveka kanske detta visar på att han är erfaren trots allt?
Detta är bara en teori men det kanske är värt att gräva i mina vänner?
Citera
2018-06-02, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Åklagaren ville ha honom häktad på sannolika skäl så antagligen har de fått fram mer bevis
Jag gissar att blod i SDs bil är anledningen för att åklagaren yrkade på sannolika skäl i förhandlingen. Men det räckte inte till. SD kan säga att blodet kommit vid ett tidigare tillfälle.
Citera
2018-06-02, 06:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Jag förstår. Men du får inte glömma att Åkl har begärt honom häktad på Sannolika skäl. Därav finns det något som tyder så starkt på att SD är skyldig att man kan sätta sannolika skäl som misstankegrad! Ja det återstår att se vad för bevis Åkl sitter på! Jag kan sätta allt jag äger och har ännu en gång (3e gången) att SD är den skyldiga och att det finns starka bevis som talar för detta!

SD kommer inte släppas ur häktet det kan jag garantera. SD kommer bli omhäktad men denna gång på Sannolika Skäl! Vi får inte glömma att SD grillas i förhör med diverse kuggfrågor! Och eftersom han inte är familjär med polisens förhörsmetoder kommer han förr eller senare att trampa i någon fälla som polisen riggar på förhören!

Kan ni sluta likt papegojor upprepa,upprepa, upprepa, "sannolika skäl". Man har INTE satt sannolika skäl som misstankegrad
Han är häktad som "skäligen misstånkt"den lägre häktnings graden inget annat. Basta
Förresten skulle väl du och Flixa81 äta upp era hattar, strumpor och diskbänkar om SD inte blev häktad på sannolika skäl?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-02 kl. 07:09.
Citera
2018-06-02, 07:01
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kan ni sluta likt papegojor upprepa,upprepa, upprepa, "sannolika skäl".
Han är häktad som "skäligen misstånkt"den lägre häktnings graden inget annat. Basta

Det vet vi! Varför gör du dig lustig?
Vi diskuterade att åklagaren VILLE ha honom häktad på sannolika skäl, inte att han blev häktad för detsamma.
Citera
2018-06-02, 07:08
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hur tänker du att den kopplingen ser ut? Helena Andersson är ju från Mariestad och det var där hon försvann. Det var på sommaren -92 och då var SD 18 år, väldigt ung då alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in