2018-06-02, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Så du menar att vi ska självcensurera oss. Att vi inte ska nämna att vi är kvinnor? Bara män ska kunna ange sitt kön. Så obehagligt och fel.

Jag har förstås fått pm av sexuell karaktär eller inviter men inga hotfull. Jag har dock lärt mig att som kvinna hålla låg profil i vissa frågor.

Om man håller låg profil, dvs inte delar med sig av sina dåliga kvinnliga kulturella uttryck, så slipper man också ta del av mycket av de dåliga manliga kulturella uttrycken.

Det är inte mer än fair game, och alla är införstådda med vad som gäller.

Om man sedan spelar dum och låtsas att inte förstå detta, för att sedan bli kränkt när man får skit tillbaka så får man helt enkelt skylla sig själv.

Det är lika dant med alla självömkare, de brukar straffas friskt oavsett könstillhörighet. Man får ta del av både ett och annat PM om man gör sig själv till ett offer.
Citera
2018-06-02, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Om man håller låg profil, dvs inte delar med sig av sina dåliga kvinnliga kulturella uttryck, så slipper man också ta del av mycket av de dåliga manliga kulturella uttrycken.

Det är inte mer än fair game, och alla är införstådda med vad som gäller.

Om man sedan spelar dum och låtsas att inte förstå detta, för att sedan bli kränkt när man får skit tillbaka så får man helt enkelt skylla sig själv.

Det är lika dant med alla självömkare, de brukar straffas friskt oavsett könstillhörighet. Man får ta del av både ett och annat PM om man gör sig själv till ett offer.

Ja, för att berätta om när man födde barn i trådar där man diskuterar barnfödelse, eller blommor i en botanisttråd är ju "dåliga kvinnliga kulturella uttryck".

Du verkar ju inte ens ha läst TS, omotiverade kränkningar från ingenstans är en verklighet. Vare sig du gillar det eller inte
Citera
2018-06-02, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
Ja, för att berätta om när man födde barn i trådar där man diskuterar barnfödelse, eller blommor i en botanisttråd är ju "dåliga kvinnliga kulturella uttryck".

Du verkar ju inte ens ha läst TS, omotiverade kränkningar från ingenstans är en verklighet. Vare sig du gillar det eller inte

Grejen är att jag själv upplevt omotiverade kränkningar. Ju närmare man kommer flashbacks kärnanvändare desto brutalare mobbing blir man utsatt för. Det är folk som verkligen har problem, men framför allt gillar att trycka ned andra.

Vad skall man göra åt dem? Detta är deras hem efter att gården stängdes och psyket sparkade ut dem osv.

Söker man ett mjukare debattklimat kan man pröva familjeliv.
Citera
2018-06-02, 02:38
Medlem
420istheonlyhopes avatar
En gång var den en tjej som startade en tråd om mig (som användare) gick dock inte som hon tänkt. Annars är det aldrig någon som skickat eller skrivit något till mig. Hur vet användarna att ni är tjejer... Kanske värt att vara "anonym" på ett "anonymt" forum.
Citera
2018-06-02, 02:53
Medlem
Skulle du kunna posta några skärmdumpar på de obehagliga meddelanden du fått?
Citera
2018-06-02, 03:45
Medlem
Inte särskilt förvånande då Flashback är en samlingsplats för empatistörda aspiemän. Föreslår att att du är dubbelt så obehaglig tillbaka. Mordhota dem ordentligt. De behöver dö.
Citera
2018-06-02, 04:15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
hej

Jag och mina väninnor kom in på ämnet flashback, efter lite snack blev det klart att alla(!) så fort
det kom fram att dom var kvinnor, fick massvis med obehagliga, kränkande, sexistiska PM.

Det förekom hot om våldtäkt och dylikt. Detta ledde till att ingen av dessa använder Flashback längre, det blev för mycket helt enkelt. De hade inte ens skrivit mycket, utan väldigt lugna saker i de lugnare delarna av forumet. D.v.s. inte argumenterat med någon.

Tanke om detta? Någon fler tjej som upplevt detta?

Gillar ni inte forumet, så dra vidare. Det här är inte Familjeliv. Snowflake!

Här gäller yttrandefrihet, med alla dess fördelar och nackdelar. Klarar du inte frihet - regga dig på ett PK-forum.
Citera
2018-06-02, 04:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Inte så konstigt att det händer på detta forum, det är nämligen lika dant på samtliga dejtingsajter. Vill man inte ta del av dessa PM behöver man naturligtvis inte avslöjja sin könstillhörighet.

Det står var och en fritt att göra detta eller inte. Avstår man från att blanda in kön i debatten, utan argumenterar sakligt så slipper man också dåliga PM.

Men det är ju extremt dumt. För att ett forum ska leva måste vi liksom både ha män som kvinnor som tycker till. Sedan är ärliga om de är nu en man eller kvinna. Blir liksom skit om alla låtas vara män...
Citera
2018-06-02, 04:18
Medlem
Flashmetas avatar
Citat:
hej

Jag och mina väninnor kom in på ämnet flashback, efter lite snack blev det klart att alla(!) så fort
det kom fram att dom var kvinnor, fick massvis med obehagliga, kränkande, sexistiska PM.

Det förekom hot om våldtäkt och dylikt. Detta ledde till att ingen av dessa använder Flashback längre, det blev för mycket helt enkelt. De hade inte ens skrivit mycket, utan väldigt lugna saker i de lugnare delarna av forumet. D.v.s. inte argumenterat med någon.

Du kan samtidigt (utan att jag förringar det du varit med om) sätta detta med "hot om våldtäkt" i jämförelse med alla dylika mordhot från svagbegåvade nätclowner som förekommer och förekommit under åren på Flashback (och andra ställen). Finns alltid och kommer dessvärre alltid att finnas en och annan som beter sig så på anonyma nätforum. Flashback har dock ett bra regelverk - som långtifrån andra har (i alla fall inte lika bra som här) - vilket stävjar hot av olika slag. Snackar självfallet om '1.08. Personangrepp', https://www.flashback.org/regler
Anmäl hoten så plockas personangrepps-fånen med största sannolikhet bort (avstängs eller bannlyses) av tillbörlig moderator.
Senast redigerad av Flashmeta 2018-06-02 kl. 04:43.
Citera
2018-06-02, 04:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
hej

Pic or it didn't happen som vi sade på den gamla goda tiden.
Citera
2018-06-02, 04:22
Bannlyst
Citat:
De hade inte ens skrivit mycket, utan väldigt lugna saker i de lugnare delarna av forumet. D.v.s. inte argumenterat med någon.

Du har inga exempel? Lite diffust vad som är "lugnt" och inte.

Min första tanke är att du/samtliga av dina vänner måste framstå som extremt pantade och irriterande om folk stör sig så pass mycket att de bryr sig om att PM:a och mordhota varenda en av er på ett anonymt forum. Har själv fått ett och annat korkat PM men aldrig mordhot (värdigt en golfapplåd).

Var tvungen att läsa inläggshistorik för att få mig en bättre bild. En vuxen människa som tror på gud? Irriterar mig iaf. Dödkött...
Citera
2018-06-02, 04:25
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
hej

synd att ni haft denna upplevelse.
Döljer mitt kön av samma skäl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in