2018-06-02, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, samtidigt så skrevs om fynden i SDs hem och bil. Som man av någon anledning inte använde i häktningsframställan. Och TR satte en lägre misstankegrad än åklagaren yrkat.

Misshandeln och den tidigare relationen ligger väl SD i fatet helt klart och ska så göra inågon mån i meningen att han ska synas ordentligt. Men om man nu inte kan finna något som påvisar att just någon kontakt förevarit dem emellan efter det, om det var mars 2017 han hördes och fick reda på det?

Att det inte togs upp i TR berodde väl på att uteblivna svar från NFC inte kommit och då var det bara en hypotes och inget bevis, så det hade snarast varit bara obegåvat.

Ja, det var väl då LWs anmälan inkom. Jag tror att parterna inte får ha någon kontakt förrän målet behandlats, vilket det gjorde först i oktober. I samma veva tror jag LW blockade honom från sina sociala medier.
Citera
2018-06-02, 01:46
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Men kom inte LW från en annan ort (kommer inte ihåg vilken)?
Östergötland någonstans? Norrköping tror jag.
Citera
2018-06-02, 01:47
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ja, jag antar de träffats som vuxna. Som du säger, föreningsliv. Kanske något av barnen går i samma skola eller samma fritidsaktivitet.
För jag har för mig att det fanns länkat i tråden till hon kommenterat en predikan hos en annan församling där hon alltså skulle vara uppväxt och vad jag förstod att föräldrarna bodde kvar?

Jag kan ha missat det men det stämmer säkert. Ja, precis hon bör ha träffat honom tidigare antingen via barnen eller eget föreningsliv.
Få se nu då om jag har förstått det hela rätt gällande relationen osv:
Hon viger alltså paret runt 2008-2009 medan hon fortfarande var pastor men kort därefter slutar hon som pastor, skiljer sig från sin man och startar eget företag? För 6 år sedan påbörjas så en kärlekshistoria mellan henne och SD och det var i fjol de båda misshandelsfallen skedde?
Citera
2018-06-02, 01:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att det inte togs upp i TR berodde väl på att uteblivna svar från NFC inte kommit och då var det bara en hypotes och inget bevis, så det hade snarast varit bara obegåvat.

Ja, det var väl då LWs anmälan inkom. Jag tror att parterna inte får ha någon kontakt förrän målet behandlats, vilket det gjorde först i oktober. I samma veva tror jag LW blockade honom från sina sociala medier.

I fallet Eva Söderström sög de ju in ett byoriginal som en del kvinnor tidigare hade anmält för ofredande. En lite efterbliven typ som kunde vara fräck och kladdig på kvinnor. Han satt rätt länge men till sist fick de släppa honom. Då verkar det inte som att den det nu talas om ens var misstänkt "på byn", oklart om han ens hördes som misstänkt när utredningen pågick. Fast nu verkar halva Kramfors tycka polisen var idioter som inte kollade honom noggrannare, fast det var knappast någon som sade något då.

Vad jag vet lägger de väl inte ut något kontaktförbud bara genom anmälan? Då borde det ju finnas ett beslut om det, och det enda pressen fått ut är väl ett hårt maskat nedläggningsbeslut?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-02 kl. 01:55.
Citera
2018-06-02, 01:51
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Har kikat lite då och då i tråden. Har en tanke angående platsen LW hittas på, kan det vara SD och LW´s hemliga kärleksnäste där det träffats i smyg för att umgås i olika former? Närheten till båda och man kan skylla på att man bara ska hämta något i närheten eller så?
Det är väl tveksamt om de fortfarande träffades på det sättet? Undrar om LW kände sig så särskilt bekväm tillsammans med honom längre, inte orimligt om hon kanske t o m var rädd för honom. Men vet förstås ej.
Citera
2018-06-02, 01:59
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Polisen körde alltså i ilfart till NFC i Linköping med de blodiga kläderna ifrån bil och bostad.
För att så snabbt som möjligt "säkra" gärningsmannen.

Detta är ju 2 veckor sedan nu...

Det kanske är så enkelt att anledningen till att man inte tog upp detta under häktningsframställan idag, är att blodet inte var BO´s.

Kan bli knivigt detta.
Att man har rätt GM är det ju ingen tvekan om. Någon annan existerar inte. Men det gäller ju att binda personen till brottet också...

Kvar återstår väl då teknisk bevisning på kroppen. Om nått finns där.

Jag tror också som du. Svaren på blodanalysen bör ha kommit. Antagligen inte Lenas blod.
Fanns ingen anledning att INTE ta upp det om det var hennes, för då är ju saken biff eller...
Eftersom Stefan är lugn och säger att han inte kommer fällas för nåt, så vet han ju med sej att det inte är Lenas blod. Då skulle man nog inse att det är kört menar jag. Jag börjar tveka igen på om det är han som är gm..
Citera
2018-06-02, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Det är väl tveksamt om de fortfarande träffades på det sättet? Undrar om LW kände sig så särskilt bekväm tillsammans med honom längre, inte orimligt om hon kanske t o m var rädd för honom. Men vet förstås ej.

Jag tror hon var rädd för honom sedan hon sett och rent fysiskt känt av hans våldsamma sida. Jag tror hon höll honom kort och föredrog rejäl distans.
Citera
2018-06-02, 02:02
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

SD kommer från Västerås.
Citera
2018-06-02, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Östergötland någonstans? Norrköping tror jag.

Ja, vill minnas att det var något sådant, där i trakterna.
Citera
2018-06-02, 02:10
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:

Norrköping
Citera
2018-06-02, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Har kikat lite då och då i tråden. Har en tanke angående platsen LW hittas på, kan det vara SD och LW´s hemliga kärleksnäste där det träffats i smyg för att umgås i olika former? Närheten till båda och man kan skylla på att man bara ska hämta något i närheten eller så?

Är det inte lite väl sunkigt? Det ser ut som något slags tillhåll då det verkar nedtrampat men kanske mer ungdomar som smygröker?
Citera
2018-06-02, 02:15
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Är det inte lite väl sunkigt? Det ser ut som något slags tillhåll då det verkar nedtrampat men kanske mer ungdomar som smygröker?

Tja, finns väl värre saker som hänt? Men som sagt, var bara en tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in