Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Jag har inte lyckats hitta geocahce-inlägg där LW och HD umgåtts privat och utan annat folk. Ni andra kanske är bättre googlare och finner detta? Men en månad efter anmälan om misshandel så umgås de två iaf. Utan SD.
https://www.geocaching.com/geocache/GC1WED0_sandrevlarna
Har skaffat ett geocache-konto men inte hittat något mer där de två är ute tillsammans, har inte letat så noga ännu heller.
Det du länkar till är sorgligt att läsa. De verkar av allt att döma komma riktigt väl överens och de hade nog en riktigt trevlig och lång dag tillsammans. Nu finns inte en av dem mer. Tror inte att HD är inblandad i Lenas död alls.
Tror att HD självklart är hörd av polisen, annars tappar jag tron på dem fullständigt och det vill jag inte. (Har senaste nyheterna om fallet Helena i Mariestad -92 i tankarna. Pinsamt. Läs gärna den och bidra, den är visserligen lång och märklig minst sagt men det skulle behövas nytt folk i den tråden.)
Utåt sett verkar den här utredningen i Örebro skötas bra.
En sak som jag tänkt på och som t ex du Schazz kan svara på: Kan Lena och SD ha känt varandra väldigt länge, så länge att de kände varandra redan innan de träffade HD resp. UW? Tänker på det som försvarsadvokaten sa lite kryptiskt idag (länkad inspelning från NA i tråden av användare sommarljum här men länken kommer man inte in på nu utan att vara prenumerant
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)). På frågan om de hade haft en relation, en kärleksrelation, svarar han ungefär "Det beror på när i tiden du menar" och han bekräftade att de hade haft en romantisk relation.
Min tanke: Kan de ha varit ett par innan de gifte sig med sina respektive, skaffade barn o s v. Fortsatte att umgås men att han kanske aldrig riktigt kom över henne? Det skulle heller inte vara så konstigt om LW vigde D*avidssons.
Väldigt långsökt och fel tänkt av mig kanske.