Citat:
Användaren jag citerade skrev att hon var en usel bilförare och därför tänkte jag att hon kanske hade dåligt lokalsinne, åtminstone i trafiken. Frågeställningen om man trodde att det var en arg bilist som hade dödat henne var till de som undrade om hon hade haft körkortet länge.
Först måste man titta på all fakta som framkommit för att sedan dra en slutsats!
Varför har polisen direkt och ganska starkt fått misstanke om människorov?
Det snabbaste effektivaste och enklaste för GM hade varit att ta död på LW i hemmet och lämna henne där! Det hade både varit enkelt och fördelaktigt om man tänker ur bevissynpunkt!
Sen tror jag inte heller på att LW släpats till planket, jag tror att självaste mordplatsen är just bakom planket! Man har hört skrik där vilket tyder på att LW lever i näreheten av planket!
Så därav är det för min del mest logiskt att LW bragts om livet bakom bullerplanket! Att släpa en kropp i detta bostadsområde hade direkt resulterat i att GM upptäckts! Jag bor i Örebro och är familjär med detta område då jag åkt där emellan ex antal gånger!
Förmodligen SD som lurat ut henne på något sätt. De har hamnat bakom planket men av vilken anledning är för mig oklart! Kan det vara något kopplat till deras hobby ev inför födelsedagen som ett LW'S barn hade dagen efter ? Kanske en sorts orientering etc? Kan vara så att SD ställt upp på att sätta ihop denna orientering därav går hon ut på kvällen?
Kanske är så att det röjts upp efter man bragt LW om livet därav ser det ut som om hon gått ut mot sin vilja? Men i själva verket har GM rensat upp efter sig i lägenheten, då han kanske befunnit sig där innan och smugit tillbaka för att undanröja bevis samt att få det att se ut som om LW blivit kidnappad. För att vilseleda misstankarna mot SD? Eftersom SD känner LW skulle det inte behövas att tvinga ut LW med våld?
Kan vara så att LW'S mobil befann sig i hemmet och SD gick dit för att hämta den och röja runt för att vilseleda. SD har sedan tagit med sig mobilen och dumpat den mot Vivalla!?
Det finns många teorier och det är fritt fram att spekulera, ingen vet med säkerhet inte ens polisen.
Alla teorier kan leda oss fram närmare sanningen! Man måste försöka vara logisk dock! Vem som är GM är ganska uppenbart! Men hur detta gått till är en annan femma!
Men man vet med säkerhet att LW'S skrikit vid planket vilket tyder på att hon är vid liv där! Alternativt har hon varit medvetslös och burits till planket i tron att LW är död, hon vaknar till och skriker vid planket vilket resulterar i total panik för GM. Vilket är en fördel för polisen för då agerar GM i total panik och lämnar efter sig mer bevisning men den sista teorin är väldigt luddig enligt mig jag tror mer på att hon befunnit sig bakom planket av egen vilja!
Men då är frågan varför polisen misstänkte människorov!?