2018-06-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanbo
Lite sammanfattning...
VAD talar FÖR att SD är gärningsmannen?
VAD talar EMOT att SD är gärningsmannen?
Vad talar för/emot att HD är involverad?
Vad talar för att det finns en alternativ gärningsman?
Det är dessa frågor polisen jobbar med/mot.. Så vad säger vi....
Citera
2018-06-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är fruktansvärt dyrt att bekosta en flygutbildning till ATPL och sen underhålla den. Det klarar man inte särskilt länge med egna medel och han befanns väl antagligen inte ha de egenskaper man efterfrågade. Vilket vi kanske ska vara tacksamma för.

Jag har mina aningar åt exakt samma håll.
Citera
2018-06-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Exakt! Dessutom en bild på en kvinna som inte är misstänkt, såvitt jag vet. Det är ju hennes geocacheprofil, inte SD:s!

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Mobilen (om den var fyndet vid skogsdungen mot Vivalla) verkar kastad mot område som dels många invandrare bor, och även hyfsat nära LWs exman. Mellan exmannens bostad och SDs men bortanför SDs bostad i förhållande till LWs och HFs bostäder.

Ja, precis. Han bor två hus från skogen där telefonen hittades. Kan det vara så att han glömt att han haft den, fått panik och kastat ut den i skogen?
För om han ville vilseleda och få dem att leta på motsatt håll från kroppen sett, varför skulle han då kasta den så nära sitt eget hus? Jag tänker att han måste ha gripits av panik..
Citera
2018-06-01, 22:58
Medlem
Gabriel Knights avatar
Men även om han sitter inne i häktet för att inte manipulera bevis kan han ju ha tvingat henne att göra det. Om uppgifterna stämmer att hon skickade in ESTA eller vad det heter någon timme innan färden till USA så var hon ju med på planet. Låt säga att han tvingade med henne på resan och sedan tvingade henne att förstöra bevis när de kom hem. Vad jag har förstått det så anhölls han inte direkt när de kom hem utan några dagar senare så mycket bevis kan ha förstörts i hennes hem eller i sommarstugan av honom eller henne under tvång när de kom hem.
Citera
2018-06-01, 23:08
Medlem
Citat:
Grannen häktad för mord på träningskompisen Lena, 45

ÖREBRO. De bodde grannar i många år, tränade och geocachade ihop.
I dag häktades mannen som misstänks för mordet på Lena Wesström, 45 – trots att tingsrätten inte tyckte att åklagarens bevisning höll för starkare misstankegraden.

Citat:
Mannen häktades i stället skäligen misstänkt för mordet. Nu är det upp till åklagaren att få fram bevis för att nå upp till misstankegraden på sannolika skäl – annars försätts mannen på fri fot.
Senast inom en vecka ska fallet upp i rätten igen.
– Han har förnekat all inblandning i försvinnandet och i dödsfallet. Han är övertygad om att han inte kommer att bli dömd för något, säger Ingvar Backman.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e14xQR/grannen-haktad-for-mord-pa-traningskompisen-lena-45
Citera
2018-06-01, 23:10
Medlem
Nattvioliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är inne på en teori som är så pass långsökt att det vore dumt att redogöra för den. Behöver dock svar på en konstig fråga för att kunna släppa tanken. Vid vilken ålder tog LW körkort?

Är i likhet med Draifos inne på en långsökt teori (kanske funderar vi rent av i samma banor). Även jag skulle gärna släppa tanken, men hatar slumpen tills den kan avfärdas. Eftersom jag inte hittar något svar på frågan Draifos ställde i eftermiddags upprepar jag den: Vid vilken ålder tog LW körkort?
Citera
2018-06-01, 23:14
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag hänvisade till Ida-fallet i Trollhättan. Det var första gången jag verkligen följde en FB-tråd. Det hände verkligen grejer i den tråden. Och flashbackarna som la ner sin själ och hjärta i utredningen ledde polisen till avgörande bevis som fällde GM.
Jag vet. Sorry härär det mest svammel. De riktiga inläggen drunknar....
Citera
2018-06-01, 23:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Svenska poliser får bugga telefoner.
Johanna Möller fick sin telefon buggad vilket var en del av den bevisning åklg åberopade
Hon fick en buggad bil
Citera
2018-06-01, 23:26
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e14xQR/grannen-haktad-for-mord-pa-traningskompisen-lena-45
Men det där måste väl vara gammalt? Dagens grej är ju att SD häktats på sannolika skäl efter fynd av blodiga kläder i hans hem och blod i hans bil. Nu väntar vi bara på NFCs svar
Citera
2018-06-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattviolis
Är i likhet med Draifos inne på en långsökt teori (kanske funderar vi rent av i samma banor). Även jag skulle gärna släppa tanken, men hatar slumpen tills den kan avfärdas. Eftersom jag inte hittar något svar på frågan Draifos ställde i eftermiddags upprepar jag den: Vid vilken ålder tog LW körkort?

Ut med din teori bara. Hela tråden vimlar av teorier. Det är älgar, grisblod, rävskrik och fan vet vad.
Bilden som media publicerat av LW är relativt ny. +/- fem år. Om det nu är någon hjälp. Vet inte hur ofta man förnyar? Var tionde år va? Hon har haft körkort i minst tio år. Kan kolla mer exakt om det är av stor vikt. LW var en relativt usel bilförare, allmänt känt och något bekantskapskretsen ofta skämtade om. Kanske var hon överallt och ingenstans i tankarna även då, intensiv alltså.
Citera
2018-06-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Men det där måste väl vara gammalt? Dagens grej är ju att SD häktats på sannolika skäl efter fynd av blodiga kläder i hans hem och blod i hans bil. Nu väntar vi bara på NFCs svar

Nej, han häktades som skäligen misstänkt.

http://www.orebrotingsratt.domstol.se/Om-tingsratten/Nyheter-och-pressmeddelanden/44-aring-haktad-som-misstankt-for-Hjarstamordet/
Citera
2018-06-01, 23:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel

Skäligen misstänkt. Just dessa fynd togs inte upp i häktningsframställan.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-01 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in