2018-06-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Jag rör mig en del i stabilt moderata kommuner i 08 området. För 5-6 år sedan var hyllandet av Reinfeldt nästan unisont. Nu är det väldigt få som inte är kritiska till invandringspolitiken och hånet av SD har upphört. Många medelklass och övre medelklassväljare är väldigt obildade och oinsatta. Det är mycket klapp klapp håll på blålaget som grannar och släkt och vänner. Ingen större skillnad mot hur bruksorterna brukade se ut fast gällande S i bruksorterna för 12-15 år sedan.
Jag tycker dock att den attityden har luckrats upp vädigt det sista året. Åkesson känns allt mer som flertalets favorit eller åtminstone att man har respekt för hans debattstil och raka linje genom åren.
Jag tror att den stora revolutionen kommer i valet 2022, då kommer stora delar av 7-klövern att utraderas om de inte radikalt ändrar politik.
Jag hoppas att revolutionen kommer nu, 2018. Annars kan vi revoltera i något annat land. Muslimerna kommer ha eldat upp vår flagga så inte ens den får vi med oss
2018-06-01, 21:57
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Själv håller jag till i Kronobergs inland anno 2018..och en sak känns självklar.
SD är PK valet 2018.I länet så har det traditionella motståndet runnit ihop till liten pöl.
Bland etniska svenskar...i vilkas kretsar jag rör mig..såär det inte längre opportunt att framhålla SD.
Det är mainstream.
Så här ligger det till,jag tror till och med den gamle Wimbledonvinnaren Edberg kommer att rösta SD denna gång.

Hursom,jag hoppas att EXPO-Karlsson är bekväm med detta folkliga mandat.Jag förutsätter att det kan bli dax att verkligen leverera framöver.Undrar allt om Kungsmad Karlsson klarar detta?

Det är snart verkligen upp till bevis EXPO!

Jag kunde aldrig tro du skulle bli så korrupt så snabbt......
Vem är Kungsmad Karlsson?
2018-06-01, 21:58
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
8711: Du verkar vara en som organiserar. När tycker du vi drar igång en tävling om vem som gissar resultatet i september? Kanske så sent som augusti? Blev taggad på att gissa snart.

Inte före slutet av juli i alla fall. Det blir väldigt många sidor att hålla reda på då. 1 augusti låter rimligt. Men man kan såklart spekulera hur mycket man vill fram till dess också Som dom flesta av oss redan gör
2018-06-01, 22:00
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Är benägen att hålla med.Bygga SD i det samhällsklimat som då rådde tog tid..och partiet lever förtjänstfullt på grunden som las i denna dag.
I övrigt råder konsensus mellan oss..och partiet kommer att välkomna dig med öppna armar i god tid innan 2022...:-)
Folk i gemen verkar ännu inte insett i vilken skit Sverige har satt sig. Det kommer koka i den "fina" kommunerna när deras fastigheter rasar i värde och deras jobb börjar försvinna. Samtidigt gapar och kravallar musslor för att pressa ut mer skattekronor från en medelklass som får vända på varje sekin.

För den nationella rörelsens tillväxt gäller följande:

Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning.

Winston Churchill
2018-06-01, 22:17
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej svensken är konsensusdriven och följer grupptryck. Kvinnor är inte alls så som du skriver. Vi är bara mer känsliga om vad andra tycker, det sociala trycket (Bevisat inom socialpsykologin) d.v.s är svenskarna lite feminina . Men ingen vet ju hur vi röstar i vallokalen för där är det valhemlighet så all OU om oss är ju spekulationer. Felmarginalen i OU mot valresultat är oftast att kvinnorna säger en sak till OU men i valbåset röstar vi mer SD är männen!

Att kvinnor följer grupptrycket i större omfattning än männen är allmänt känt och har diskuterats i denna tråd sedan starten skulle jag tro. Dvs jag är helt enig med dig i detta. Min tes var enkom ett stickspår.

Sedan att ingen vet hur du röstat är ju en sanning med modifikation, jag går alltid igång på alla cylindrar när detta ämne kommer på tal. Hoppas kvinnorna och alla andra vill/kan/törs stå emot den fortsatta stigmatiseringen som råder på valdagen. Dvs våga välja den röstsedel som denne verkligen vill lägga i kuvertet när respektive står bredvid.

(FB) Regeringens äckliga beslut, valsedlarnas placering förblir oförändrade
2018-06-01, 22:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Vem är Kungsmad Karlsson?
Det är Mattias Karlsson som tydligen blev involverad i någon JÄTTESTOR JÄTTESKANDAL som ingen bryr sig om (förutom ett fåtal Internet Warriors på Flashback )
2018-06-01, 22:54
Medlem
Vad säger ni? Safe att gå in 20k på att SD får över 20% i valet?

Odds: 1.35
2018-06-01, 23:02
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Att kvinnor följer grupptrycket i större omfattning än männen är allmänt känt och har diskuterats i denna tråd sedan starten skulle jag tro. Dvs jag är helt enig med dig i detta. Min tes var enkom ett stickspår.

Sedan att ingen vet hur du röstat är ju en sanning med modifikation, jag går alltid igång på alla cylindrar när detta ämne kommer på tal. Hoppas kvinnorna och alla andra vill/kan/törs stå emot den fortsatta stigmatiseringen som råder på valdagen. Dvs våga välja den röstsedel som denne verkligen vill lägga i kuvertet när respektive står bredvid.

Det fetade stämmer bra det. Hade det inte varit för "grupptrycket" hade jag röstat SD redan i mitt första val 2010. Tyvärr slängde jag bort min röst på clownen Reinfeldt istället. Något jag ångrade redan ett par veckor senare.
-14 blev det naturligtvis SD, men det var inget jag direkt basunerade ut på min vänsterinfekterade arbetsplats.
Men nu när det går såpass bra för SD kommer jag våga lägga en sympatiröst på AfS som jag gillar snäppet bättre. Inte för jag tror de har en chans att komma in i år, men allt över 2% vore underbart.
Sverige behöver Afs. Men det viktigaste för mig i detta val är att Miljöpartiet åker ur.
Sedan vill jag passa på att lägga ett tips också. Jag tror SD hamnar på glädjande 19,1%. "Det går bra nu"

MVH/Gnomegirl
2018-06-01, 23:25
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det är Mattias Karlsson som tydligen blev involverad i någon JÄTTESTOR JÄTTESKANDAL som ingen bryr sig om (förutom ett fåtal Internet Warriors på Flashback )
Jag blev mest intresserad av varför han benämndes som Kungsmad Karlsson eftersom vi gick på Katedral samtidigt.
2018-06-01, 23:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Jag tror inte det är ett stort problem, par är väldigt nära varandra. Man bor inte ihop om man är så osams som hur man röstar. Jag känner ett par som jag tror gjorde slut delvis pga politiska diskussioner (Hon väldigt PK) men jag tror det är undantagen.
2018-06-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Och det skär i mitt hjärta som 3 generationen som är född i Sthlm att säga att ni förtjänar allt skit ni kan få och alla nyanlända. Då ni är sådana jävla syltryggar som inte vågar/ vill tänka på något annat än karriären.

Läste ett bra förslag någonstans om att köra adhan över centrala Stockholm så länge de gör det i Växjö, Fittja m.m. Det om något hade fått många att vakna till. Förutom de närboende och de massvis med människor som arbetar här så hade ju framför allt Sverigebilden fått sig en rejäl törn i sidan. Tänk er alla turister från Kina, Indien och USA som valt att resa jorden runt för att besöka just Stockholm och uppleva den Svenska kulturen, historien och atmosfären när de spatserar genom gränderna i Gamla stan. Istället för pittoreska klockslag från kyrktornen som kan få en att leva sig tillbaka som om det vore år 1710 så dånar adhan i skrälliga högtalare som om de befann sig i Istanbul. Det hade skapat rubriker i hela världen och drabbat turistindustrin hårt, jag tror att vi hade fått ett förbud i hela landet illa kvickt.

Citat:
Själv håller jag till i Kronobergs inland anno 2018..och en sak känns självklar.
SD är PK valet 2018.I länet så har det traditionella motståndet runnit ihop till liten pöl.
Bland etniska svenskar...i vilkas kretsar jag rör mig..såär det inte längre opportunt att framhålla SD.
Det är mainstream.
Så här ligger det till,jag tror till och med den gamle Wimbledonvinnaren Edberg kommer att rösta SD denna gång.

Ja Kronoberg är nog ett av de län där SD kan kamma hem riktigt höga siffror i valet tror jag. Om det blir ett bra resultat eller ett super bra resultat tror jag avgörs i Värmland detta val dock. Värmlänningarna har varit svårflörtade hittills men har potential att ta ikapp och kanske gå om vissa län tror jag. Skulle gärna se en undersökning från Karlstad såsom vi sett från Lund, Malmö och Helsingborg nu på sistone. I väntan på en eventuell OU från Karlstad kanske vi har någon som kan berätta om läget från de Värmländska skogarna?
2018-06-01, 23:35
Medlem
Hjälp mig att tyda aftonbladet/inizio..

Sd får ju 19,5 i senaste mätningen som heter 2018 maj 21-30.

Men man kan ju välja att se resultat från maj 1-7, där sd får 16,9!

Betyder 1-7 dag 1-7 i maj, och 21-30 då är 2 veckor senare?

Isåfall ökar ju sd med 2,5 varannan vecka nu! 1,3 i veckan!

Även om det inte håller i evighet så är det ju en alldeles rasande fart!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in