Citat:
Ursprungligen postat av
thomas6668
Och det skär i mitt hjärta som 3 generationen som är född i Sthlm att säga att ni förtjänar allt skit ni kan få och alla nyanlända. Då ni är sådana jävla syltryggar som inte vågar/ vill tänka på något annat än karriären.
Läste ett bra förslag någonstans om att köra adhan över centrala Stockholm så länge de gör det i Växjö, Fittja m.m. Det om något hade fått många att vakna till. Förutom de närboende och de massvis med människor som arbetar här så hade ju framför allt Sverigebilden fått sig en rejäl törn i sidan. Tänk er alla turister från Kina, Indien och USA som valt att resa jorden runt för att besöka just Stockholm och uppleva den Svenska kulturen, historien och atmosfären när de spatserar genom gränderna i Gamla stan. Istället för pittoreska klockslag från kyrktornen som kan få en att leva sig tillbaka som om det vore år 1710 så dånar adhan i skrälliga högtalare som om de befann sig i Istanbul. Det hade skapat rubriker i hela världen och drabbat turistindustrin hårt, jag tror att vi hade fått ett förbud i hela landet illa kvickt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Själv håller jag till i Kronobergs inland anno 2018..och en sak känns självklar.
SD är PK valet 2018.I länet så har det traditionella motståndet runnit ihop till liten pöl.
Bland etniska svenskar...i vilkas kretsar jag rör mig..såär det inte längre opportunt att framhålla SD.
Det är mainstream.
Så här ligger det till,jag tror till och med den gamle Wimbledonvinnaren Edberg kommer att rösta SD denna gång.
Ja Kronoberg är nog ett av de län där SD kan kamma hem riktigt höga siffror i valet tror jag. Om det blir ett bra resultat eller ett super bra resultat tror jag avgörs i Värmland detta val dock. Värmlänningarna har varit svårflörtade hittills men har potential att ta ikapp och kanske gå om vissa län tror jag. Skulle gärna se en undersökning från Karlstad såsom vi sett från Lund, Malmö och Helsingborg nu på sistone. I väntan på en eventuell OU från Karlstad kanske vi har någon som kan berätta om läget från de Värmländska skogarna?