2018-05-31, 02:58
Medlem
googlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nej vad GM säger är inte enda sättet att få veta vad som hände, mord eller dråp. Här måste man ha stöd i teknisk bevisning. T ex kan mordvapnet eller tillvägagångssättet bli avgörande. Eller telefontrafik som avslöjar uppsåtet. Eller vittnen som gjort avgörande iakttagelser.

Ja men det är saker som tar tid och inget de får reda på nu isåfall, därav skäligen graden! Såklart att det inte är enda sättet att få reda på det. Men inför häktning och om det inte är klart och styrkt med teknisk bevisning etc så är det i princip hans ord som avgör!

Jag pratar om varför han anhållits som skäligen och inte sannolika skäl. Och vad han ev kommer häktas för! Men det återstår att se!

Det är också lättare om man är familjär med hur de arbetar och hur det fungerar. Då jag suttit många många gånger och i princip levt på polisstationen sen jag var 15 till 26, och har suttit i polisförhör sen jag var 13 år så har jag lärt mig en del av deras metoder och förhörsteknik etc.

Därav blir jag fundersam varför, men jag klargjorde i just det förra inlägget varför de sätter skäligen misstänkt och inte sannolika och det är den enda pusselbiten som för mig är logisk!

Vi får la se vad som händer! Men häktad blir han garanterad. Samt att han kommer dömas för mord det är jag 99% säker på! Men nu i häktningsförhandling så återstår att se om det är dråp/mord han blir häktad för!

Jag ska klargöra att jag sedan många år tillbaka lever ett vanligt Svensson liv! Så jag har lagt all skit bakom mig och håller mig numera på den lagliga sidan!

Men jag är såklart också glad för de erfarenheter jag har från mitt tidigare liv. Som nu tex så genom polisens uttalanden kan jag få en bild av bevisläget, eftersom att allt de säger har betydelse vilket en person som ej är van vid polisens metoder inte skulle noterat!

Så om man kolla på vad de sagt så kan man få en bra bild av läget och hur mycket de vet etc!

Då får vi se när man vaknar imorgon om polisen kommit med nya uttalanden det vore fantastiskt! Jag följer detta troget och jag har haft rätt i mina spekulationer sen dag ett så jag följer troget detta fallet precis som Leif GW Persson
Citera
2018-05-31, 03:00
Medlem
googlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Är inte riktigt med på att det är så säkert att SD blir häktad. Om han alldeles självklart nu är GM så borde han väl inte ha blivit släppt första gången till att börja med. Och uppenbarligen så har han ju återkommit till Sverige så det blir kanske lite svårt att pga detta hävda flyktfara.
Risken för recidiv torde vara låg.
Och dessutom, som flera ggr påtalats, sitter han nu anhållen på den lägre misst-graden. Menar alltså att det kanske nog kan bli svårt för TR att finna tillräckliga skäl för häktning när allt kommer omkring.
Har ingen egen uppfattning om SD:s skuld/inblandning i detta. Någon direkt otrolig GM är han ju inte iofs.

Det beror på varför de släppte SD. Jag tror att de buggade hans telefon och bil och allt som de kunde bugga och sen släppte honom ! Och jag hoppas han gick in i den fällan för då har han pratat hej vilt om hur allt gått till etc etc. Sedan har de inväntat honom med bra bevisning! Det är inte ovanligt att de gör på detta sättet.

Kolla mina tidigare inlägg så ser du hur jag resonerar!
Citera
2018-05-31, 03:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Ett sjukt inlägg i tråden är att när Lena Wesstöm jobbade som präst , så vigde hon SD o HD när dom gifte sig i kyrkan 2011-12 , Och t.o.m sjöng för dom sången av Kent " utan dina andetag...
Vad tycker ni om det?? Sjukt eller friskt?

Någon skrev att SD och HD har varit gifta i 18 år
så i så fall så stämmer det ju inte.
Citera
2018-05-31, 04:46
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nej vad GM säger är inte enda sättet att få veta vad som hände, mord eller dråp. Här måste man ha stöd i teknisk bevisning. T ex kan mordvapnet eller tillvägagångssättet bli avgörande. Eller telefontrafik som avslöjar uppsåtet. Eller vittnen som gjort avgörande iakttagelser.

Precis. Mord eller dråp beror endast på om uppsåtet var att döda. Handlar om hur mycket skador b.o har osv. Kommer man fram till mord så kommer nästa punkt. Om det var överlagt eller inte.
Svårt att hävda dråp om Lena var svårt sönderslagen. Men som sagt så är det uppsåtet som räknas. och det måste åklagaren bevisa.
Citera
2018-05-31, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Precis. Mord eller dråp beror endast på om uppsåtet var att döda. Handlar om hur mycket skador b.o har osv. Kommer man fram till mord så kommer nästa punkt. Om det var överlagt eller inte.
Svårt att hävda dråp om Lena var svårt sönderslagen. Men som sagt så är det uppsåtet som räknas. och det måste åklagaren bevisa.

Med tanke på att det finns vittnen på att hon skrikit i ca fem minuter så
har GM haft tid och möjlighet att besinna sig och avbryta attacken, vilket
han alltså inte har gjort.
Därav så tror jag att det blir svårt att komma undan en dom för mord.

Det finns troligen mer som pekar på mord, men det får vi se.
Citera
2018-05-31, 06:45
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Ett sjukt inlägg i tråden är att när Lena Wesstöm jobbade som präst , så vigde hon SD o HD när dom gifte sig i kyrkan 2011-12 , Och t.o.m sjöng för dom sången av Kent " utan dina andetag...
Vad tycker ni om det?? Sjukt eller friskt?

Med tanke på att dem varit gifta sen mars 2009 så låter det rätt konstigt
Citera
2018-05-31, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Med tanke på att dem varit gifta sen mars 2009 så låter det rätt konstigt

Dom kanske förnyade sina löften.
Citera
2018-05-31, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Det beror på varför de släppte SD. Jag tror att de buggade hans telefon och bil och allt som de kunde bugga och sen släppte honom ! Och jag hoppas han gick in i den fällan för då har han pratat hej vilt om hur allt gått till etc etc. Sedan har de inväntat honom med bra bevisning! Det är inte ovanligt att de gör på detta sättet.

Kolla mina tidigare inlägg så ser du hur jag resonerar!

Det är väl amerikansk polis som gör så
Jaså får de svenska poliserna bugga telefon ? Då borde han ju vara anhållen på sannolika skäl
Senast redigerad av Radarfwd 2018-05-31 kl. 07:11. Anledning: Stavfel
Citera
2018-05-31, 07:24
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Det är väl amerikansk polis som gör så
Jaså får de svenska poliserna bugga telefon ? Då borde han ju vara anhållen på sannolika skäl
Svenska poliser får bugga telefoner.
Johanna Möller fick sin telefon buggad vilket var en del av den bevisning åklg åberopade
Citera
2018-05-31, 07:36
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Du behöver inte tro det, utan jag kan garantera att han blir häktad annars så skickar du PM till mig och jag blir skyldig dig 500 spänn! Vilket inte kommer hända för jag är säker på detta!

Alltså de som vet hur polisen jobbar och har varit inne i svängen, de ser tydligt på polisens beteende att de har starka bevis och detta fallet är så gott som löst. Det som kvarstår är i princip pappersarbete och rättegång etc.

Ni kan kolla inlägget jag gjorde på sida, "322". Jag läste igenom tråden lite, läste NA och pressuttalanden från Polisen och det vill säga 1+1=2.

Jag har suttit många gånger, häkten, fängelsen, arrest, LVU, etc. Jag har suttit i många förhör sedan jag var 13 år gammal, kontentan, man lär sig något av det och det är hur polisen arbetar och fungerar hur de pratar och vad de vill ha ut. Man vill ju veta hur mycket kan de ha på en etc.

När jag slog ihop alla uttalanden från Polisen ang detta ämne så ser man klart och tydligt att de bara i princip väntat in bevisning och att SD ska göra bort sig. De plockade in honom redan i början och redan där tror jag att de var nästan säkra på att detta skulle sluta upp i en mordutredning.

Vad jag tror hände när han satt anhållen dessa timmar i början var att polisen säkrade massa saker och de gjorde nog en jävligt smart grej som jag är 99% på, det är att de buggade nog hans lur samt bil i den vevan! De släppte honom med telefonen innan de säkerhetskopierade allt på luren såklart! Därav har de så starka bevis nu för den idioten är nog inte familjär med polisens sätt att arbeta och hans mun gick nog i 190km/h i bilen när han var med HD, buggad bil, buggad lur de lät han vandra fritt och han tror att han är säker där! OBS just detta är SPEKULATIONER!

Men hur som helst, han blev nekad att komma in i USA! Varför ? Jo för att de hade kontakt med Svensk polis och de ville inte ha in en EV mördare i landet samt att risken att försvinna där är stor! Att han blev nekad och resan var planerad sen långt innan talar såklart sitt språk!

Dessa typer av folk hur sjukt det än låter de verkar vara så jävla dumma så det inte är sant, "För mycket inspiration från "Hollywood". Han har nog tittat på för mycket film och trodde nog att ett mord är ingen svår sak liksom!
Inte heller tror jag detta hände i "Stundens hetta" Jag tror att SD planerat detta, inte åratal bakåt men någon/några veckor bak i tiden innan mordet!

Jag kan säga såhär! Grova brott skrattade nog och detta mordfallet var nog en barnlek för de att lösa! Eftersom det varit så tyst kommer allt komma som en bomb fallande från himlen! De har nog så detaljerad redogörelse för hur detta gick till att SD tappar hakan! Det återstår att se. M

Men fet cred till Polisen för de gjorde detta på riktigt proffsigt sätt. De la ut fällor och SD gick rakt in i dessa fällor!

Jag är glad att han sitter och jag hoppas verkligen familjen får bearbeta sorgen snarast och detta är mycket tragiskt!

inlägg sida 322 "Jag tror SD är inblandad. Varför nekas han inträde till Usa ? EDIT: Han var inte misstänkt för människorov vid det tillfället? Kan polisen i Sverige ev sagt till amerikansk polis att han var föremål för en ev mordutredning därav nekandet ?

men eftersom polisen inte vill tala om ifall att de har någon anhållen i sin utevaro så drar jag denna slutsats.

Att han är misstänkt för mord "inte formellt sett" därför nekades inträde till US, han håller sig undan fortfarande.

Varför polisen är så tysta talar för att de har gott om bevis som binder SD till brottet så att säga.

De vill inte skrämma upp honom och varför de släppte honom är nog för att de påbörjade inre spaning för att samla så mycket bevis att när de väl plockar in han nästa gång så är det för gott!
De som är familjära med hur polisen arbetar borde känna igen detta mönster och om man är logisk och kolla igenom alla polisens uttalanden så ser man att de verkar väldigt lugna och i princip väntar in SD.

De har sagt själva med andra ord att detta mordet kommer att lösas! Om de uttrycker sig på detta sättet så säger de typ "Vi vet vem det är vi håller på samla bevis vi vill inte tala om ifall att någon är anhållen i sin utevaro" Ofta släpper de GM för att de vill få GM att lugna ner sig för att de ska göra bort sig. Så om man sammanfattar detta.

"SD är skyldig de släpper honom för att han ska "tro" att han är utom fara så de kan samla in bevis genom inre span. De vet när de släpper han att han återvänder snart eftersom han har allting här, förmodligen inga större förmögenheter, inte heller har han speciella anknytningar utomlands så han skulle kunna försvinna för gott, när han väl försvinner på detta sättet så gör han bort sig vilket talar för att han är GM och detta används av åklagare som bevis i ev rättegång!" Polisen är inte dumma snälla nån de jobbar och får betalat för att göra detta och de är ovanligt tysta och lugna! Jag satsar allt jag äger på att SD är GM. Det vi på FB borde fokusera på är att LETA UPP ASET! Istället för att lägga ner all denna tid på spekulationer så är det bättre att försöka hitta ledtrådar till vart han kan befinna sig! PEACE"

__________________ Sorry för rörig text men är trött.
Det är nog på pricken så som det ligger till. Att han nekar i sten initialt är ett rätt vanligt beteende, så jag är inte förvånad över advokatens uttalande.
Citera
2018-05-31, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Slutligen vill jag säga att jag inte är så säker på att LW var promiskuös. Jag tror att hon hade många chanser att vara det, då hon var en karismatisk och rent fysiskt tilltalande person, men det betyder inte att hon slängde sig på killar för det. Nu verkar det ju som att hon haft en affär med SD, och kanske får vi det bekräftat.

Du har helt rätt, hon umgicks mycket med män men la definitivt inte ut sig, hon uppträdde med integritet.
Ja affären mellan LW och SD kan bekräftas, likaså att HD alldeles nyligen förbjudit SD att ha någon som helst kontakt med LW då SD-HD skulle försöka lappa ihop äktenskapet.

LW hade sedan tidigare förbjudit SD att kontakta henne.
Citera
2018-05-31, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du har helt rätt, hon umgicks mycket med män men la definitivt inte ut sig, hon uppträdde med integritet.
Ja affären mellan LW och SD kan bekräftas, likaså att HD alldeles nyligen förbjudit SD att ha någon som helst kontakt med LW då SD-HD skulle försöka lappa ihop äktenskapet.

LW hade sedan tidigare förbjudit SD att kontakta henne.
Mycket intressant info om att de skulle fixa till sitt äktenskap. Då finns det helt tydligt två personer med motiv att få LW ur vägen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in