Citat:
Nej vad GM säger är inte enda sättet att få veta vad som hände, mord eller dråp. Här måste man ha stöd i teknisk bevisning. T ex kan mordvapnet eller tillvägagångssättet bli avgörande. Eller telefontrafik som avslöjar uppsåtet. Eller vittnen som gjort avgörande iakttagelser.
Ja men det är saker som tar tid och inget de får reda på nu isåfall, därav skäligen graden! Såklart att det inte är enda sättet att få reda på det. Men inför häktning och om det inte är klart och styrkt med teknisk bevisning etc så är det i princip hans ord som avgör!
Jag pratar om varför han anhållits som skäligen och inte sannolika skäl. Och vad han ev kommer häktas för! Men det återstår att se!
Det är också lättare om man är familjär med hur de arbetar och hur det fungerar. Då jag suttit många många gånger och i princip levt på polisstationen sen jag var 15 till 26, och har suttit i polisförhör sen jag var 13 år så har jag lärt mig en del av deras metoder och förhörsteknik etc.
Därav blir jag fundersam varför, men jag klargjorde i just det förra inlägget varför de sätter skäligen misstänkt och inte sannolika och det är den enda pusselbiten som för mig är logisk!
Vi får la se vad som händer! Men häktad blir han garanterad. Samt att han kommer dömas för mord det är jag 99% säker på! Men nu i häktningsförhandling så återstår att se om det är dråp/mord han blir häktad för!
Jag ska klargöra att jag sedan många år tillbaka lever ett vanligt Svensson liv! Så jag har lagt all skit bakom mig och håller mig numera på den lagliga sidan!
Men jag är såklart också glad för de erfarenheter jag har från mitt tidigare liv. Som nu tex så genom polisens uttalanden kan jag få en bild av bevisläget, eftersom att allt de säger har betydelse vilket en person som ej är van vid polisens metoder inte skulle noterat!
Så om man kolla på vad de sagt så kan man få en bra bild av läget och hur mycket de vet etc!
Då får vi se när man vaknar imorgon om polisen kommit med nya uttalanden det vore fantastiskt! Jag följer detta troget och jag har haft rätt i mina spekulationer sen dag ett så jag följer troget detta fallet precis som Leif GW Persson