2018-06-01, 19:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Är det inte konstigt ATT LW och SD umgicks efter hennes anmälan om misshandel?
Jag har tagit för givet att polisens intresse för SD hänger ihop med de två tidigare anmälningarna (en återtagen och en nedlagd). Men varför umgås BO med SD när dessa två incidenter har skett? Jag får inte ihop det.

Jag tycker också det är lite märkligt. Om de nu gjort det (umgåtts efter anmälningarna), de bor inte ihop eller har barn ihop eller något som gör det svårare att klippa kontakten.
Citera
2018-06-01, 19:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Så är det och, såvitt jag vet, tämligen ovanligt att häkta på lägre misstankegraden. För tingsrätten är just detta det svåraste avgörandet, de andra alternativen - försätta på fri fot eller gå på åklagaren linje - är lättare.
Peter Madsen var väl också först häktad på den lägre misstankegraden vill jag minnas.
Citera
2018-06-01, 19:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte på att han var riktigt så korkad. Hans fru och resten av grannarna hade genast rusat ut på gatan och ringt på polis. Polisen förhörde grannarna det första dom gjorde.
Men han ÄR korkad och har kort stubin verkar det.
Citera
2018-06-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Förstår om du tar riktigt illa vid dig av denna händelse om du känner de inblandade.
Jag tror nog att SD är skyldig,den tron kommer antingen att stärkas eller försvagas imorgon, beroende på om SD blir häktad eller släppt.
Har kommit fram lite mindre smickrande sidor av SD som du, och säkert många andra vänner inte har känt till,måste vara riktigt tungt.
Har en fråga,visst har även SD och HD en frikyrklig koppling?
Många vänner till dem har det,så därför undrar jag.Är ju så att många kristna ibland kanske är lite godtrogna,de ser mest det goda hos människor och kan därför bli offer för människor med "dubbelpersonligheter" som är falska och utnyttjande.

Det ingår ganska många kristna människor i deras omgivning men SD och HD har ingen (fri)kyrkobakgrund vad jag vet. Det är inga av de som är aktivt kristna som snöar in på detta i tid och otid i det här gänget och religion är egentligen inget som märks av här. Vissa kristna jag känner håller på med ett visst missionerande i sin bekantskapskrets men inte de här.
Citera
2018-06-01, 19:46
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Inte nödvändigtvis när/om han begick brottet .. Men vid utplaceringen av telefonen, så tänkte han nog, en hel del. Tror jag.

Hur tror du GM tänkte? Kan du utveckla det? Innan du förde detta på tal såg jag framför mig hur GM kastade iväg mobilen i all hast utan att alls planera var den skulle komma att landa. Om det nu är mobilen de hittat förstås.
Citera
2018-06-01, 19:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Skäligen misstänkt innebär en häktning på ynka 7 dagar. Nu får Springare springa snabbare.
Wikipedia.
En person kan av domstol häktas och därmed hållas frihetsberövad under en tid av högst 14 dagar (sju dagar om endast misstankegraden "skäligen misstänkt" föreligger), varefter ny häktningsförhandling ska hållas.
För häktning på graden "skäligen misstänkt" krävs även att det är av synnerlig vikt att den misstänkte tas i förvar i avvaktan på ytterligare utredning om brottet.

Följdakligen, betyder det att inom en vecka begärs ny häkningsförhandling.
Lägger dom inte fram tyngre bevisning alt, NFC, s resultat binder honom vid brottet går han loss om en vecka.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-01 kl. 19:58.
Citera
2018-06-01, 19:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Hur tror du GM tänkte? Kan du utveckla det? Innan du förde detta på tal såg jag framför mig hur GM kastade iväg mobilen i all hast utan att alls planera var den skulle komma att landa. Om det nu är mobilen de hittat förstås.

Mobilen var nog tänkt att kunna positioneras och på så sätt få Polisen att leta efter BO i skogarna kring Vivalla. En avledande manöver när vi nu vet var BO senare återfanns.
Senast redigerad av LeeVan 2018-06-01 kl. 20:20.
Citera
2018-06-01, 19:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam

Mobilen (om den var fyndet vid skogsdungen mot Vivalla) verkar kastad mot område som dels många invandrare bor, och även hyfsat nära LWs exman. Mellan exmannens bostad och SDs men bortanför SDs bostad i förhållande till LWs och HFs bostäder.
Citera
2018-06-01, 20:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Mobilen var tänkt att kunna positioneras och på så sätt få Polisen att Leta efter BO i skogarna kring Vivalla. En avledande manöver när vi nu vet var BO senare återfanns.
Jag tror att han endast ville att telefonen skulle finnas på annat ställe än LW så han kunde åka till USA i lugn och ro dagen efter innan det brakar löst. Det var nog en misskalkylering att polisen skulle intressera sig för honom så snabbt som de gjorde.
Han kan eventuellt bara stängt av telefonen, om det inte var den som hittades i skogen, och låtit den ligga kvar.
Det beror lite på om det bara finns en mast som täcker bostadsområdet från Vivalla. I så fall kanske en svag sista signal bakom bullerplanket uppfattats som närmare Vivalla än den var?
Citera
2018-06-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men han ÄR korkad och har kort stubin verkar det.

Jag tror han hade en plan vart mordet skulle kunna utföras utan att någon såg eller hörde något. Att åka dit och hamna i fängelse ingick inte i den. Han är rädd om sig själv, andra skiter han i. Här kunde han hämnas på TVÅ kvinnor som kränkt honom. Väl på USAs mark vet vi inte hur länge hon varit vid liv.

Lättkränktheten hos dessa män bör inte underskattas och dom glömmer inte över tid, snarast växer hatet. Enda sättet att läka den skadade självbilden är hämnd, då först blir den hel och återfår sin självklara ljusplats.
Citera
2018-06-01, 20:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Mobilen var tänkt att kunna positioneras och på så sätt få Polisen att Leta efter BO i skogarna kring Vivalla. En avledande manöver när vi nu vet var BO senare återfanns.

Aha! Sant. Den manövern (om det var en genomtänkt sådan) gjorde att polisen letade på fel ställe. Tack!
Citera
2018-06-01, 20:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror att han endast ville att telefonen skulle finnas på annat ställe än LW så han kunde åka till USA i lugn och ro dagen efter innan det brakar löst. Det var nog en misskalkylering att polisen skulle intressera sig för honom så snabbt som de gjorde.
Han kan eventuellt bara stängt av telefonen, om det inte var den som hittades i skogen, och låtit den ligga kvar.
Det beror lite på om det bara finns en mast som täcker bostadsområdet från Vivalla. I så fall kanske en svag sista signal bakom bullerplanket uppfattats som närmare Vivalla än den var?

Kanske. Säkert kan vi ju inte veta. Mordet tycks ju i vart fall inte ha varit planerat. Om så vore så hade ju rimligtvis inte kroppen gömts vid närmaste buske, bakom ett bullerplank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in