Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
SD kan ha planerat reträtten efter mordet noga. Han anade förmodligen att polisen skulle knacka på dörren hos honom om LW försvann, då han figurerat i deras register förut. Säkerligen räknade han ut att de även skulle genomsöka fordonet. Han kan därför ha placerat ut ”fynd” för att vilseleda, vinna tid samt bevisa sin oskuld då analysen av plaggen visar att det inte LW:s blod som missfärgat dem. Han har i förhör säkert kunnat redogöra duktigt för när och var blodet blötte tyget och sedan visar det sig att han talat ”sanning” kring detta. Omöjligt? Kanske. Möjligt? Kanske.
Herregud... och vad svarar han på förhörsledarens frågor gällande detta?
"Eh... Jag snubblade över en blödande gris när jag skulle ta mig till bilen den där natten LW dog."
Eller sanningen:
"Jag gjorde det för att vilseleda er så att det skulle ge er onödigt arbete."
Var på följdfrågan så klart blir:
"Varför skulle du vilja det?"
"Jo, så att jag kunde få tid till att undanröja andra riktiga bevis istället, som påvisar att jag mördade Lena."
"Okej. Du mördade Eva alltså."
Med andra ord; man kan ju nästan hoppas att SD spridit blod från djur runtomkring sig för det måste vara bland det säkraste tillvägagångssättet för att bli än mer misstänkt.
Ni lyckades inte tänka så långt att ni kom fram till en smartare historia? Att SD tagit blod från en annan människa som saknar alibi för natten då mordet ska begåtts?
Det hade iallafall till och med eventuellt kunnat räddat skinnet på honom.