2018-06-01, 20:16
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Mobilen (om den var fyndet vid skogsdungen mot Vivalla) verkar kastad mot område som dels många invandrare bor, och även hyfsat nära LWs exman. Mellan exmannens bostad och SDs men bortanför SDs bostad i förhållande till LWs och HFs bostäder.

Tack för detta klargörande! Om GM planerat mobilplaceringen skulle det valet få polisen att leta på fel ställe, eventuellt få någon/ några från Vivalla att misstänkas samt även kanske bana väg för misstankar om UW som GM? Om det nu är telefonen som hittats då. Så kan det vara.
Citera
2018-06-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kanske. Säkert kan vi ju inte veta. Mordet tycks ju i vart fall inte ha varit planerat. Om så vore så hade ju rimligtvis inte kroppen gömts vid närmaste buske, bakom ett bullerplank.

Kroppen upptäcktes först efter 4-5 dagar det kanske var hans korta mål att hinna landa på USAs mark, sen sket han i resten. Han hade aldrig tänkt återvända hit.

Man skulle bra gärna varit en fluga på väggen när han nekades att kliva i land utan skickades hem istället. Säkrare häktesförvaring är svår att uppbringa.
Citera
2018-06-01, 20:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
SD kan ha planerat reträtten efter mordet noga. Han anade förmodligen att polisen skulle knacka på dörren hos honom om LW försvann, då han figurerat i deras register förut. Säkerligen räknade han ut att de även skulle genomsöka fordonet. Han kan därför ha placerat ut ”fynd” för att vilseleda, vinna tid samt bevisa sin oskuld då analysen av plaggen visar att det inte LW:s blod som missfärgat dem. Han har i förhör säkert kunnat redogöra duktigt för när och var blodet blötte tyget och sedan visar det sig att han talat ”sanning” kring detta. Omöjligt? Kanske. Möjligt? Kanske.

Herregud... och vad svarar han på förhörsledarens frågor gällande detta?

"Eh... Jag snubblade över en blödande gris när jag skulle ta mig till bilen den där natten LW dog."

Eller sanningen:

"Jag gjorde det för att vilseleda er så att det skulle ge er onödigt arbete."

Var på följdfrågan så klart blir:

"Varför skulle du vilja det?"

"Jo, så att jag kunde få tid till att undanröja andra riktiga bevis istället, som påvisar att jag mördade Lena."

"Okej. Du mördade Eva alltså."

Med andra ord; man kan ju nästan hoppas att SD spridit blod från djur runtomkring sig för det måste vara bland det säkraste tillvägagångssättet för att bli än mer misstänkt.

Ni lyckades inte tänka så långt att ni kom fram till en smartare historia? Att SD tagit blod från en annan människa som saknar alibi för natten då mordet ska begåtts?

Det hade iallafall till och med eventuellt kunnat räddat skinnet på honom.
Citera
2018-06-01, 20:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kroppen upptäcktes först efter 4-5 dagar det kanske var hans korta mål att hinna landa på USAs mark, sen sket han i resten. Han hade aldrig tänkt återvända hit.

Man skulle bra gärna varit en fluga på väggen när han nekades att kliva i land utan skickades hem istället. Säkrare häktesförvaring är svår att uppbringa.
Det fetade tvivlar jag starkt på. Vart skulle han ta vägen och vad skulle han leva av? Det är inte riktigt lika lätt att försvinna under radarn som man kan tro. Imho.
Citera
2018-06-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det fetade tvivlar jag starkt på. Vart skulle han ta vägen och vad skulle han leva av? Det är inte riktigt lika lätt att försvinna under radarn som man kan tro. Imho.

Absolut inte. Men SD gillade tanken. Han insåg inte hur befängd den var.

Han är som ett litet barn som blir påkommen med alla fingrar i syltburken och agerar därefter.
Citera
2018-06-01, 20:48
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Herregud... och vad svarar han på förhörsledarens frågor gällande detta?

"Eh... Jag snubblade över en blödande gris när jag skulle ta mig till bilen den där natten LW dog."

Eller sanningen:

"Jag gjorde det för att vilseleda er så att det skulle ge er onödigt arbete."

Var på följdfrågan så klart blir:

"Varför skulle du vilja det?"

"Jo, så att jag kunde få tid till att undanröja andra riktiga bevis istället, som påvisar att jag mördade Lena."

"Okej. Du mördade Eva alltså."

Med andra ord; man kan ju nästan hoppas att SD spridit blod från djur runtomkring sig för det måste vara bland det säkraste tillvägagångssättet för att bli än mer misstänkt.

Ni lyckades inte tänka så långt att ni kom fram till en smartare historia? Att SD tagit blod från en annan människa som saknar alibi för natten då mordet ska begåtts?

Det hade iallafall till och med eventuellt kunnat räddat skinnet på honom.

Du har rätt och jag har ju tidigare skrivit att jag tyckte diskussionen blev för blodig för mig för att jag är lite blödig. Nu kan vi väl mentalt låna ut kläderna (som kanske inte ens finns) till eventuella skelett i GM:s garderob så länge? Frid och fred.
Citera
2018-06-01, 20:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jag tror nog att det var tänkt att komma tillbaka från resan. I dagens digitaliserade värld är det inte enkelt att långsiktigt hålla sig gömd.
Citera
2018-06-01, 20:50
Medlem
Försvinner allt blod från kläder när de tvättas eller kan det finnas rester kvar?
Citera
2018-06-01, 20:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för detta klargörande! Om GM planerat mobilplaceringen skulle det valet få polisen att leta på fel ställe, eventuellt få någon/ några från Vivalla att misstänkas samt även kanske bana väg för misstankar om UW som GM? Om det nu är telefonen som hittats då. Så kan det vara.

Kanske, fast det verkar så knäppt på något sätt att meckla med att flytta just telefonen i hopp om att skylla något bus från Vivalla eller exmaken. Möjligt är att hon varit ibilen ochtelefonen blivit kvar där och upptäckts något senare och då kastats?
Citera
2018-06-01, 20:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Försvinner allt blod från kläder när de tvättas eller kan det finnas rester kvar?

Blodfläckar kan vara svåra att få bort men det fäster väl inte lika bra på alla material. Om detgår och analysera är jag osäker på.
Citera
2018-06-01, 20:57
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Kan du länka till dessa profiler? Har letat igenom tråden men inte hittat en enda länk. Tack.

LW = softpocahontas
SD = herrteamdavidsson

Gå in på www.geocaching.com/find

Tror du behöver vara inloggad. Är dock kostnadsfritt och enkelt att skapa en profil.

Skriv in namnet i sökrutan och välj profilen. Det finns olika tabbar för cachar, galleri osv. Från bilderna kan du också hitta till den lograpport som den är kopplad till. Om du vill hitta dom bilderna där LW är bortmaskad finns dom på SD's galleri sidan 13 (maskad) och 14 (original). Kommer inte ihåg vilken sida LW'ss bild hon tog exakt samtidigt finns på, men du kan kolla efter datum bara.
Citera
2018-06-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tackar för den! Så då kan vi alltså bekräfta att:
LW och SD haft en kärleksrelation
SD reste till USA men blev stoppad inträde i landet
De blodiga kläder som media tar upp har försvarsadvokaten och SD inte diskuterat

Kan någon referera vad som sagts i intervjun?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in