2018-06-01, 19:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När dom for visste ingen mer än att LW var saknad möjligen bortförd mot sin vilja. I och med att resan var en julklapp till båda ville hon säkert utnyttja den för att visa sin tacksamhet mot givarna (svärföräldrarna) och av eget intresse.
Undrar om hon hörde skriken. Hon bodde ju väldigt nära...
Citera
2018-06-01, 19:12
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Därmed hördes det inte från villaområdet däremot studsade ljudet tillbaka mot villan på andra sidan motorvägen. Kvällen var vindstilla och med lite trafik på vägen. Tidsuppgiften 23.30 stämmer bra in.
Nä jag vet men jag vill ha det till att hon blev jagad från hemmet och även huggen på vägen. Vill förklara blod utanför bostaden.
Citera
2018-06-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Varför ens åka iväg med honom utomlands isåfall, om så är fallet. Jag tror fortfarande på att hon åtminstone vetat om att han gjorde det, om hon inte var inblandad själv. Nu vill jag veta om hon är hörd, vore konstigt om de inte plockar in henne på förhör

Vet inte. Kanske en deal med polisen? Mot beskydd under resan?
Citera
2018-06-01, 19:13
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Åter igen , USA resan var planerad så ESTA fanns

Jag tror inte polisen här behöver göra så mycket, då USA superkollar alla mer än någonsin pga risken för terrorattentat. De har säkerhetsprogrammen trimmade. Biip! Trumps agenda.
Citera
2018-06-01, 19:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Eftersom LW förmodligen skrek för full hals, hade SD säkerligen väldigt bråttom att komma därifrån. Dvs. utan tillgång till snabbtvätt av händer mm. innan avfärd. Inte ville han bli påkommen med ett lik vid sina fötter. Troligtvis fick han med sig hennes mobil och jag hoppas att just det kommer att bli graverande för honom. Att både hans och LW:s mobiler finns i samma område där och då och att mobilerna får fart mot Vivallaskogen, synkade. Jag är tämligen säker på att mobilerna är av bättre kvalitet och har avancerade gps-appar nerladdade och att de är spårbara även avstängda.
Är jag ute och cyklar nu?

Kan det ha varit så att de suttit i hans bil för att prata och det enda hon hade med sig ut var mobilen.

De blir osams och hon lämnar bilen, han efter och fysiskt bråk uppstår.

Hon dör och han hoppar in i bilen och hinner en bit bort innan han ser hennes mobil som hon tappat vid bråket som startat i bilen.
Citera
2018-06-01, 19:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Jo vi har gått igenom de olika svaren kring det här, ESTA måste man ju ha för att komma iväg, annars blir det inget.

Slutsatsen måste ju bli, då esta kan antas ha funnits, som jag skrivit tidigare, inte bara att åklagaren hindrade hans inträde i USA, utan att resan borde kunna förmodas vara en del av motivationen bakom mordet.

Han hade ”inte tid” med att bli anmäld av LW igen, eller vad som nu var på gång, för han skulle ju resa bort....
Citera
2018-06-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Jag är övertygad om att han inte är så smart! Hade han varit smart hade han tagit hennes liv i hemmet med maskering etc. Han hade gått in på natten och mördat henne och sen stuckit därifrån och bränt kläderna. Han är inte en supersmart skurk! Han kommer åka dit och få antigen livstid eller rättspsyk! Därav han blev häktad! Han kommer också att göra bort sig i förhören inom sinom tid! Han kommer antigen svara ja/nej på en fråga som är en kuggfråga!

Frågan är bara om han haft sin egen telefon med sig vid mordtillfället! Allt detta kommer komma fram under FU som polisen arbetar med just nu! Jag kan inte tänka mig att han är så smart att han sopat undan alla bevis!

Med all säkerhet så finns det bevisning som kommer komma fram som kommer få han att erkänna eller sätta dit honom grovt!

Nu när han väl häktats så kommer han absolut inte försättas på fri fot! Som någon tidigare i tråden sa så har polisen sina ess i rockärmen! Och dessa ess kommer komma fram!

Nu vet vi inte heller vad han sagt i förhör men det kan vara något som verkligen pekar ännu mer på att han är skyldig det återstår att se!

Men jag garanterar er att han kommer inte bli släppt!

Ni kan se mina tidigare inlägg där jag lagt upp en del spekulationer! Och jag kan säga såhär med den press han haft på sig så försvinner det där kloka man har inom sig! Han måste ha pratat med HD i bilen om detta även om hon inte är inblandad så är det väldigt svårt att hålla sådant inne det är bara kolla på tidigare mord som skett! Tex Johanna Möller!

Jag tror inte heller att han är så smart som somliga vill få det att verka.. Impulsiv och självhävdande, bekräftelsesökande (krävande?) känns som en mer rättvis bild av honom, kanske också smått hysteriskt lagd (som tidigare beskrivits i tråden). För mig känns det lite som att det talar emot en iskall intelligens och rationalitet. Han har nog agerat i affekt, mest troligt inte så planerat. OBS spekulationer! Så att vi inte missförstår varandra på en gång här i forumet.
Citera
2018-06-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Undrar om hon hörde skriken. Hon bodde ju väldigt nära...

Fel sida av bullerplanket för att höras från på villasidan.
Citera
2018-06-01, 19:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Vi kan hoppas att respektive mobil utgör en del av bevisbördan. Om SD nu gjort sig av med LW:s mobil i skogen mot Vivalla och samtidigt haft sin med sig. Ja, då blir det svårförklarat.

Den som sysslar med Geocaching är ju mer eller mindre expert på positionering, så inte troligt att SD skulle ha bjudit på den typen av information. Utplaceringen av LW:s mobil är ju också helt i linje med tänket från en som är i ”branschen”.
Citera
2018-06-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nä jag vet men jag vill ha det till att hon blev jagad från hemmet och även huggen på vägen. Vill förklara blod utanför bostaden.

Källa på det sistnämnda?
Citera
2018-06-01, 19:17
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Är det inte konstigt ATT LW och SD umgicks efter hennes anmälan om misshandel?
Jag har tagit för givet att polisens intresse för SD hänger ihop med de två tidigare anmälningarna (en återtagen och en nedlagd). Men varför umgås BO med SD när dessa två incidenter har skett? Jag får inte ihop det.

Inget konstigt, många fortsätter med sin partner trots misshandel, LW kanske hade någon slags hatkärlek till SD, tyckte om att vara med honom när han var på bra
Humör, ville inte vara med honom när han blev arg.
Ett destruktivt förhållande kanske men det finns otaliga sådana
Citera
2018-06-01, 19:18
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den som sysslar med Geocaching är ju mer eller mindre expert på positionering, så inte troligt att SD skulle ha bjudit på den typen av information. Utplaceringen av LW:s mobil är ju också helt i linje med tänket från en som är i ”branschen”.

Tänkte han på det, där och då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in