2018-05-31, 14:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Har det verkligen framkommit att någon hörde skrik? När skulle de i så fall ha hörts och vem påstår det?

:
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Extremt höga panikslagna skrik som kom i omgångar under några minuter. Varken jag eller min sambo har hört något liknande och önskar inte göra det igen. Vindstilla, extremt lite trafik och ett bullerplank som hjälpte till att studsa ljudet mot oss.
Citera
2018-05-31, 14:36
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Det känns lite OT. Jag tycker att man borde försöka få fram lite uppgifter kring hur själva ev mordet har gått till, alltså skador etc etc.

Än kan vi inte slappna av vi vet inte riktigt vad som hänt! Det kan ju bli dråp i värsta scenario! Därför viktigt att vi kanske får fram uppgifter som kan vara till nytta för att klargöra om detta handlar om mord ev dråp.

Eftersom SD var misstänkt för mord på den lägre misstankes graden så kanske ev brottsrubricering inför häktning hamnar på skäligen misstänkt för mord sannolika skäl dråp. Det vore väldigt illa om det blir dråp, för då är han ute och vandrar på gatorna inom ett decennium igen! Finns det uppgifter kring ev planering eller udda beteenden tiden innan LW dog? Har han rekat området? Kanske gått ut och gått där vid planket eller helt enkelt försökt sätta ev plan i verk tidigare men kanske fått kalla fötter ! Om vi nu ska göra någon nytta så tycker jag detta borde uppmärksammas!

Den som vill vara Anonym är välkommen skicka PM med ev uppgifter som jag kan lägga in i tråden!
Ännu ett "smart drag" av polisen att hämta info här? Verkar konstigt! Har jag något att tillföra vänder jag mig DIREKT till polisen. För den som önskar vara ANONYM, var så god!
Citera
2018-05-31, 14:37
Medlem
Citat:
Har det verkligen framkommit att någon hörde skrik? När skulle de i så fall ha hörts och vem påstår det?

Folk på andra sidan motorvägen enligt tidigare inlägg
Citera
2018-05-31, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
SD’s försvarsadvokat uttalar sig:
– Han har lämnat sin berättelse, både för fluten tid och nutid. Den berättelsen, samma berättelse, har lämnats flera gånger. Vi har inte konfronterats med någon utredning, och nu väntar jag på vad åklagaren fattar för beslut. Det skulle inte förvåna mig om man släpper honom, utifrån den information jag har.

Uttalandet tyder på att SD saknar alibi. Kanske inte så konstigt med tanke på tidpunkten för försvinnandet men om alibi funnits så hade advokaten säkert nämnt det.

Huvudmisstänkt är förstås SD. Dock inte otänkbart att han är oskyldig. Förhoppningsvis kommer det fram tillräckligt med bevis för att fälla någon. Såvida det inte var en olycka men det är högst osannolikt.
Citera
2018-05-31, 14:53
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
:
Ok, utgår från att de kontaktat polisen i den stunden de hörde det.
Citera
2018-05-31, 14:55
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De rignde 112 men operatören valde att inte
göra någonting.
Ok, mycket märkligt....
Vilken tid på dygnet var det? Har det framkommit här?
Citera
2018-05-31, 14:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ok, utgår från att de kontaktat polisen i den stunden de hörde det.

De ringde 112 men operatören valde att inte
göra någonting.

Citat:
Jadu säg det. Vi ringde 112 i måndags och blev bemötta med ett ”tack för infon och för att ni åker runt, hör av er om ni hör eller ser något mer”. I fredags när vi läste att polisen vädjade om tips så ringde sambon in igen och idag satt vi på förhör i 3 timmar.
Citera
2018-05-31, 14:58
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Uttalandet tyder på att SD saknar alibi. Kanske inte så konstigt med tanke på tidpunkten för försvinnandet men om alibi funnits så hade advokaten säkert nämnt det.

Huvudmisstänkt är förstås SD. Dock inte otänkbart att han är oskyldig. Förhoppningsvis kommer det fram tillräckligt med bevis för att fälla någon. Såvida det inte var en olycka men det är högst osannolikt.

Vi kan hoppas att respektive mobil utgör en del av bevisbördan. Om SD nu gjort sig av med LW:s mobil i skogen mot Vivalla och samtidigt haft sin med sig. Ja, då blir det svårförklarat.
Citera
2018-05-31, 15:04
Medlem
Funderat lite över det här, är man inte oskyldig fram tills man är dömd för ett brott? Eller är det mobben som avgör och sprider sina inte alltid bra idéer om brottets art och innebörd samt vem som har/kan ha utfört det? Kan bara utgå från mig själv, betänk om Du skulle bli utsatt för allmän beskådan med namn och adress på nätet och du vet att du är oskyldig, hur skulle du känna dig då...? Hoppas rätt man eller kvinna blir tagen och dömd samt att ett högt straff utdömes för detta brott att mörda en annan människa!
Citera
2018-05-31, 15:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nja, så enkelt är det inte. Både dråp och mord innehåller en uppsåtskomponent till exempel:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%A5p
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mord

Det du far efter är kanske vållande till annans död?
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5llande_till_annans_d%C3%B6d

En vanlig grund för missförstånd är att det juridiska begreppet "uppsåt" tolkas som "avsikt" men "insikt" är närmare beskrivning för vad som avses/eftersöks. Ett så kallat eventuellt uppsåt (inbland kallat likgiltighetsuppsåt) kan räcka, att GM inte har någon specifik avsikt att döda BO men är likgiltig för huruvida hens agerande får den konsekvensen.
Citera
2018-05-31, 15:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ok, mycket märkligt....
Vilken tid på dygnet var det? Har det framkommit här?

:

Citat:
Enligt förhörsledaren är mitt och min sambos vittnesmål de bästa hittills. Hade det INTE hänt bakom planket ut mot motorvägen så hade inte vi varit de enda som fick höra skriken ca. 23:30 eftersom att vi bor på andra sidan motorvägen ca 60-70m från brottsplatsen.
Citera
2018-05-31, 15:18
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto
Funderat lite över det här, är man inte oskyldig fram tills man är dömd för ett brott?
Det är en vanlig missuppfattning. Det där gäller bara i rätten, inte i sociala sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in