2018-05-30, 16:31
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Ida revanschsugen efter femteplatsen i Robinson
Från Skövde?

https://www.norran.se/noje-kultur/skelleftetjej-med-i-nya-sasongen-av-robinson/
Från Skellefteå?

Eller bor i Skövde och född i Skeå?

Var kan man förboka Jans självbiografi?
2018-05-30, 17:38
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Jag tror inte Robinson var rätt format för Jan och han kom inte till sin rätt i programmet.Ska bli spännande med självbiografin han har ju själv släppt lite info bla att alla hans x kan intyga att han inte snarkar,kanske det kommer mera anekdoter i boken.

Robinson var antagligen inte rätt format för Månsson heller.
Han skulle varit med i Bachelor istället och delat ut rosor till vackra damer som tävlande om ynnesten att bli hopkedjade med Månsson.
2018-05-30, 17:44
Medlem
nocoolnamejims avatar
Tyckte denna säsong av Robinson var riktigt bra!

Även programledaren Anders gjorde ett mycket bra jobb, enligt mig. Skulle gärna ta ett par bärs med Mr. Öfvergård i sommar.
2018-05-30, 21:44
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Robinson var antagligen inte rätt format för Månsson heller.
Han skulle varit med i Bachelor istället och delat ut rosor till vackra damer som tävlande om ynnesten att bli hopkedjade med Månsson.

Månssons tidiga uttåg var riktigt synd för säsongen. Denna säsong hade potential att bli en riktig klassiker om Månsson fått vara kvar.
2018-05-30, 21:46
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Tyckte denna säsong av Robinson var riktigt bra!

Även programledaren Anders gjorde ett mycket bra jobb, enligt mig. Skulle gärna ta ett par bärs med Mr. Öfvergård i sommar.

Ja, Öfvergård var bra (liksom i alla andra program han gjort). Han känns naturlig.
2018-05-31, 01:22
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Månssons tidiga uttåg var riktigt synd för säsongen. Denna säsong hade potential att bli en riktig klassiker om Månsson fått vara kvar.

Tro mig den här säsongen var speciell tack vare Jan och dom andra.

Hur många avsnitt var Månsson med i? två?
2018-06-01, 03:10
Medlem
anteri17s avatar
Tankar som måste luftas.

Desirée är vidrig som hänger ut sin pappa som en riktig mansgris. Faktum är ju att kvinnor har extremt svårt att vinna Robinson trots samviljan dem emellan att så ska ske. Psyket är sällan på plats och än mer sällan en erforderlig fysik.

Förutom Pasqauls överdrivna själförhärligande så var han en av de mest genuina. Istället för att gråta ut om pakter och konflikter stod han pall och jobbade hårt som fan.

DK är så konflikträdd att man nästan skäms. Henrik ter sig vara på liknande sätt men detta inte av oförmåga utan av att inte inse det barnsliga i att inte våga ta tillräckligt starkt ställning. Johan hade knappast fel i sak gällande kritiken. Denna egenskap hos Henrik är direkt omanlig och närmast lispande. Henrik borde förstå att man behöver slå ned mot vissa personer med järnhand; han borde dödat Johan och Lillemors argument istället för att spela med sina fiender.

På tal om Johan och Lillemor så är det vidrigt hur de närmast karikatyriskt sitter och flinar vid utfrågningen vid örådet. Lite som några riktigt vedervärdiga lågstadiebarn. Däremot så ska man inte underskatta deras hjärnor; jag är tämligen säker att både Johan och Lillemor är bland de smartare i årets fält. Det sagda hjälper ju dock inte när man är socialt efterbliven, televisionsgay eller förortsdampande.

Hur kan man som tjej, med allt smink som tillgång, lyckas styla sig så ful som Lina var under örådet? Såg ut som en clown med sitt läppstift, bärandes med en illasittande klänning, samtidigt som det såg ut som att en sjuåring hade gått loss runt hennes ögon. Det var istället de äldre kvinnorna som visade hur man maxar sin potential. Well played Victoria och Marie!

Detta evinnerliga prat om värdighet. Det kan bara vara i Sverige allt kretsar kring frågor om vem som är värd något. I i princip varje avsnitt yppades spörsmål om vem som var värdig, och detta aldrig utan eftertanke. De som annars förespråkar ärlighet och rättvisa tyckte att de mest förljugna och orättvisa var värdiga i sina slentrianuttryck av vilka som var värdiga att gå vidare, att nå semifinal eller stå högst upp på pallen.

De flesta har med rätta hackat på Jan, men det säger något om övrigas sk höga nivå när Jan är den mest vettiga både vid middagen och under örådet.

Hur kan man som människa sitta i ett sällskap, med personer man inte känner, och tillåta att Johan och Lillemor brer ut sig så om Henrik utan att ha balls att säga emot denna gay och ickesvenska? Har man inte stake nog att i alla fall säga "nu tycker jag du överdriver". Denna mesighet är förgörande.

Att titta på Robinson har varit oväntat utvecklande. Jag har snappat upp och förstärkts i min övertygelse hur jag vill vara och hur jag inte vill vara. Egentligen har alla på ön bidragit till dessa mina av känslor. Att Robinson lyckas skapa denna effekt är faktiskt helt otroligt bra. På riktigt ett tack för en bra säsong.

Tar inte ansvar för stavfel på fyllan via mobil.
Senast redigerad av anteri17 2018-06-01 kl. 03:12.
2018-06-01, 04:17
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
han borde dödat Johan

Det hade gett bra tittarsiffror. Men däremot hade det där bögiga benranglet inte räckt mer än till en lätt lunch. Kan nästan se Désirée framför mig när hon står där med sin risiga hållning á la Nordman smaskandes på ett extremt magert lårben men ändå ser snudd på religiöst lycklig ut.

För övrigt så har jag nog aldrig hört någon prata lika "mekaniskt" som Victoria gjorde, de flesta artificiella datorröster låter fan så mycket mer stimulerande och intressanta än hennes monotona malande. Faktum är att Atari 520 ST:s röstemulator lät mer levande redan på 1980-talet.
2018-06-01, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Hur kan man som tjej, med allt smink som tillgång, lyckas styla sig så ful som Lina var under örådet? Såg ut som en clown med sitt läppstift, bärandes med en illasittande klänning, samtidigt som det såg ut som att en sjuåring hade gått loss runt hennes ögon. Det var istället de äldre kvinnorna som visade hur man maxar sin potential. Well played Victoria och Marie!

Kommer inte ihåg exakt hur det såg ut nu, men vill minnas att jag tyckte att Marie såg sämre ut i smink än utan. Hon hade ju gjort det lite för mycket för att passa henne, tycker jag som kille som inte kan ett skit om smink annars och inte gillar äldre kvinnor
2018-06-01, 09:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Ida revanschsugen efter femteplatsen i Robinson

Ida och Henke var de som var de riktiga vinnarna av Robinson. DK vann p.g.a att han såsade i lägret men gav max tävlingarna. Han smörade så bra att t.o.m Lillejohan som inte gillade honom ändå röstade på honom.
2018-06-01, 18:09
Medlem
Nu i veckan har jag varit på en första intervju i uttagningen till ännu nästa säsong av Robinson. Bara att nämna som ren kuriosa.
2018-06-01, 18:58
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MehmetShehu
Nu i veckan har jag varit på en första intervju i uttagningen till ännu nästa säsong av Robinson. Bara att nämna som ren kuriosa.

Med tanke på ditt namn lär du komma med men ryka inom 2 utröstningen..

Sen gällde tråden 2018..o då va du inte med..

IQ fiskmås

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in