2018-06-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Jag är övertygad om att han inte är så smart! Hade han varit smart hade han tagit hennes liv i hemmet med maskering etc. Han hade gått in på natten och mördat henne och sen stuckit därifrån och bränt kläderna. Han är inte en supersmart skurk! Han kommer åka dit och få antigen livstid eller rättspsyk! Därav han blev häktad! Han kommer också att göra bort sig i förhören inom sinom tid! Han kommer antigen svara ja/nej på en fråga som är en kuggfråga!

Frågan är bara om han haft sin egen telefon med sig vid mordtillfället! Allt detta kommer komma fram under FU som polisen arbetar med just nu! Jag kan inte tänka mig att han är så smart att han sopat undan alla bevis!

Med all säkerhet så finns det bevisning som kommer komma fram som kommer få han att erkänna eller sätta dit honom grovt!

Nu när han väl häktats så kommer han absolut inte försättas på fri fot! Som någon tidigare i tråden sa så har polisen sina ess i rockärmen! Och dessa ess kommer komma fram!

Nu vet vi inte heller vad han sagt i förhör men det kan vara något som verkligen pekar ännu mer på att han är skyldig det återstår att se!

Men jag garanterar er att han kommer inte bli släppt!

Ni kan se mina tidigare inlägg där jag lagt upp en del spekulationer! Och jag kan säga såhär med den press han haft på sig så försvinner det där kloka man har inom sig! Han måste ha pratat med HD i bilen om detta även om hon inte är inblandad så är det väldigt svårt att hålla sådant inne det är bara kolla på tidigare mord som skett! Tex Johanna Möller!

Han blir dömd till fängelse. Finns inget som ens antyder en psykos.
Citera
2018-06-01, 18:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Man kanske vill identifiera fler än offrets blod i fläckarna...tex gärningsmannen

Eller jämföra mot ev fläckar på de klädesplagg som skulle ha funnits på platsen LW hittades? Eller ev vid andra överfall?
Citera
2018-06-01, 18:34
Medlem
BlurryFace69s avatar
Om nu SD är skyldig, varför lämna henne så nära hemmet??
Knappast ta bilen den korta vägen?
Det verkar som det verkligen gick över styr just där i såfall??

Nog för det tog 4 el 5 dagar innan de fann henne trots närheten men ändå?

Eller vad tror ni?

Han känner väl till många svårtillgängliga platser att gömma kroppen på .
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Häktningsframställan

Tack.

Reagerade lite på att dom inte valt nummer 7 som anledning också. Hmm.

(Nummer 7 är "Det är av synnerlig vikt att den misstänkte tas i förvar i avvaktan på ytterligare utredning om brottet"). Inte kryssat alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller jämföra mot ev fläckar på de klädesplagg som skulle ha funnits på platsen LW hittades? Eller ev vid andra överfall?

DNA har dom redan.
Citera
2018-06-01, 18:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
DNA har dom redan.

Ja men jag tänker vad det tar tid, om det är jämförelser (med andra fall?)?
Citera
2018-06-01, 18:40
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Alltså, har du inte dina papper i ordning så kommer du normalt inte från Sverige om du skall till ett land utanför EU.

Nej vi kom fram till det att flygbolagen släpper ju de facto inte iväg någon utan ESTA.
Citera
2018-06-01, 18:41
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är det, annars får flygbolaget stå för kostnader för hemresan. Om det stämmer att resan var en julklapp finner jag det rätt rimligt att två normalbegåvade människor ansökt om ESTA i god tid så det var nåt annat som gjorde att han inte släpptes in. Ett mail från åklagaren kanske?

Låter rimligt, kul det måste ha varit efter en lång flygresa att inse att fuck det är kört...

Citera
2018-06-01, 18:42
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Någon som vet när skilsmässan skulle träda i kraft? Antar att huset skulle tillskrivas hustrun? Och han skulle få flytta.

Hon har ju köpt bostadsrätt på samma område LW bodde i. Endast innergården skiljer deras boenden.
Citera
2018-06-01, 18:42
Medlem
Citat:

Kanske mycket som ligger i högen av förtur?
Citera
2018-06-01, 18:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Mja, de borde fan fixa till det här fallet först, när de har säkrat den här filuren kan de börja jämföra DNA mot andra fall.

Något är inte som det ska, svar på blodet borde ha kommit till den här förhandlingen.
Citera
2018-06-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hon har ju köpt bostadsrätt på samma område LW bodde i. Endast innergården skiljer deras boenden.

Jag fick för mig att den ägdes av hennes bror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in