2018-06-01, 18:04
Medlem
Quarrels avatar
Häktningsframställan
Citera
2018-06-01, 18:05
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Häktningsframställan

Måste man regga konto där för att se den?
Citera
2018-06-01, 18:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Citera
2018-06-01, 18:07
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Funkade ändå!
Citera
2018-06-01, 18:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Återigen. Dom vet redan att det är han och bidar sin tid. Dom är proffs och har gjort det här många många gånger till skillnad från SD. Låter honom sitta isolerad på 8 kvm ett par dygn utan förhör med bara ekot av sina egna tankar. Efter ett par dygn så ett förhör till sen lååång väntan med egna grublerier om att han ändå kanske missat någonting som ger livstid och är en riktigt gammal gubbe när han kommer ut. Ånyo ett par dygn senare börjar han mjukna.

Förhörsledaren lägger då huvudet på sned, klipper med ögonlocken och säger med sin lenaste röst att han mycket väl förstår det var en olycka som urartade och ber SD noga tänka över att om han erkänner ska dom försöka lindra straffet till ev,vållande etc, rabatt på flera år. Om och om igen gärna flera dagar ensam mellan ekande väggar med sina oroliga tankar utan möjlighet att ventilera grubblerierna med någon. Förhörsledaren har stenkoll på hans psykiska status.
Tror killen är ganska sofistikerad men tvivlar på om han är så mentalt förskaffad att han mäktar med pressen på sina kala 8 kvm
Han har det inte mysigt nu.
Citera
2018-06-01, 18:08
Medlem
Citat:

Frågar samma. Gillar inte användarvillkoren.
Citera
2018-06-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
och kvinnan va den mördade Len*a
Aj, f-n.....sorry
Citera
2018-06-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Det tar inte lång tid att skära lite på smalbenet då rinner lite blod och sen på kläder men men vi får se vad som händer

Normalt är denna typ av gärningsman för feg för att åstadkomma skada på sig själv. Ömhudade personer när det gäller dom själva.
Citera
2018-06-01, 18:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
SD kan ha planerat reträtten efter mordet noga. Han anade förmodligen att polisen skulle knacka på dörren hos honom om LW försvann, då han figurerat i deras register förut. Säkerligen räknade han ut att de även skulle genomsöka fordonet. Han kan därför ha placerat ut ”fynd” för att vilseleda, vinna tid samt bevisa sin oskuld då analysen av plaggen visar att det inte LW:s blod som missfärgat dem. Han har i förhör säkert kunnat redogöra duktigt för när och var blodet blötte tyget och sedan visar det sig att han talat ”sanning” kring detta. Omöjligt? Kanske. Möjligt? Kanske.

Japp, ingen raketforskning. Tidsfråga innan vi har första (avslöjade) fallet med planterat DNA. Om det nu inte sitter någon livstidare redan på det.
Citera
2018-06-01, 18:16
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det här är ingen TV-deckare så jag tvivlar starkt på din teori.

Jag tvivlar också. Nu blev diskussionen kring detta nästan ”på blodigt allvar”. Tidigare trodde jag att SD genom storhetsvansinne och tidspress hade slarvat med kläderna som var besudlade med LW:s blod. Men nuförtiden när jag börjar bli starkt övertygad om någonting brukar jag utmana mig själv med att prova att tänka tvärtom. En annan användare hjälpte mig på traven och det tackar jag för. Men nu har det kanske blivit för blodigt så jag backar i mitt resonemang innan solen går ner. Blir för mörkrädd annars!
Citera
2018-06-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Man får göra sig av med liken i garderoben, först.

Flashback är inte bara av ondo. Ida i Trollhättan försvann och kvar i lägenheten var en stor blodpöl och hennes baby i spjälsängen. Polisen hade sina misstankar, men led brist på bevis. FB grävde och vände varenda sten. En av dem var ute och dokumenterade bilbränder och brunnar, till en sån grad att vi varnade honom att han kunde råka illa ut om han blev upptäckt. Denne flashbackare tänkte till om var en av GM:s kompisar brukade rasta sin hund. Han följde en stig som verkade logisk och hittade plötsligt en brandplats med rester av kläder, skor, samt en bok. Han tog bilder på resterna och anmälde sitt fynd. Polisen var måttligt intresserad, så han la ut bilderna här på FB och vi slog i taket. Ur förstoringarna kunde vi se att det var likadana plagg GM hade haft på sig från en övervakningsfilm i en affär tillsammans med Ida när hon försvann. Nu hakade polisen på och spärrade av området. Fyndet blev ett graverande bevis mot GM som sedan några år avtjänar sitt straff. Får gåshud av att bara tänka på det!

https://www.expressen.se/gt/tipset-som-loste-mordet-i-trollhattan/
Länk till tråd: (FB) Trollhättan: Mordet på Ida Fässberg, 23, försvunnen och funnen död 20130808

Åh wow Stående ovationer för idoga flashbackare! Fantastiskt avslut för något så tragiskt!
Citera
2018-06-01, 18:25
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Typ, vad fan som helst kan ju ha lockat ut henne, visst det mest sannolika är väl att det var någon hon skulle träffa men så djävla uppenbart verkar det inte vara.

Blodspåren bekymrar mig just nu, nog fan borde NFC kunna ge ett preliminärt svar på vema blod det är som de funnit.

Man kanske vill identifiera fler än offrets blod i fläckarna...tex gärningsmannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in