2018-06-01, 17:23
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Det kommer alltid finnas en misstanke hur mycket hon visste och även delaktighet

Kan ju omöjligt varit en munter flygresa, om hon var helt ovetande måste samtliga konversationer slutat med ett frågetecken. Inte kunde han undfly situationen heller, fast hon kanske inte vågade fråga. Hemresan borde dock varit ännu dystrare mixad med ilska. En oförglömlig milstolpe i livet.
Normalt tänkt.
Citera
2018-06-01, 17:24
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hoppas verkligen hon blir rentvådd, det är brist på erfarna sjuksköterskor. Jag sätter mycket på att hon är helt oskyldig.

Vi kan hoppas det för barnen.
Citera
2018-06-01, 17:25
Medlem
Någon som vet när skilsmässan skulle träda i kraft? Antar att huset skulle tillskrivas hustrun? Och han skulle få flytta.
Citera
2018-06-01, 17:25
Medlem
Om man kollar på SD:s geocachprofil så var han inloggad i tisdags, 29/5. Var han inte häktad då?
Citera
2018-06-01, 17:26
Medlem
Lt.Columbos avatar
Ca 1 minut in i klippet pratar de om LW och SDs kärleksrelation. 1.10 min in i klippet håller försvarsadvokaten på att säga att de tidigare haft en STARK kärleksrelation men ändrar sina ord...

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/advokaten-fornekar-blodiga-klader-men-bekraftar-karleksrelation-och-usa-resa-ni-kommer-bli-varse
Citera
2018-06-01, 17:26
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Åkte han till USA? - Ja
Blev han insläppt? - Nej
Varför? - Det kommer ni att bli varse vad det lider.

Förmodligen hade han inte ansökt om ESTA / Visa Waiver i förväg, då blir man inte insläppt..
Citera
2018-06-01, 17:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag tror att detta är fullt möjligt , ju mer jag tänker på det. SD kan ha planerat väl. Att blodiga kläder (förmodligen med hans eget blod) hittas i hans bostad och i bilen är FÖR klantigt. Genom att göra så riktas utredarnas fulla uppmärksamhet mot dessa ”fynd” medan andra graverande bevis utplånas i (av polisen) obevakade tvättmaskiner eller ”eldstäder” t.ex. Inte omöjligt alls tror jag.

Så du menar att istället för att lägga tid på att utplåna bevis, så lägger han tid på att lägga dit "bevis". Det är ju så dumt så att jag häpnar. Men visst. Vi får se i framtiden om det är så att SD ödslat tid på att slakta djur, samla blod och lagt ut det på olika ställen för att framstå som mer skyldig än han är.
Citera
2018-06-01, 17:28
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
LWs telefon hittades ju i en skogsdunge som var avspärrad tidigt i utredningen.

Inte bekräftat, men förmodligen. Området var det LW:s mobil sist blivit pingad i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Åkte han till USA? - Ja
Blev han insläppt? - Nej
Varför? - Det kommer ni att bli varse vad det lider.

Någon media skrev att svenska polisen sett till att han ej blev insläppt
Det blir vi snart varse
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Förmodligen hade han inte ansökt om ESTA / Visa Waiver i förväg, då blir man inte insläppt..
Man blir inte ens påsläppt på planet utan ESTA.
Citera
2018-06-01, 17:30
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Man blir inte ens påsläppt på planet utan ESTA.

Sant, jag vet att Air France funkar så, givetvis är det ju rimligtvis samma på andra bolag med.
Citera
2018-06-01, 17:32
Medlem
SD:s profil på geocaching kan ha ändrats av någon närstående,, eftersom fotot är borttaget. Senaste besöket på geocaching var tisdag 29/5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in