2018-06-01, 14:57
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Ni som känner till dem som har nämnts i tråden, vilka hade hund? TS vet jag, men fler? Och vilka hade ett hästintresse?
Citera
2018-06-01, 15:04
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Villospår?
hade de i själva verket med detta att göra? Hur kan P.. veta att de INTE hade med det att göra?
Hoppas Prinzezzan svarar på det, även om hon kanske har gjort det tidigare. Tror inte att tillfredsställande svar har kommit på det men man glömmer så mycket (jag gör det iaf). De måste ha ett bra alibi kan man tro men hur vet Prinzezzan det om det är så det ligger till? Det har nämnts så många namn i tråden så ett par till kanske inte gör så mycket, det vore väldigt bra att få veta varför det förmodat inte har med Helenas försvinnande att göra. Har för mig att hon har nämnt br. Br*nnh*gen och någons flickvän eller dyl. Gäller de uppgifterna?

*=u, a.
Citera
2018-06-01, 15:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Villospår?
hade de i själva verket med detta att göra? Hur kan P.. veta att de INTE hade med det att göra?

Nej, inga villospår från mig. Varför skulle jag lämna sådana? Snacka om kontraproduktivt...

Den uppgift jag fått om detta är att de tre inte har med detta att göra, de ska vara avförda av polis, eller hur man säger, när de aldrig varit aktuella.
Citera
2018-06-01, 15:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Hoppas Prinzezzan svarar på det, även om hon kanske har gjort det tidigare. Tror inte att tillfredsställande svar har kommit på det men man glömmer så mycket (jag gör det iaf). De måste ha ett bra alibi kan man tro men hur vet Prinzezzan det om det är så det ligger till? Det har nämnts så många namn i tråden så ett par till kanske inte gör så mycket, det vore väldigt bra att få veta varför det förmodat inte har med Helenas försvinnande att göra. Har för mig att hon har nämnt br. Br*nnh*gen och någons flickvän eller dyl. Gäller de uppgifterna?

*=u, a.

Läs svar till föregående inlägg.

Ja, jag har svarat på detta tidigare. Jag har lovat UL att inte lämna ut dessa tre personer. (H*n/de tyckte att namnen, som inte har med någon misstanke att göra, vore onödiga att dra upp och offentliggöra.) Men, som jag skrivit förut, det ska ha varit en av Helenas kompisar, dennas pojkvän samt en kvinnlig släkting till pojkvännen. Det är uppgifter jag fått.

Nej, Brunnh*gens hade inte med denna segling att göra.
Citera
2018-06-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Värt att poängtera tycker, er jag. Med självsäkerhet hävdar han att varken EA, PR lr Pilot har med saken att göra och att han samtidigt har en klar uppfattning om vilka som gjorde det. Det har ju spekulerats om att GW trotr allt ändå skulle misstänka PR o att bjudmiddagen var ett sätt att "känna PR på pulsen" s.a.s. Han säger vidare att han tror sig även veta var båten låg som de använde när H dumpades i Vänern. En liten ledtråd alltså, iaf en av Leif GW's formodade GM's hade vid tiden båt, och åtminstone en av GM's ska alltså tillhört H's närmaste krets.

Vilka var det som drog igång skallkedjan dagen efter? hade någon av dessa båt ?
Citera
2018-06-01, 16:52
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
KM

Ok, tack KM var det ja. Hur ligger han till i nuläget? Hur såg hans arbetsrutiner ut vid tidpunkten för mordet? Jobbade som elektriker, hur ofta hade han jour? Vilka områden? Nycklar? Nu gräver vi här!
Citera
2018-06-01, 17:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Vilka var det som drog igång skallkedjan dagen efter? hade någon av dessa båt ?

Det var BW och HJ som tillsammans med BjBe gjorde det. HJ ska ha haft tillgång till båt -92.
Citera
2018-06-01, 17:26
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Läs svar till föregående inlägg.

Ja, jag har svarat på detta tidigare. Jag har lovat UL att inte lämna ut dessa tre personer. (H*n/de tyckte att namnen, som inte har med någon misstanke att göra, vore onödiga att dra upp och offentliggöra.) Men, som jag skrivit förut, det ska ha varit en av Helenas kompisar, dennas pojkvän samt en kvinnlig släkting till pojkvännen. Det är uppgifter jag fått.

Nej, Brunnh*gens hade inte med denna segling att göra.
Tack för svar och tålamod.

Vet du något om vilka som hade hund av de vi tagit upp här? Eller andra?
Folk som red eller hade ett hästintresse?
Citera
2018-06-01, 17:30
Medlem
Citat:
Vet du något om vilka som hade hund av de vi tagit upp här?

TS
Citera
2018-06-01, 17:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Tack för svar och tålamod.

Vet du något om vilka som hade hund av de vi tagit upp här? Eller andra?
Folk som red eller hade ett hästintresse?

Nej, jag känner bara till att TS hade hund.

Helena hade åtminstone ett par tjejkompisar som hade häst/red. KM:s dåvarande flickvän hade väl häst? Sedan var det en tjejkompis som bodde söder om Mariestad också, om jag fått rätt uppgift.
Citera
2018-06-01, 17:58
Bannlyst
Mordutredningen i Helenafallet har fått ett bakslag.
Det går inte dna-testa blodspåret på försvunna Helena Anderssons sko som hittades i närheten av föräldrahemmet.
– Provet ansågs förbrukat redan 1993 då SKL testade biten, säger Susanne Karlsson, pressansvarig på NFC.

Vad fan är nu detta? Pinsamt är bara förnamnet när det gäller den här polisutredningen. Jag lider verkligen med familjen Andersson! Cold Case MÅSTE ta över den här utredningen snarast möjligt!

https://mariestadstidningen.se/mariestad/2018/06/01/vi-far-acceptera-detta
Citera
2018-06-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Mordutredningen i Helenafallet har fått ett bakslag.
Det går inte dna-testa blodspåret på försvunna Helena Anderssons sko som hittades i närheten av föräldrahemmet.
– Provet ansågs förbrukat redan 1993 då SKL testade biten, säger Susanne Karlsson, pressansvarig på NFC.

Vad fan är nu detta? Pinsamt är bara förnamnet när det gäller den här polisutredningen. Jag lider verkligen med familjen Andersson! Cold Case MÅSTE ta över den här utredningen snarast möjligt!

https://mariestadstidningen.se/mariestad/2018/06/01/vi-far-acceptera-detta

Herregud! Totalt jävla inkompetenta! Och hade inte journalisten tagit kontakt med NFC och fått detta svar så hade Lars Johansson fortsatt att vänta på svar från dem. Han borde entledigas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in