2018-03-27, 12:10
Medlem
stryker789s avatar
Vad tror ni om att köpa Swedbank/Nordea/Handelsbanken aktier?
Citera
2018-03-31, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarnet
Dumpa allt i början på april, kommer ett till ras snart

Fortfarande säker på ett ras? Tänkte lägga en tung investering i Avanza zero ca 60% av kapital och resten i olika högrisk aktier som verkar intressanta. Men det kanske är mer värt att hålla sig litet tag till?
Citera
2018-03-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stryker789
Vad tror ni om att köpa Swedbank/Nordea/Handelsbanken aktier?

Köp Nordea. Snart utdelning!

OnT: myFC? Tror ni detta bolag kan överraska iår?
De fick nyligen en order ifrån Kina (500 JAQ Hybrid), som fick aktien att stiga ca 8%.
Senast redigerad av qarpz 2018-03-31 kl. 17:32.
Citera
2018-03-31, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Fortfarande säker på ett ras? Tänkte lägga en tung investering i Avanza zero ca 60% av kapital och resten i olika högrisk aktier som verkar intressanta. Men det kanske är mer värt att hålla sig litet tag till?

Det han mena var väl dom sura o röda dagarna i börsen som var i slutet av mars.
Men det kommwr väl en till röd vecka med nedgångar. Köp in dig då. Du kan nog vänta ett par veckor. Intr så bråttom väl. Köp kanske 30% åt gången

Vilka högrisk aktier tänkte du satsa på om man får fråga ?
Citera
2018-04-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
Det han mena var väl dom sura o röda dagarna i börsen som var i slutet av mars.
Men det kommwr väl en till röd vecka med nedgångar. Köp in dig då. Du kan nog vänta ett par veckor. Intr så bråttom väl. Köp kanske 30% åt gången

Vilka högrisk aktier tänkte du satsa på om man får fråga ?

Är det klokt ha några veckors mellanrum mellan sina investeringar för att sprida ut sina risker?

Inte bestämt mig helt ännu hur jag ska investera i högrisk, tanken på alla aktier långsiktigt. Jag har investera en mindre summa i Canopy growth och hade tänkt utöka den investeringen i samma bolag med 10-20% av mitt totalkaptial. Men efter mer efterforskningar är jag tveksam på att de kommer gå så starkt som vissa förutspår.
De aktier jag tittat mycket på är följande:

Plejd har gått fint över tid men sjunkit senaste månaden så känns som ett bra tillfälle?

Moberg Pharma, gått svagt länge men vänt den formen till den starkare, vet dock väldigt lite om detta företag så blir ren gambling.

Beijer ref B, via tips fick jag höra om dessa, inte läst mycket men ser ut ha gått starkt över lång tid.

Volvo A har jag aktier i och funderar på utöka, men känns inte som något jätte stort kommer hända här.

Är ny in aktie världen så har dålig koll på hur dessa företag skulle klara av en dip på marknaden.
Citera
2018-04-01, 16:14
Medlem
Citat:
Är det klokt ha
Är ny in aktie världen så har dålig koll på hur dessa företag skulle klara av en dip på marknaden.
Om du är långsiktig så spelar det nog inte så stor roll när du sätter.in pengar.

Det har varit ganska sura dippar på börsen iår och det kommer nog bli mer så du är beredd.
Folk kommer skrika börsras, känslor tar över och många panik säljer. Få inte panik(köp mer medans priset sjunkit ), sålänge du inte ska använda pengarna snart.

Jag är inte så insatti Cb aktierna får en känsla av att många av dom är nybörjare. Helt okej men då kanske kursen blir svajig o orimligt hög

Kan tipsa om Patriot one technologies (
Pat.v) lowrisk/highreward 👍
Citera
2018-04-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
Om du är långsiktig så spelar det nog inte så stor roll när du sätter.in pengar.

Det har varit ganska sura dippar på börsen iår och det kommer nog bli mer så du är beredd.
Folk kommer skrika börsras, känslor tar över och många panik säljer. Få inte panik(köp mer medans priset sjunkit ), sålänge du inte ska använda pengarna snart.

Jag är inte så insatti Cb aktierna får en känsla av att många av dom är nybörjare. Helt okej men då kanske kursen blir svajig o orimligt hög

Kan tipsa om Patriot one technologies (
Pat.v) lowrisk/highreward 👍

Är väl förberedd på att börsen kan svänga ordentligt och kommer inte panik sälja, vanligtvis kommer väl börsen tillbaka och jämnar ut sig?

Är Patriot one technologies så pass lowrisk att man kan investera sina pengar där istället för i Avanza zero?

De pengar som jag tänkt investera i Avanza zero är pengar som jag inte har råd att förlora stora delar av. Såklart är pengar aldrig helt säkra men Avanza zero känns tämligen säkert.
Citera
2018-04-01, 16:54
Medlem
Citat:
Är väl förberedd på att börsen kan svänga ordentligt och kommer inte panik sälja, vanligtvis kommer väl börsen tillbaka och jämnar ut sig?

Är Patriot one technologies så pass lowrisk att man kan investera sina pengar där istället för i Avanza zero?

De pengar som jag tänkt investera i Avanza zero är pengar som jag inte har råd att förlora stora delar av. Såklart är pengar aldrig helt säkra men Avanza zero känns tämligen säkert.
Nej det är nog kanske högre.än low risk men kör på avanza zero om det är viktiga pengar.

Lägg ett öga på företaget ändå. En väldigt intressant produkt dom skapat efter 7 års tid.
I år kommer dom signera sina första storkund och börja massproducera
Citera
2018-04-02, 22:58
Medlem
Citat:

Kommer nog dippa imorgon och möjligtvis resten av veckan, så passa på o köpa några små poster.
Citera
2018-04-03, 00:30
Medlem
Citat:

Hahaha.

Patriot One är ett förhoppningsbolag på skräpbörsen TSX Venture Exchange. Risken är skyhög.
Citera
2018-04-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hahaha.

Patriot One är ett förhoppningsbolag på skräpbörsen TSX Venture Exchange. Risken är skyhög.

Äsch, jag är ju purfärsk in i detta område så jag fattar ju ingenting.

Min far pratade om att det skulle komma en dip, är det troligtvis den som kommer nu i veckan eller är det troligt att det kommer ytterligare en?
Citera
2018-06-01, 10:52
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Prolight Diagnostics

En aktie som kommer stiga många hundra procent i år.
Unik produkt som kommer ta marknaden med storm.

-60%. En del kvar av året visserligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in