Citat:
Ursprungligen postat av
vill3h
Det han mena var väl dom sura o röda dagarna i börsen som var i slutet av mars.
Men det kommwr väl en till röd vecka med nedgångar. Köp in dig då. Du kan nog vänta ett par veckor. Intr så bråttom väl. Köp kanske 30% åt gången
Vilka högrisk aktier tänkte du satsa på om man får fråga ?
Är det klokt ha några veckors mellanrum mellan sina investeringar för att sprida ut sina risker?
Inte bestämt mig helt ännu hur jag ska investera i högrisk, tanken på alla aktier långsiktigt. Jag har investera en mindre summa i Canopy growth och hade tänkt utöka den investeringen i samma bolag med 10-20% av mitt totalkaptial. Men efter mer efterforskningar är jag tveksam på att de kommer gå så starkt som vissa förutspår.
De aktier jag tittat mycket på är följande:
Plejd har gått fint över tid men sjunkit senaste månaden så känns som ett bra tillfälle?
Moberg Pharma, gått svagt länge men vänt den formen till den starkare, vet dock väldigt lite om detta företag så blir ren gambling.
Beijer ref B, via tips fick jag höra om dessa, inte läst mycket men ser ut ha gått starkt över lång tid.
Volvo A har jag aktier i och funderar på utöka, men känns inte som något jätte stort kommer hända här.
Är ny in aktie världen så har dålig koll på hur dessa företag skulle klara av en dip på marknaden.