2018-06-01, 10:10
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/skarpta-misstankar-mot-lenas-misstankte-mordare/
Uppdaterad artikel, försvarsadvokaten fick veta att de ändrat misstankegraden till sannolika skäl igår på eftermiddagen.
Citera
2018-06-01, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Min gissning går åt det hållet också. Får känslan av att S lämnade sin fru och barn för Lena och sedan när skilsmässan osv gått igenom o xfrun flyttat från S ”tröttnade” Lena och han blev rasande över detta när han tagit det steget för hennes skull och han nu stod utan såväl sin xfru som Lena.. Kanske hans barn gått emot honom också för han sne knullat och svikit deras mor och allt detta skyllde han nu på Lena och det slog slint? Vad blir detta kallat om hon nu hittas avliden? ” Geocatchmordet”? Tragiskt o hoppas verkligen hon hittas vid liv, en otroligt fin o varm person de gånger jag träffat henne.

Tänker mig att HD och BO rentav kan ha blivit/varit vänner och därför var det inga problem för HD att flytta nära.
Citera
2018-06-01, 10:17
Medlem
zippzons avatar
det va väldigt va mycket klädfynd som görs i det här fallet ,man gjorde ju klädfynd även initialt .men det har det varit tyst om sen.
Citera
2018-06-01, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Har också tänkt så, och möjligen även HD, kanske hade hon en uppgörelse med polisen att hon inte skulle behöva stiga av planet och bli ensam med honom. Och i planen ingick att bli hämtad på Arlanda av den trofasta vännen.
Det klingar ju konstigt om det är som någon tidigare skrev i tråden, att SD och HD lånat en väns sommarstuga efter hemkomsten från USA. Om detta stämmer vet jag ju inte
Citera
2018-06-01, 10:28
Medlem
Blodspår har hittats i bilen också, finns det ens någon tvekan längre om att rätt GM sitter anhållen
Citera
2018-06-01, 10:29
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det klingar ju konstigt om det är som någon tidigare skrev i tråden, att SD och HD lånat en väns sommarstuga efter hemkomsten från USA. Om detta stämmer vet jag ju inte

nej det vet vi inget om det va jag som spekulerade att om JG kunde hämta & skjutsa runt dom i sin bil, så kunde han även låta dom pusta ut i sin sommarstuga för att slippa vara i örebro eller föräldrarnas hem .
Citera
2018-06-01, 10:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Blodspår har hittats i bilen också, finns det ens någon tvekan längre om att rätt GM sitter anhållen
Hur kan en bil ha använts vid mordet?
Citera
2018-06-01, 10:31
Medlem
Tydligen även blodspår i den beslagtagna bilen enligt Aftonbladet.
Citera
2018-06-01, 10:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ah, blodiga kläder har hittats i bilen, läste jag nu.
Citera
2018-06-01, 10:36
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

om man spekulerar vilt ,så kan han ju tagit en sväng med bilen precis efter gärningen för att lugna ner sig/tvättat sig osv .innan han går in till ex/barn
Citera
Medlem
Något är konstigt. Är inte SD pilot och dykare? Det blir man inte utan att vara metodisk och noggrann. Att ha ihjäl någon i ett buskage, eller flytta kroppen dit, som ligger dåligt till är mycket märkligt. Att ha kvar blodiga kläder i hemmet ännu märkligare. Eftersom man är ute mycket i skogen kan kläderna möjligtvis blivit nedblodade under geocaching? Jag rör mig en hel del i skogen själv och det är rätt ofta man skrapar sig och det blir blir här och var.

Om man nu har mördat någon och det har stänkt blod är då inte steg ett att slänga allt i tvättmaskinen? Eller slänga bort/bränna upp kläderna? En metodisk man som SD borde väl ännu inse detta? Hela situationen låter extremt amatörmässig.
Citera
Medlem
Varför behöll SD blodiga kläder i sitt hus? Hans bostad var inte spärrad innan han blev anhållen i tisdags?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in