2018-05-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Min teori. BO och S har haft en relation som H kom på. Därför separerade de nyligen och H flyttade in till lägenheten obehagligt nära BO. Nånting hände och S har gjort NÅgot hemskt mot BO. Kanske för att S försökte rädda förhållandet och BO inte ville släppa taget om honom o han fick nog o ville röja undan. Eller att BO ej ville ha med han o göra och han blev ilsken o agerade därefter.

Det enda jah funderar över är hur man så snabbt kunde upptäcka att hon var ”kidnappad”. Visste den som hade senast kontakt me henne att BO skulle göra eller träffa nån som kunde gå illa?

Hennes son vet jag är i 16-17 års åldern skriven hos sin far som också bor i samma område men hade tillgång till båda adresserna.. Mycket möjligt han kom hem till mamma och upptäckte det var o låst hennes personliga tillhörigheter osv låg hemma.. BO e en otroligt skötsam person överlag
Citera
2018-05-18, 23:03
Medlem
De sa även att de inte kunde frihetsberöva honom med brist på bevis. Men att de inte betyder att han är avfärdad från utredningen. Jag tror stenhårt på att det är han...
Citera
2018-05-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Hennes son vet jag är i 16-17 års åldern skriven hos sin far som också bor i samma område men hade tillgång till båda adresserna.. Mycket möjligt han kom hem till mamma och upptäckte det var o låst hennes personliga tillhörigheter osv låg hemma.. BO e en otroligt skötsam person överlag

Dottern la ut en bild på instagram på sig själv igår igår precis som att ingenting har hänt... det tyckte jag va lite konstigt?
Citera
2018-05-18, 23:06
Medlem
Citat:
S är utomlands, De sa de på nyheterna nyss på tv 4 och läste de på GT tidigare idag. Men vart fan är xfrun? Även om hon inte har me de o göra så tror ja hon håller sig undan från sitt hus då många runt om vet att de är gifta....

Det säg väldigt nyklippt ut på gräsmattan hos S när jag cyklade förbi där nyss. Dessutom verkar polisen ha tagit bort lappen på dörren.
Citera
2018-05-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjunefjun
Det säg väldigt nyklippt ut på gräsmattan hos S när jag cyklade förbi där nyss. Dessutom verkar polisen ha tagit bort lappen på dörren.

Ja nyklippt kan de ju ha varit ett tag eftersom de varit så fint väder senaste dagarna. Avspärrningen är borta. Undra om telefonen funnits i hans lägenhet?
Citera
2018-05-18, 23:20
Medlem
Citat:
De sa även att de inte kunde frihetsberöva honom med brist på bevis. Men att de inte betyder att han är avfärdad från utredningen. Jag tror stenhårt på att det är han...

Min gissning går åt det hållet också. Får känslan av att S lämnade sin fru och barn för Lena och sedan när skilsmässan osv gått igenom o xfrun flyttat från S ”tröttnade” Lena och han blev rasande över detta när han tagit det steget för hennes skull och han nu stod utan såväl sin xfru som Lena.. Kanske hans barn gått emot honom också för han sne knullat och svikit deras mor och allt detta skyllde han nu på Lena och det slog slint? Vad blir detta kallat om hon nu hittas avliden? ” Geocatchmordet”? Tragiskt o hoppas verkligen hon hittas vid liv, en otroligt fin o varm person de gånger jag träffat henne.
Citera
2018-05-18, 23:31
Medlem
Kan säga som så att det ända från dag ett inte räknats med att hitta Lena vid liv.
Tragiskt ifall länet får ännu ett styckmord att skriva in i historien...
Citera
2018-05-18, 23:39
Medlem
Kan ju bara ge lite kort fakta angående S & BO relation på sociala medier.

De har varit vänner på Facebook sedan flera år tillbaka & laddat upp flitigt med bilder tillsammans, Gillat/hjärtat samt kommenterat nästan varenda bild på respektives sida i FLERA års tid.
(Vi pratar flera hundra bilder)

Bilder från matlagning, till renoveringsprojekt till allmänna vardagsbilder..
De verkade EXTREMT tajta.

Den 24 mars 2017
(rätt häpnadsväckande) är datumet som S för sista gången gillade en bild av BO.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och är i skrivande stund inte ens vänner??

Ett annat argument som stärker detta är att:
De två jag nämnt ovanstående umgicks VÄLDIGT ofta tillsammans med en man vid namn J som även han kommenterade BO bilder var och varannan..
Även han är inte vän med BO på Facebook idag.

Nu kanske detta är onödig fakta men vi måste komma ihåg att BO aktivitet på Facebook var ENORM, så finns små guldgruvor man kan hitta där.

Iallafall..tycker fortfarande att det är väldigt skumt att de tre nämnda lägger upp fina äventyrliga bilder tillsammans samt kommenterar/gillar varandras bilder i flera års tid TILL någon gång mellan mars-april månad 2017.
Därefter tar Karlarna enbart bort BO och all aktivitet mellan dessa dör helt ut gentemot BO
Nästan så de helt stängt ut henne helt.

Enbart teorier detta MEN med tanke på S namn är på tapeten så kan det har hänt något mellan dem som de lagt lock på.. MEN i samband med att S separerat sig rätt nyligen, kan ju han därefter ÅTERIGEN tagit kontakt med BO som resulterat i katastrof..

Svartsjukedrama? Hemlig kärleksaffär?
Citera
2018-05-18, 23:40
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Min teori. BO och S har haft en relation som H kom på. Därför separerade de nyligen och H flyttade in till lägenheten obehagligt nära BO. Nånting hände och S har gjort NÅgot hemskt mot BO. Kanske för att S försökte rädda förhållandet och BO inte ville släppa taget om honom o han fick nog o ville röja undan. Eller att BO ej ville ha med han o göra och han blev ilsken o agerade därefter.

Det enda jah funderar över är hur man så snabbt kunde upptäcka att hon var ”kidnappad”. Visste den som hade senast kontakt me henne att BO skulle göra eller träffa nån som kunde gå illa?

Finns inget som tyder på att BO och H har en romans då? Därför H och S separerade och möjligen ett motiv för S; svartsjuka.
Citera
2018-05-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Finns inget som tyder på att BO och H har en romans då? Därför H och S separerade och möjligen ett motiv för S; svartsjuka.

Så kan det ju absolut också vara
Citera
2018-05-18, 23:46
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pampom
Kan ju bara ge lite kort fakta angående S & BO relation på sociala medier.

De har varit vänner på Facebook sedan flera år tillbaka & laddat upp flitigt med bilder tillsammans, Gillat/hjärtat samt kommenterat nästan varenda bild på respektives sida i FLERA års tid.
(Vi pratar flera hundra bilder)

Bilder från matlagning, till renoveringsprojekt till allmänna vardagsbilder..
De verkade EXTREMT tajta.

Den 24 mars 2017
(rätt häpnadsväckande) är datumet som S för sista gången gillade en bild av BO.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och är i skrivande stund inte ens vänner??

Ett annat argument som stärker detta är att:
De två jag nämnt ovanstående umgicks VÄLDIGT ofta tillsammans med en man vid namn J som även han kommenterade BO bilder var och varannan..
Även han är inte vän med BO på Facebook idag.

Nu kanske detta är onödig fakta men vi måste komma ihåg att BO aktivitet på Facebook var ENORM, så finns små guldgruvor man kan hitta där.

Iallafall..tycker fortfarande att det är väldigt skumt att de tre nämnda lägger upp fina äventyrliga bilder tillsammans samt kommenterar/gillar varandras bilder i flera års tid TILL någon gång mellan mars-april månad 2017.
Därefter tar Karlarna enbart bort BO och all aktivitet mellan dessa dör helt ut gentemot BO
Nästan så de helt stängt ut henne helt.

Enbart teorier detta MEN med tanke på S namn är på tapeten så kan det har hänt något mellan dem som de lagt lock på.. MEN i samband med att S separerat sig rätt nyligen, kan ju han därefter ÅTERIGEN tagit kontakt med BO som resulterat i katastrof..

Svartsjukedrama? Hemlig kärleksaffär?

Låter som att det skulle vara en sorts ”digitalt flörtande” med att gilla bilder, dela osv. Men är det inte för uppenbart? Med tanke på att S var tillsammans med H under detta ”like-kalas” så känns det som att S skulle varit lite mer nedtonad med sitt digitala flörtande om det nu skulle ha varit flörtande?

Å andra sidan. Boys will be boys och allt han var ute efter var troligen hennes uppmärksamhet och i bästa av världar; sex.

Detta lär dock polisen ha bra information om då H lär kunna berätta allt om hur det ligger till.
Citera
2018-05-18, 23:48
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Så kan det ju absolut också vara

Låter konstigt att H flyttade så nära BO om det varit så att H fått reda på att BO vänstrat med hennes man. Mer rimligt att flytta nära för att kunna umgås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in