Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 08:54
  #5041
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Ja, om kläderna har att göra med mordet känns det faktum att han har dem i bostaden som ännu ett tecken på att brottet inte var planerat.
Eller att resan inte var planerad till just då, utan kom hastigt på. SD åkte väl samma dag han förhördes.
Tycker ändå kläderna borde prioriterats. Han kanske lider av Peter Madsensyndromet, störst, bäst, vackrast och för smart för polisen?
Dykbloggen skvallrar om det. Får jag spekulera om varför han fick sparken (om det nu är sant), sexuella trakasserier?
Citera
2018-06-01, 08:56
  #5042
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han tänkte väl dra och aldrig mer komma tillbaka om han lämnade kläderna där.

Tror du? Verkar märkligt då han har barn i förskoleåldern hemma.
Citera
2018-06-01, 08:58
  #5043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han tänkte väl dra och aldrig mer komma tillbaka om han lämnade kläderna där.

Skulle vara intressant att veta om HD verkligen var med på flyget. Hon kanske också insåg vem som låg bakom försvinnandet. Och är det verkligen sant att hon ville ta SD tillbaka eller är det en bild han själv spridit. Har man tagit det stora steget att separera och köpt en ny bostad brukar det vara rejält över. Svårt att tro att hon hade några känslor kvar för honom. Avvisandet av båda kvinnorna kan ha drivit honom till vansinne om han var en narcissist. Jag tror att han sökte upp BO, hon kan ha gått ut för att skona sonen från högljutt gräl eller blivit tvingad följa med ut.
Citera
2018-06-01, 09:00
  #5044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det pratas om hans ”skäliga misstanke”, men man kan kanske vända på saker och säga att om han kunnat redogöra för var han varit på trovärdigt sätt så hade han inte vart inlåst mer. Det verkar ju delvis vara en fråga om att man inte fått definitiva provsvar i tid.

Men läser man Aftonbladet så är det nog klippt nu:

”En eventuell häktningsframställan mot mannen måste komma in senast på fredag. Enligt uppgifter till SVT Örebro kommer mannen att begäras häktad.
– Polisen säger att åklagaren anser att det föreligger sannolika skäl och att min klient kommer att begäras häktad, säger mannens advokat Ingvar Backman till SVT.”

Sannolika skäl?
Har jag missat något?
Citera
2018-06-01, 09:00
  #5045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det pratas om hans ”skäliga misstanke”, men man kan kanske vända på saker och säga att om han kunnat redogöra för var han varit på trovärdigt sätt så hade han inte vart inlåst mer. Det verkar ju delvis vara en fråga om att man inte fått definitiva provsvar i tid.

Men läser man Aftonbladet så är det nog klippt nu:

”En eventuell häktningsframställan mot mannen måste komma in senast på fredag. Enligt uppgifter till SVT Örebro kommer mannen att begäras häktad.
– Polisen säger att åklagaren anser att det föreligger sannolika skäl och att min klient kommer att begäras häktad, säger mannens advokat Ingvar Backman till SVT.”
De har inte fått alla provsvar ännu stod det i media.
Sedan när alla provsvaren är klara så blir det på sannolika skäl.
Citera
2018-06-01, 09:01
  #5046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Tror du? Verkar märkligt då han har barn i förskoleåldern hemma.

Var han narcissist så hamnar sådant längre ned på listan.
Citera
2018-06-01, 09:02
  #5047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Sannolika skäl?
Har jag missat något?
Skäligen misstänkt är det än så länge.
Hen skrev nog fel där.
Citera
2018-06-01, 09:04
  #5048
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Sannolika skäl?
Har jag missat något?
Du är inte ensam, första jag också hört om saken.
Citera
2018-06-01, 09:04
  #5049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
Nej, misshandel måste inte vara bevisad och personen behöver inte vara dömd, i alla lägen. Jag har en vän vars ex fått kontaktförbud mot henne pga smsförföljelse. Han har hotat några ggr men mest har det handlat om trakasserier. De han ändå barn ihop som de skulle behöva samarbeta kring, men de får nu kommunicera via en 3e part. Han är alltså inte dömd alls och det han misstänks för kan ge fängelse max 6 månader.

Bra att du lägger till "i alla lägen", för ibland är det tillräckligt uppenbart även för åklagarna att något elakt pågår. och åklagaren utfärdar kontaktförbud. Då har åklagaren redan [be]'dömt' fallet och känner till andra detaljer om den fd familjen. Social kontakt är etablerad ang en 3:e part och domstol är redan engagerad i vårdnadstvisten. Men har din vän polisanmält och åklagare friat hennes x? Åklagare och polis går ju inte runt och delar ut kontaktförbud precis?
Citera
2018-06-01, 09:05
  #5050
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Skäligen misstänkt är det än så länge.
Hen skrev nog fel där.
NA: Misstankarna mot mannen stärks – nu begärs han häktad för mordet på Lena, 45
Citat:
– Vi kan bekräfta att det kommer en häktningsframställan på förmiddagen och att det blir en förhandling efter lunch. Misstankegraden är på sannolika skäl, säger Jonas Rydén, chef för grova brott som jobbar med Lena Wesström-fallet, till NA.
Citera
2018-06-01, 09:08
  #5051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Skulle vara intressant att veta om HD verkligen var med på flyget. Hon kanske också insåg vem som låg bakom försvinnandet. Och är det verkligen sant att hon ville ta SD tillbaka eller är det en bild han själv spridit. Har man tagit det stora steget att separera och köpt en ny bostad brukar det vara rejält över. Svårt att tro att hon hade några känslor kvar för honom. Avvisandet av båda kvinnorna kan ha drivit honom till vansinne om han var en narcissist. Jag tror att han sökte upp BO, hon kan ha gått ut för att skona sonen från högljutt gräl eller blivit tvingad följa med ut.

Inlägget om tummetott känns inte heller som det skrevs av en förälskad kvinna. Tror det helt klart var över från hennes sida. Istället går han på geocach med nya kvinnor och lägger ut selfies, men han kanske inte har framgång, ryktet kan inte vara det bästa efter misshandel och skilsmässa. Mycket hotfullt för en narcissist att falla ned från pidestalen.
Citera
2018-06-01, 09:08
  #5052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NA: Misstankarna mot mannen stärks – nu begärs han häktad för mordet på Lena, 45
Okej, tack för svaret.
Då blir det två veckors häktning då om tingsrätten bifaller åklagarens häktningsyrkanden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback