2018-05-30, 22:28
Medlem
Jag stör mig inte nämnvärt på Eriksson faktiskt. Visst har han gjort rejäla tabbar och misstag men vilken domare har inte gjort det? Tycker pajkastningen mot honom är rejält överdriven. Uppenbarligen var han ju tillräckligt bra för att få döma internationellt i tidigare mästerskap och turneringar?

Om vi nu ska snacka dåliga domare så är Patrik Eriksson sämst alla kategorier. Han dömer Giffarnas matcher då och då och är allmänt ojämn i sin bedömning och blåser sönder matcherna. Men så är han ju från Gävle också...
2018-05-30, 22:31
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag stör mig inte nämnvärt på Eriksson faktiskt. Visst har han gjort rejäla tabbar och misstag men vilken domare har inte gjort det? Tycker pajkastningen mot honom är rejält överdriven. Uppenbarligen var han ju tillräckligt bra för att få döma internationellt i tidigare mästerskap och turneringar?

Om vi nu ska snacka dåliga domare så är Patrik Eriksson sämst alla kategorier. Han dömer Giffarnas matcher då och då och är allmänt ojämn i sin bedömning och blåser sönder matcherna. Men så är han ju från Gävle också...

Bojan Pandzic är min anti-favorit även om han dömt till vår (ÖSK:s) fördel en del denna säsong.
2018-05-30, 22:55
Medlem
Såg ni på Sportspegeln i SVT ikväll? Erikssons avslutningsintervju är rätt patetisk om jag ska vara ärlig. Antyder utan att det finns nepotism och favorisering av vissa nationers domare utan att ge några exempel. Insinuerar utan att förklara mer att han och hans tränarteam är utsatta för någon form av komplott.

Patetiskt och pinsamt, skumt att inte många fler har reagerat på detta.
2018-05-30, 23:30
Medlem
bagarn29s avatar
Martin Strömbergsson är min favorit till sämsta domaren.

Är det inte lite konstigt att ingen engelsk domare är uttagen till VM?
2018-05-31, 04:43
Medlem
Det bästa vore om domarna förstod att de egentligen bara är knegare som är där för att ge fotbollspelarna, de riktiga underhållarna, schyssta villkor på planen. För många domare ser sig som stjärnor som ska glänsa och skina i rampljuset. Titta bara på Jonas Erikssons reaktion efter att han inte fick döma VM. Stort ego på den killen.
2018-05-31, 07:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Men att en spelare som Engvall inte har kommit upp i nivå kan ju även vara en tränarfråga. Vi kom trea med honom som striker förra året, bevisligen har han ju kvaliteer.

Må hända att Ohlsson ser bättre ut spelmässigt men 0 poäng på nio starter kan ju inte ge honom ett godkänt betyg än så länge.

Resten av det du skrev köper jag då du säkerligen har betydligt bättre koll än vad jag har.

Jag skrev ju att Engvall dansade en vår i DIF samt en kortare period hos oss. På rak arm kan jag bara nämna en enda briljant match hos oss och det var AIK borta 15. Fast den är ju också egentligen bara fastnaglad för målen, jag kan inte minnas (utan att se om den) hur bra han var i övrigt då.
Det är MÄNGDER med spelare som gjort en bra kortare period i karriären, Engvall är just nu en sådan. Sedan att han givetvis KAN explodera längre fram är ett faktum men jag har svårt att se det.

Godkänt för Ohlsson poängmässigt är ju en annan fråga än den vi först diskuterade. 0 poäng är givetvis inte bra men vi diskuterade om han hade gått framåt som spelare hos oss sen ifjol vilket han ju har.

Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Dagens bästa nyhet: En av Sveriges sämsta domare, Jonas Eriksson slutar. Mer överskattad sopa får man leta efter. Skrattretande att tönten anser att han borde fått döma VM Noll självinsikt.

Nu ska bara Al-Hakim och några fler sopor lägga ner så blir det bra

Al-Hakim och Strömbergssönerna var ju domare många ansåg vara bra och spännande när dom kom fram men sedan dog det ut helt och dom har haft en motsatt kurva prestationsmässigt.
Jag kan inte säga att det finns någon domare jag idag föredrar att ha på våra matcher dock.
Värst var dock Rune Larsson, minns mycket väl att vi när vi inför en bortamatch mot nåt sthlmslag lotsades av snuten runt hela staden och när vi kom till Bandhagen ville ut ur bussarna för att bränna ner hela skiten just för att den usle Larsson var hemmahörande där då.

Värsta domarna överhuvudtaget jag än idag inte förlåter och jag inte gråter när dom får ståplats på botten av valfri sjö är ju dock Charles Richmond och David Elleray...
2018-05-31, 13:43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Alltid uppfattat eriksson som en självgod besserwisser. Han ger det intrycket när han besökt fotbollsstudion i viasat. Och nu förstärks det av att han lägger av som domare bara för att han blir petad till VM. Finns inte i hans värld att han inte är en av världens bästa domare så då blir han ledsen och lägger av. En patetisk människa. Domare verkar vara så överlag. Allvetande och ska hela tiden påtala sin makt. Blir väl så när man har ett så stort ansvar som det är att ta hand om en fotbollsmatch. Dem blir maktgalna av att veta hur mycket som står på spel, och allt är i deras händer. Så bara bra att han lägger av. Å andra sidan är dem andra domarna inte mycket bättre. Tyvärr finns det nog en större bild av det hela som går hela vägen upp till svff. Det är ju dem som utbildar domarna. Behövs en förändring uppifrån först och främst för att komma till rätta med domarproblemen.
2018-05-31, 15:03
Medlem
Oavsett vad man tyckte om Eriksson som domare så är vi nog många som med glädje minns Lindeborgs fantastiska kommentar om att hade "behagligt ansiktsuttryck" när han dömde i VM senast det begav sig Örongodis på hög nivå
2018-05-31, 18:26
Medlem
patriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag skrev ju att Engvall dansade en vår i DIF samt en kortare period hos oss. På rak arm kan jag bara nämna en enda briljant match hos oss och det var AIK borta 15. Fast den är ju också egentligen bara fastnaglad för målen, jag kan inte minnas (utan att se om den) hur bra han var i övrigt då.
Det är MÄNGDER med spelare som gjort en bra kortare period i karriären, Engvall är just nu en sådan. Sedan att han givetvis KAN explodera längre fram är ett faktum men jag har svårt att se det.

Godkänt för Ohlsson poängmässigt är ju en annan fråga än den vi först diskuterade. 0 poäng är givetvis inte bra men vi diskuterade om han hade gått framåt som spelare hos oss sen ifjol vilket han ju har.

Al-Hakim och Strömbergssönerna var ju domare många ansåg vara bra och spännande när dom kom fram men sedan dog det ut helt och dom har haft en motsatt kurva prestationsmässigt.
Jag kan inte säga att det finns någon domare jag idag föredrar att ha på våra matcher dock.
Värst var dock Rune Larsson, minns mycket väl att vi när vi inför en bortamatch mot nåt sthlmslag lotsades av snuten runt hela staden och när vi kom till Bandhagen ville ut ur bussarna för att bränna ner hela skiten just för att den usle Larsson var hemmahörande där då.

Värsta domarna överhuvudtaget jag än idag inte förlåter och jag inte gråter när dom får ståplats på botten av valfri sjö är ju dock Charles Richmond och David Elleray...

Engvall var sinnesjuk bra mot Örebro i premiären. (i DIF).. Trodde det var Suarez på planen ett tag. Kanske var Ranégie som gjorde honom bra?
2018-06-01, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Engvall är 22 år. Hans karriär har nyss börjat. Finns många kvaliteer i den killen, tar gärna tillbaka honom till DIF om möjlighet finns.

Man kan inte få godkänt betyg som ytter efter att ha 0 poäng under hela vårsäsongen. Det är riktigt svagt...

Nog om det!
2018-06-01, 07:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Engvall är 22 år. Hans karriär har nyss börjat. Finns många kvaliteer i den killen, tar gärna tillbaka honom till DIF om möjlighet finns.

Man kan inte få godkänt betyg som ytter efter att ha 0 poäng under hela vårsäsongen. Det är riktigt svagt...

Nog om det!

Vi ska inte älta det men vi är således eniga. Engvall KAN bli bra men har bara dansat en kort period än. Sedan är man inte talang hur länge som helst... Han har trots allt spelat elitfotboll i ett knippe år nu. Kommer han upp i sin bästa form igen och behåller den får han mer än gärna vara kvar såklart.

Ohlssons poängskörd är icke godkänd nej, men han har gjort framsteg mot ifjol.
2018-06-01, 08:17
Medlem
Citat:

Nog om det!

För de av oss som följet Engvall sedans han slog igenom så är hans kanske mest markanta karaktärsdrag som spelare hans ojämnhet. När han är i form(långt ifrån alltid) är han bra, men problemet är ju som sagt att han långt ifrån alltid är i form och då är han som han varit nu. Hans sejour i DIF var väl även det ganska ojämnt, vad blev det under hösten 1 mål?

SebO har varit en av våra bästa spelare, tillsammans med Mix och Calisir.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-06-01 kl. 08:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in