2018-06-01, 07:04
Medlem
Blodiga kläder har hittats stod det i expressen idag, snaran dras åt runt den misstänkte.
Undra hur han ska förklara det?
Citera
2018-06-01, 07:06
Medlem
Blodiga kläder hittades under husrannsakan hos SD.

Blodet är dock inte analyserat ännu. Om det visar sig vara BO´s så är han rökt.

Han lär ju häktas i dag i vilket fall som helst.

Men ärligt talat... vem spar blodiga kläder i bostaden om man begått ett brott??
Men som GW brukar säga... slumpen har sina begränsningar och det börjar bli mycket mot MGM nu.

Det förklarar ju också varför misstankegraden bara är "skäligen". Man har helt enkelt inte hunnit få någon teknisk bevisning fastställt ännu men har mycket annat att gå på.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-06-01 kl. 07:13.
Citera
2018-06-01, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Detta, om de blodiga kläderna, kanske redan har lästs och diskuterats i tråden igår. Ber om ursäkt i sådant fall!

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/nya-forhor-med-lenas-misstankte-mordare/
Nej, det är en nyhet som inte diskuterats tidigare i tråden.
Citera
2018-06-01, 07:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Jag tror att han hade varit skäligen misstänkt även om till exempel HD intygat att han var hemma hos henne vid tiden för försvinnandet.

Men visst, hade han haft ett vattentätt alibi så hade han väl inte suttit anhållen. Å andra sidan, om det funnits övertygande bevisning mot honom så borde det ha varit sannolika skäl.

Precis så är det nog. Skäligen är enkelt för honom att få, och möjligen är hans alibi tunnt eller obefintligt, men synbarligen konklusivt bevis har man inte haft, hittills.

Från vår horisont kan det väl gå hursom, men man hoppas ju att polisen nu hittat mer, så att brottet blir löst.

Eller så får man hoppas på att polisen hittar spår av en annan mördare, som kan gripas snart.
Citera
2018-06-01, 07:18
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Blodiga kläder har hittats stod det i expressen idag, snaran dras åt runt den misstänkte.
Undra hur han ska förklara det?
Vilken klant om det är hennes blod. Varför inte göra sig av med de kläderna isf. Men blodiga kläder kan ju betyda mikroskopiska droppar som han inte sett.
Citera
2018-06-01, 07:23
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men ärligt talat... vem spar blodiga kläder i bostaden om man begått ett brott??
Men som GW brukar säga... slumpen har sina begränsningar och det börjar bli mycket mot MGM nu.
Ja, om kläderna har att göra med mordet känns det faktum att han har dem i bostaden som ännu ett tecken på att brottet inte var planerat.
Citera
2018-06-01, 07:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Vilken klant om det är hennes blod. Varför inte göra sig av med de kläderna isf. Men blodiga kläder kan ju betyda mikroskopiska droppar som han inte sett.

Så tror jag med att han inte själv sett ”blodstänk” eller liknande på kläderna och gömt undan den hemma. Men sådant hittar teknikerna på plats.
Man är väl inte så dum att man lägger nedblodade kläder hemma fullt synligt, eller så glömde han dem där i panik efter mordet.
Eller så har de blodiga kläderna en naturlig förklaring (vilket jag inte tror)
Återstår att se!
Citera
2018-06-01, 07:29
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Svartsjukedrama. Tråkigt detta, men inte ovanligt. GM har sökt upp L för att; ”Prata ut om relationen”, de tar en promenad, samtalet urartar och det blir bråk. Ja, sen är händelsen ett faktum.
Jag tror också det. BO har varit irriterad för att SD ska på resa med exet. Vem vet vad SD sagt till BO? Gett henne hopp att det är henne han älskar etc. Så ska han resa iväg med en annan. BO lackar ur och vill tala ut. Ringer SD som kommer över. De går iväg för att inte väcka barnet/barnen . Hon är förbannad.Hon kanske hotar att avslöja ngt som kan skada honom i jobbet eller socialt eller familj . Han tappar det och dödar henne. Så kan det ha gått till. Kanske får vi veta.
Citera
2018-06-01, 07:36
Medlem
Citat:
Jag tror också det. BO har varit irriterad för att SD ska på resa med exet. Vem vet vad SD sagt till BO? Gett henne hopp att det är henne han älskar etc. Så ska han resa iväg med en annan. BO lackar ur och vill tala ut. Ringer SD som kommer över. De går iväg för att inte väcka barnet/barnen . Hon är förbannad.Hon kanske hotar att avslöja ngt som kan skada honom i jobbet eller socialt eller familj . Han tappar det och dödar henne. Så kan det ha gått till. Kanske får vi veta.
Något sådant tror jag också det är.
Bråk och sedan har han dödat henne.
Citera
2018-06-01, 07:43
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:

Det mest sannolika scenariot, ja.
Fast jag är rädd att polisen snöar in på detta och glömmer att utreda alternativa spår som man ju gjort i andra fall.
BO verkar ju ha varit både instabil och lössläppt, det kan finnas andra MGM som borde kollas.
Citera
2018-06-01, 07:45
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Det mest sannolika scenariot, ja.
Fast jag är rädd att polisen snöar in på detta och glömmer att utreda alternativa spår som man ju gjort i andra fall.
BO verkar ju ha varit både instabil och lössläppt, det kan finnas andra MGM som borde kollas.

BO lössläppt? Vad grundar du det på? Instabil? Kände du BO?
Citera
2018-06-01, 07:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Så tror jag med att han inte själv sett ”blodstänk” eller liknande på kläderna och gömt undan den hemma. Men sådant hittar teknikerna på plats.
Man är väl inte så dum att man lägger nedblodade kläder hemma fullt synligt, eller så glömde han dem där i panik efter mordet.
Eller så har de blodiga kläderna en naturlig förklaring (vilket jag inte tror)
Återstår att se!
Expressen anger Aftonbladet som källa. Aftonbladet anger ingen källa alls. Bäst att ta uppgiften om blodiga kläder med en nypa salt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvrMAg/blodiga-klader-hittade-i-misstankte-mannens-hus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in