2018-05-31, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men den lilla skogen borde väl ligga norr om där personen hörde skrien. Ljudet kan ju låtit som om det kom mer österifrån beroende på vind etc.

Österut sett från bostaden där skriket hördes ligger det endast villor.
Norrut är det en liten skogsdunge, men det går cykelvägar igenom där, och jag har aldrig sett en räv här.
Den större skogen, vivallaskogen ligger liksom på andra sidan motorvägen (västerut) (LWs sida) och en ganska lång bit därifrån, med både villor och bullerplank i mellan.
Citera
2018-05-31, 20:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Sorry om jag verkade på, jag var lätt irriterad på alla dumma uttalanden vilket sken igenom.

Angående det där mätföretaget tror jag att jag sett en "hej-då-video" där han cyklar runt på mountainbike inne på kontoret och tar adjö av folk. Jag fick intrycket av att han sagt upp sig och han började ju direkt på ett konkurrerande företag inom samma bransch. Kan ju stämma ändå men jag tycker jag borde hört det och vad jag vet har han aldrig varit arbetslös utom möjligtvis strax efter att han blev färdig pilot.

Om han började direkt på ett konkurrerande företag så kanske han blev uppsagd om han hade tagit uppdrag för det konkurrerande företaget? Den typen av illojalitet kan vara en avskedsgrund. I vissa branscher bland egenföretagare så är det rätt vanligt med konkurrensbegränsningsklausuler om man exempelvis överlåter sin verksamhet. Men mer svårt att göra gällandeför en anställd, om man nu inte vill betala ett fett avgångsvederlag.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-31 kl. 20:57.
Citera
2018-05-31, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Tvärtom, vi ska hoppas att advokaten gör ett bra jobb så att det blir en rättssäker prövning. Mycket pekar på SD, men vi ska inte göra misstaget att sätta fel person till svars och låta en annan gå fri (om så vore). Det finns en anledning till att systemet ser ut som det gör och att Sverige inte fungerar som Kamerun. Om det sen innebär att folk går fria ibland, så är det priset man får betala dessvärre.

Vem valde advokaten ? Gör den misstänkte det
Citera
2018-05-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Va falls, sprider oro? Varför tror du han skulle ha intresse av att stilla någons nyfikenhet. ?
Det här fallet är viktigt för allmänheten. I ett demokratiskt land, skall inte råda så mycket hysh hysh. Varför ville hon inte säga att om utredningen går framåt eller stampar?
Citera
2018-05-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd

Alltså väljer han sin egen försvarare
Citera
2018-05-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det här fallet är viktigt för allmänheten. I ett demokratiskt land, skall inte råda så mycket hysh hysh. Varför ville hon inte säga att om utredningen går framåt eller stampar?

Tycker Sverige blir mer hysch pysch för varje år faktiskt
Citera
2018-05-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men den lilla skogen borde väl ligga norr om där personen hörde skrien. Ljudet kan ju låtit som om det kom mer österifrån beroende på vind etc.

Det är ju inte sällan som även rävar söker sig till bostadsområden för att leta mat, så dom är ju inte alltid i skogen.
På kvällarna när det blir lugnt ute så smyger dom omkring...
Citera
2018-05-31, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutandestege
Det är ju inte sällan som även rävar söker sig till bostadsområden för att leta mat, så dom är ju inte alltid i skogen.
På kvällarna när det blir lugnt ute så smyger dom omkring...

Finns gott om rävar i Örebro kan jag säga 🙃
Citera
2018-05-31, 20:40
Medlem
crawlys avatar
Citat:

Jepp, det lär han ha gjort. Advokaten ska ju föra hans talan och stå på hans sida.
Citera
2018-05-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jepp, det lär han ha gjort. Advokaten ska ju föra hans talan och stå på hans sida.

Finns väl många att välja på
Vem betalar advokatens lön
Citera
2018-05-31, 20:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han får välja, men domstolen bestämmer om han får den han väljer eller om domstolen själv väljer.
Citera
2018-05-31, 20:44
Medlem
Citat:
Tycker Sverige blir mer hysch pysch för varje år faktiskt
Ja, det tycker jag också. Det finns inte så många länder som har förundersökningssekretess på så sätt som vi har i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in