2018-05-31, 19:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Men varför åklagaren sprider oro med att säga bara "inga kommentarer"? Hon kunde säga att utredning går framåt? Hon fortfarande säger att "han är anhållen skäligen för mord"?
Det sistnämnda är ju precis vad hon uttalat vid flera tillfällen.
Citera
2018-05-31, 19:36
Medlem
Citat:
Men varför åklagaren sprider oro med att säga bara "inga kommentarer"? Hon kunde säga att utredning går framåt? Hon fortfarande säger att "han är anhållen skäligen för mord"?

Åklagaren konstaterar fakta. Vi får se imorgon.
Citera
2018-05-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om hon har hjälpt honom att hålla sig undan eller undanröjt bevis riskerar hon fyra års fängelse. Men att bara underlåta att avslöja honom är inte straffbart.

Synd det borde vara straffbart
Citera
2018-05-31, 19:52
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Det känns som en evighetslång väntan tills mer information om SD:s eventuellt fortsatta fängelsevistelse dyker upp i morgon. Jag lyckades fördriva lite tid med att läsa om en falsk ”advokat von Trygg” som SD:s advokat tjänade en rejäl slant på att försvara en gång, långt tillbaka i tiden. Helt OT förstås. Ber om ursäkt. Läsvärt var det.
http://mobil.corren.se/nyheter/falsk-advokat-slaktade-bolag-4641276.aspx
Citera
2018-05-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det sistnämnda är ju precis vad hon uttalat vid flera tillfällen.
Ja! Och idag sa hon att hon bestämmer sig imorgon innan klockan 12,00. Hon har haft 2 veckor på sig att samla bevis. Vad kan hon göra i några timmar som är kvar? Det är klart att man får bekymmer om de har tillräckligt kött på benet!
Citera
2018-05-31, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det känns som en evighetslång väntan tills mer information om SD:s eventuellt fortsatta fängelsevistelse dyker upp i morgon. Jag lyckades fördriva lite tid med att läsa om en falsk ”advokat von Trygg” som SD:s advokat tjänade en rejäl slant på att försvara en gång, långt tillbaka i tiden. Helt OT förstås. Ber om ursäkt. Läsvärt var det.
http://mobil.corren.se/nyheter/falsk-advokat-slaktade-bolag-4641276.aspx

Han fick bara 4 år von Trygg
Tack vare advokaten
Citera
2018-05-31, 20:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Absolut, vi diskuterade principerna, inte detta fall.

I och med att han (den som gjort det), inte larmar, flyr rättvisan, och sedan nekar (om den häktade är GM) så är det ju klippt att åberopa somliga förmildrande omständigheter. Då är det ju inte självförsvar eller olycka eller tragisk utgång av förlorad besinning etc. Om han inte hävdar att han aldrig varit i USA tidigare och hade längtat dit länge och sett fram emot det väldigt mycket.... Nä, det håller inte.

Jag bryr mig inte så mycket men det kanske går försöka insistera på något som förmildrar — det verkar ju inte så ”genomtänkt”, om man säger så.

Det är väl om han ansett sig och sin familj hotad till livet eller ngt.

Det är väl en sak mellan honom och tingsrätten.

Man vet ju inte vem som tagit initiativet till deras umgänge, och hur tonläget varit sådär mellan fyra ögon. En pastor har ett visst socialt och psykologiskt övertag ändå. Även om detta övertag kanske är mindre för det hon var en kvinnlig pastor och inte manlig. Men det finns där, även om hon för närvarande inte tjänstgjorde som pastor så hade hon ändå en viss utbildning och erfarenhet av att samtala med människor i svåra situationer. Inte som en psykiatriker eller liknande men ändå viss träning i något styrande samtal.
Citera
2018-05-31, 20:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
Nej, mellan bullerplanket på LWs sida och de som hörde skriken.

Men den lilla skogen borde väl ligga norr om där personen hörde skrien. Ljudet kan ju låtit som om det kom mer österifrån beroende på vind etc.
Citera
2018-05-31, 20:16
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tycker att du argumenterar mot dig själv en aning; du köper inte Leffes uppfattning att de inte har nåt direkt vitalt/graverande på SD men samtidigt anser du att det nu är en kamp mot klockan för att kunna få fram bevisning som håller för en häktning.🤔
Nja, då tror jag du missuppfattade mig lite.
Men det kan vi lämna därhän, när till och med hans försvar säger att hans klient kommer bli häktad så hade jag rätt
Citera
2018-05-31, 20:17
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jag håller nog med dig att det mesta pekar på SD ,men blir lite orolig när GW säger på det viset !
GW hade fel nu när till och med hans försvar säger att hans klient kommer bli häktad.
Citera
2018-05-31, 20:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Va falls, sprider oro? Varför tror du han skulle ha intresse av att stilla någons nyfikenhet. ?
Citera
2018-05-31, 20:28
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Men inte nu får vi hoppas 😱

Tvärtom, vi ska hoppas att advokaten gör ett bra jobb så att det blir en rättssäker prövning. Mycket pekar på SD, men vi ska inte göra misstaget att sätta fel person till svars och låta en annan gå fri (om så vore). Det finns en anledning till att systemet ser ut som det gör och att Sverige inte fungerar som Kamerun. Om det sen innebär att folk går fria ibland, så är det priset man får betala dessvärre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in