2018-05-30, 00:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Tack, men detta är inga nya bilder, dessa är från augusti 2017. Undrar fortfarande om han fastnat på bilder tagna i år.

Frågan gällde om det fanns bilder på honom "sedan han hamnat i häkte", och det gör det som sagt.

Här är en bild av honom i rätten när han fått domen, den 25e april i år.

https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/court-drawing-by-anne-gyrite-sch%C3%BCtt-made-available-by-news-photo/951100336#/court-drawing-by-anne-gyrite-schtt-made-available-by-danish-news-picture-id951100336
Citera
2018-05-30, 00:57
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Japp! Vi får ligga på lite. Skulle vara intressant att se hur han ser ut efter året som gått.
Såg på teckningarna i Ekstrabladets liverapportering från rättegången att Det fått en klädsam fettvalk i nacken. De nämnde också i kommentarerna att Det gått upp i vikt. Ja, det hade varit riktigt kul att se fanskapets förfall. Något mysigt gosefläsk är det ju definitivt inte tal om här inte. Svarta gubbglasögon och trippelhakor som går runt hela vägen bak i nacken ☺️.
Citera
2018-05-30, 01:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Kanske förhandlingen i Landsretten inget är för dig då du skiter i andra fall. När man endast överklagar påföljden vilket Madsen gör kommer fokus att ligga på just andra rättsfall från både åklagarens och försvarets håll. Självklart också det rättspsykiatriska utlåtandet. Ett ganska lika förfarande som i erkännandedomarna är vad vi kommer bevittna i Landsretten i september.

Ja domen mot Madsen är ”unik” och vad jag gissar är det här ditt första rättsfall du följer från Danmark. Ganska parallellt tidsmässigt med KW mordet har ett annat brutalt mord avhandlats i Danmark. Tre personer befann sig tillsammans i en lägenhet där bråk uppstod om pengar. Mannen en gift fyrabarns far går till attack mot en av männen i lägenheten, hugger honom med ca 50 hugg sönder och samman. Efter att denne dör ger 4-barns pappan sig på den andra mannen som också var i lägenheten, en 21-åring men besparar honom livet och håller honom vid liv inlåst på toaletten i 5 dygn. 21-åringen tvingas stycka den döde mannen i många, många delar och hela tiden under hot där han blir knivad och slagen om han inte styckar på bästa sätt. 21-åringen överlevde och kunde vittna i rätten. Domen, 16 års fängelse i både By och Landsretten. Ett dråp!

Nu är det senare inget fall som vare sig åklagare eller Bettina kommer relatera till under sin rättegång men du om någon bör upplysas om vad som händer i Danmark, hur brutala och makabra mord som finns där ute men ändå inte ger livstid. Och det är just dessa makabra mord som Bettina kommer relatera till. Och det kan jag säga hon har massvis med brutala sadistiska sexmord att välja och vraka emellan. Åklagaren har de tre domar, de jag levererade i mitt förra inlägg, som gett livstid på ett mord och dom tre morden har mycket mer dignitet i sig än Madsens mord på KW. Må dom hitta en skarp åklagare inför Landsretten ... förvaring säger jag bara.

Ditt inlägg säger egentligen bara en enda sak - Att du inte alls förstått det danska rättssystemet när det kommer till straffvärde och dess bedömning. Rättens resonemang kring straffet var precis lika klart och tydligt som åklagarens krav kring detsamma. Det finns inga oklarheter där. Det blir då också tydligt varför man inte kan jämföra med det mord du beskriver ovan. Som, skulle det inte alls förvåna mig, visar sig vara lagom överdrivet beskrivet från din sida, skulle man kolla upp saken. Men några länkar till information om det har du så klart inte att lämna som referens.

Inte heller finns något begrepp motsvarande dråp i det danska rättsystemet. I Danmark är det antingen mord eller vållande. Så dina anspelningar på kunskap om det danska rättssystemet faller ju fullständigt pladask.

Du påstår att de tre andra morden som gett livstid hade "mycket mer dignitet", än mordet på KW. Vem har slagit fast detta? Eller är det bara något du har hittat på själv?
Citera
2018-05-31, 05:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
Det var intressant att ta del av THE SEXUAL PREDATOR, med fokus på kapitlet nr 13 The Sexual Psychopat med genomlysningen av dagsläget och framtida utmaningar. Där slås klart och tydligt fast att personligheten, beteendet och motivationen hos sexuella psykopater gör dem särskilt farliga som sexuella förbrytare, "rovdjur" i ordets sanna bemärkelse, och de kan nog inte i egentlig mening behandlas trots en arsenal av samhällets mest avancerade terapeutiska insatser för att avskräcka från återfall.
God morgon.
RPU betonar som sagt hög risk för recidiv, en fara för allmänheten. Utifrån forskningen beskrevs spänningssökandet (och snabbt uttråkad) som en riskfaktor att byta offertyp.
Det slog mig att ytterligare en sak torde förstärka denna farlighet ännu ett snäpp gällande just PM:
polymorf pervers.
PM är bisexuell och det fanns även avrättningar gällande män på hårddisken. Han hade sadistiska dokument om gymniasieflickor, tonåringar samt en nioårig flicka. Det gick bra med en hund - om den samtyckte och han fantiserade om fruns väninnor med strap-on.

En av hans älskarinnor (som han sov hos natten mellan 8-9 augusti) hade fått sms från PM:
'Jeg er bare en pervers poly med en drøm om et taberfrit sted... (..) Alle vokse ved deres fulde fem må gøre, hvad de har lyst til. Vil opgradere til sigt eller fyrtårn ved første lejlighed. Sygt.. men der er ingen kur.' live eb

..vilket älskarinnan då tolkar som att han är polyamorös (polyamori). En rar liten allätare bara. Retroaktivt blir det ju intressant med tanke på att han inte ens besitter förmåga att vara kär kors och tvärs som dessa proklamerar. Flacka känslor, ingen empati och typ emotionellt färgblind. Polymorf pervers döljs bakom frisinnad, öppet förhållande, promiskuös, polyamorös.

En potentiell seriemördare.
Hans eget ordval på bloggen blir intressant ur det perspektivet i kombination med att en psykopat har en inbyggd radar för att leta sårbara offer:
" Gå efter de svaga, de enklare offren."

Carl Panzram jagade i samma predatoriska anda:
" I prey upon the weak, the harmless and the unsuspecting."

Dominant i en trekant:
"Forsvarsadvokaten spøger nu igen ind til episoden med en norsk mand, Peter Madsen og vidnet.
- Var Peter dominerende i forhold til dig under episoden?
- Ja, han holdt mine arme, siger vidnet." live eb

Antar det är detta scenario hon beskrev tidigare:
"- Har I nogensinde deltaget i en voldtægtsleg, spørger anklageren,
- Nej, siger vidnet.
Vi mødte en nordmand, som gerne ville simulere en razzia, hvor to politimænd ransagede en lejlighed og så voldtog kvinden, der var der, siger vidnet.
- Så en slags voldtægtsleg, spørger anklageren.
- Det kaldes rollespil, siger vidnet."

Våldtäktscen där PM är dominant döps till rollspel och de hade bara vaniljsex:
" - Nu bliver det lidt privat - hvad for noget sex har I dyrket?, spørger anklageren.
- Man kalder det vanilla sex, siger vidnet."

Hon skickar sms till en väninna en vecka efter mordet och skriver:
'Hvis de hører min og Peter fulde historie, så bliver de nok mere overbeviste om, at Peter er lunatic (skør).', står der.
Citat:
Mentalerklæringen av PM är solklar. Kollar man protokollet har han redan grävt sin egen grav genom att inte kunna motstå narcissistiska orala utspel. Han smajlar och försöker bygga allianser genom sitt patetiska pseudointellektulla svammel. Inte desto mindre är karln intressant för vetenskapen.

Han kör med penseln över hela paljetten. Blev full i skratt när psykologerna beskrev hans manipulativa attacker. Lät nästan som han limmade på henne.
Senast redigerad av develi 2018-05-31 kl. 05:52.
Citera
2018-05-31, 09:03
Medlem
PM har flyttats från Vestre Fængsel till Storstrøm Fængsel.

Den livstidsdømte Peter Madsen har byttet sin celle i det 123 år gamle Vestre Fængsel ud med væsentlig nyere lokaliteter i Nørre Alslev på Falster.

Han er nu varetægtsfængslet i Storstrøm Fængsel, der er Danmarks nyeste lukkede fængsel, mens han venter på, at ankesagen skal for en domsmandsret i Østre Landsret til september.

Det fremgår af Statsadvokatens ankemeddelelse, som Ekstra Bladet har fået aktindsigt i.

Og selv om Peter Madsen måske godt kan lægge nakken tilbage og drømme op mod de himmelske højder, når han er på udendørs-arealerne i fængslet, så er bevægelsesfriheden i den grad begrænset i cellen på 12,8 kvadratmeter med eget bad og toilet.

I yderste periferi er friheden omkranset af en seks meter høj og 1,3 kilometer lang betonmur, der går hele vejen rundt om fængslet.

- Ofte sidder den type indsatte som Peter Madsen, der er dømt for et kvindedrab, i Herstedvester Fængsel. Er det meningen, at Storstrøm Fængsel også skal have disse livstidsfanger?

- Det vil vi også kunne have. Vi kan rumme stort set alle. Vi vil både skulle have livstids- og forvaringsdømte. Men det er ikke at sidestille med Herstedvester. De, som man vurderer, ikke kan profitere af den behandling, Herstedvester Fængsel kan give, sætter man ud på andre institutioner, siger han og tilføjer:

- Vi har selvfølgelig et sundhedscenter med psykiater og læge, men en egentlig terapeutisk behandling sidestillet med Herstedvester kan vi ikke tilbyde.

Det vides ikke, om Peter Madsen skal afsone i Storstrøm Fængsel, når hans ankesag er afgjort.

Plusartikel: https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/har-flyttet-faengsel-her-er-peter-madsens-nye-hjem/7167597?icname=plus-front&icpos=87_1&iccreative=7167597

http://storstroemfaengsel.dk/
Citera
2018-05-31, 19:36
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Carl Panzram jagade i samma predatoriska anda:
" I prey upon the weak, the harmless and the unsuspecting."

Godafton.
Tack för lärande bakgrundsinformation.

Jag reagerade ordentligt på uttrycket polymorf pervers. Har inte tidigare stött på det men förstår vad det innebär i generell mening.
I kliniska sammanhang har det för egen del varit skakande att ta del av vissa personligheters benägenhet att plåga djur. Oftast har det rört sig om mentalt retarderade men även hos några psykopater inkl en man som begått ett rituellt mord på en homosexuell person. Jag har vid ett helt annat tillfälle haft möjlighet att samtala med en dömd pedofil bakom lås och bom. Han uttryckte att just de oskyldiga ögonen gav honom en kick. Han var betydligt mer detaljerad men det finns ingen anledning att återge.
Personerna jag nämnt är avlidna sedan många år. Jag glömmer aldrig kommentaren om oskyldiga ögon och har reflekterat en hel del genom åren av dess djupare bottnar , vilket också inkluderar fallet LH i Mantorp.
Självklart vet Peter Madsen ingenting om kärlek, närhet, intimitet.
Som du uttrycker "Flacka känslor, ingen empati och typ emotionellt färgblind." Solklart döljer han sin polymorfa perversa läggning bakom en fasad av en frisinnad man med ett öppet förhållningssätt som inkluderar promiskuitet och polyamori.
Han är konstant beredd att spela den roll som omständigheterna medger. Hans register är outtömligt. Tillfället ger möjligheten. Riskfaktorerna är nog lika outtömliga i princip.
Hans tänkande är sannolikt sedan barnsben, impregnerat av predatorns känsloliv.
Kim Wall utgjorde en munsbit.
Nästa efterrätt serveras i september Østre Landsret.
Finns inte mycket att tillägga annat än att jag också log åt hans förföriska approach till psykologen och hans ständiga behov av ögonkontakt för att försöka utröna " är du med eller emot mig, tycker du ändå inte jag är riktigt söt och smart".
Rättspsykiatrin känner sina löss på gången.
Senast redigerad av arkmike 2018-05-31 kl. 19:42.
Citera
2018-05-31, 21:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
I kliniska sammanhang har det för egen del varit skakande att ta del av vissa personligheters benägenhet att plåga djur. Oftast har det rört sig om mentalt retarderade men även hos några psykopater inkl en man som begått ett rituellt mord på en homosexuell person. Jag har vid ett helt annat tillfälle haft möjlighet att samtala med en dömd pedofil bakom lås och bom. Han uttryckte att just de oskyldiga ögonen gav honom en kick. Han var betydligt mer detaljerad men det finns ingen anledning att återge.
Personerna jag nämnt är avlidna sedan många år. Jag glömmer aldrig kommentaren om oskyldiga ögon och har reflekterat en hel del genom åren av dess djupare bottnar , vilket också inkluderar fallet LH i Mantorp.
Usch för det du skrev om ögonen. Hur kan man bli så jävla snedvriden?

Om inte ämnet vore så allvarligt så skulle man skratta rätt ut åt psykopaters hybris då de anser sig vara macho alfahannar:
Deras offer är antingen snälla och hjälpsamma personer, personer i beroendeställning, fysiskt underlägsna kvinnor, sköra äldre, sårbara uteliggare, värnlösa djur och små barn som inte kan försvara sig.
Med andra ord snarare en feg, patetisk omanlig fjant.
Citat:
Jag reagerade ordentligt på uttrycket polymorf pervers. Har inte tidigare stött på det men förstår vad det innebär i generell mening.
Detta med polymorf(t) pervers är ursprungligen från Freud och associerar till barns libido och gränslöshet i en viss ålder. Utan gränssättning så blir detta då snedvridet och gränslöst i vuxen ålder som jag förstått det (här är det återigen en koppling till stagnation som barn slog det mig i skrivande stund).
Citat:
Självklart vet Peter Madsen ingenting om kärlek, närhet, intimitet.
Som du uttrycker "Flacka känslor, ingen empati och typ emotionellt färgblind." Solklart döljer han sin polymorfa perversa läggning bakom en fasad av en frisinnad man med ett öppet förhållningssätt som inkluderar promiskuitet och polyamori.
Han är konstant beredd att spela den roll som omständigheterna medger. Hans register är outtömligt.
Även i hans sexualitet skiner den manipulativa sidan igenom, han tycks ha hittat en nisch där han kan leva ut inom relativt "rumsrena" områden. Samtidigt är det intressant att läsa de dubbla budskapen som en av hans (aktiva) älskarinnor förmedlar. Det var vaniljsex, aldrig gränsöverskridande och "meget stille og roligt". Hon fortsätter med "meget blødt og forsigtigt" samt att hennes intryck av PM är att "an er en meget usikker mand."
Det är alltså en av de två som PM diskuterade snuffilm med.
Med tanke på det andra som jag citerade (våldtäktslekar, PM dominant), BDSM, kinky osv så undrar man hur det är ställt? Hon verkar inte ha koll alls på att hon säger emot sig själv. Om detta klassas som vaniljsex i hennes värld så får väl andra torrjucka utifrån denna definition..
Hon verkar tona ner PM markant, det är ju bara en jargong säger hon. Smset efter mordet indikerar snarare att det vara rätt extremt (lunatic) dem emellan och hon påminner om Ditte. Hon sa sig också ha vaniljsex sista gången de pippade på hotell.
Följande är intressant i sig:
Hon vill alltså ha strypsex och pisk på rumpan men han går alltså inte all-in med hårda tag. Detta tolkar hon som att han har andra känslor för henne...
Jag tror snarare att PM inte ens går igång på ett så villigt "offer". Han äter nog 'bröd i brist på limpa' fram till den 10 augusti då de sadistiska filmerna inte längre räcker till. Gällande den passivitet han hade på BDSM-klubbar, stod passiv och glodde, så ramlade poletten ner via Kurt Kragh. Många startar med att glutta (voyeurism, peeping Tom), till den där älskarinnan hade han tydligen agerat livlina vid BDSM.
..isn't ironic don't you think?
Senast redigerad av develi 2018-05-31 kl. 21:55.
Citera
2018-05-31, 22:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
- Ofte sidder den type indsatte som Peter Madsen, der er dømt for et kvindedrab, i Herstedvester Fængsel. Er det meningen, at Storstrøm Fængsel også skal have disse livstidsfanger?

- Det vil vi også kunne have. Vi kan rumme stort set alle. Vi vil både skulle have livstids- og forvaringsdømte. Men det er ikke at sidestille med Herstedvester. De, som man vurderer, ikke kan profitere af den behandling, Herstedvester Fængsel kan give, sætter man ud på andre institutioner, siger han og tilføjer:

- Vi har selvfølgelig et sundhedscenter med psykiater og læge, men en egentlig terapeutisk behandling sidestillet med Herstedvester kan vi ikke tilbyde.

Det vides ikke, om Peter Madsen skal afsone i Storstrøm Fængsel, når hans ankesag er afgjort.

Där kan han sitta den hopplösa PM som inte lär tillgodogöra sig nån form av positivt förändringsarbete. Byggnad E verkar ha extra hög säkerhet. Han behöver egentligen bara ett skrivbord, i hangaren sov han ju under ett sådant när han byggde ubåtar.
Det var två överfall mot personal nyss såg jag, interner med kriminell tillhörighet (LTF) som fick spel. Nu vet jag inte med 'Loyal To la Familia' men annars brukar vissa gängbildningar ha ett hederskodex (tjuvheder) att inte ge sig på kvinnor och barn.
Citat:
Særligt sikret afdeling
Bygning E har plads til 34 indsatte fordelt på 7 afdelinger i én etage.
Afdelingen rummer en særligt sikret afdeling, en skærmet afdeling, en fokusafdeling og et rocker-/ bandeafsnit. Endvidere er fængslets straf- og isolationsafdeling lokaliseret i bygning E.

I bygningen findes der mulighed for at etablere hobby samt dyrke motion/kondi med de indsatte.
De fleste indsatte i bygning E har selvforplejning.
http://storstroemfaengsel.dk/Afdeling-E-8669.aspx
Citera
2018-05-31, 23:20
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Även i hans sexualitet skiner den inte längre räcker till. Gällande den passivitet han hade på BDSM-klubbar, stod passiv och glodde, så ramlade poletten ner via Kurt Kragh. Många startar med att glutta (voyeurism, peeping Tom), till den där älskarinnan hade han tydligen agerat livlina vid BDSM.
..isn't ironic don't you think?
No doubt.
Som jag ser det är du rätt ute.
Klart som korvspad har PM fastnat i sin psykosexuella utveckling som sannolikt stördes mycket initialt; vi talar om en infantil dvs tidig störning i utvecklingen med polymorfa perversa drag. Jag gissar vi har bara informerats om toppen av isberget men det kan ändå räcka för att dra vissa hypoteser angående hans sexualitet med stöd av vittnesmål. Att sedan rättspsykiatrin vet betydligt mer kan man ana med tanke på PMs behov att kvittra för att göra intryck. Han är ingen Nerijus men de är båda predatorer av högsta dignitet. Kurt Kraghs yttranden säger mycket.
Jag ska kolla in vittnesmålen du försett mig med lite närmare och återkommer.
God natt
Senast redigerad av arkmike 2018-05-31 kl. 23:56.
Citera
2018-05-31, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ditt inlägg säger egentligen bara en enda sak - Att du inte alls förstått det danska rättssystemet när det kommer till straffvärde och dess bedömning. Rättens resonemang kring straffet var precis lika klart och tydligt som åklagarens krav kring detsamma. Det finns inga oklarheter där. Det blir då också tydligt varför man inte kan jämföra med det mord du beskriver ovan. Som, skulle det inte alls förvåna mig, visar sig vara lagom överdrivet beskrivet från din sida, skulle man kolla upp saken. Men några länkar till information om det har du så klart inte att lämna som referens.

Inte heller finns något begrepp motsvarande dråp i det danska rättsystemet. I Danmark är det antingen mord eller vållande. Så dina anspelningar på kunskap om det danska rättssystemet faller ju fullständigt pladask.

Du påstår att de tre andra morden som gett livstid hade "mycket mer dignitet", än mordet på KW. Vem har slagit fast detta? Eller är det bara något du har hittat på själv?

Du är en lat människa. Och din oföretagsamhet försöker du skylla ifrån dig på att andra skribenter inte levererar dig källskrift på silverfat eftersom du är inkapabel på det mesta. Oduglig och bekväm är ingen bra kombination och det är på så vis du ständigt får fel i dina inlägg.

Tydligt och klart skriver jag att fallet jag beskriver i inlägget i mitt du besvarar inte skall appliceras på det här fallet utan endast är ett exempel på hur brutala mord det finns i Danmark som inte når upp till livstid. Då kontrar du med(oduglighet) att du inte hittar fallet(lathet) och det du inte finner (oföretagsamhet) existerar inte. Penibelt resonemang.

https://vafo.dk/112/Far-til-fire-accepterer-16-aars-faengsel-for-parteringsdrab/artikel/514257

Nu återstår endast då du via en artikeln fått namnen på de inblandade att beställa hem domen och faktiskt se hur denna 21-åring som tvingades stycka sin bästa vän mådde/mår under två rättegångar. Fanns dagar då han inte orkade infinna sig i rätten/vittna men likväl ställde han upp till skillnad mot Madsen fru. Det finns grader i helvetet.

Sen har du problem att skilja på dansk och svensk rätt och därmed dribblar du bort dig fullständigt.
Jag talar om straffelovens § 237 manddrap som inte skiljer mellan overlagt drab och drab. Du lånar svenskans vållande men menar egentligen straffelovens § 241, spirituskørsel, overtrædelse af færdselslovens, hastighedsovertrædelse, særligt hensynsløs kørse under påvirkning af stoffer eller særlig hensynsløs kørsel (trafik och sjöbrott med dödlig utgång kort och gott)

-- Du kan lika gärna anhopa §§ 238-240 (barnedrab, drab efter begæring,, medlidenhedsdrab, og hjælp til selvmord ) och försvenska dessa paragrafer Därtill har du nødværge. Plötsligt har du hur många danska paragrafer att tricksa och fixa med som helst men dessa paragrafer är något helt annat än § 237 men detta går inte in i ditt huvud, beklagligt men inte oväntat.

När man tror du gjort bort dig själv tillräckligt så blir det bara värre. Du börjar ställa frågor om dignitet...

Christian Andersen. Två mord vid två olika tillfällen. Två mord är fler än ett. Grymma mord båda två. Läs domarna, jag rekommenderar dig.

John Kundsen. 30 timmars tortyr på Johns båt där flera brutala våldtäkter utfördes under timmarna på offret, därtill blev BO filmad av Knudsen och dessa grymma övergrepp fanns på Johns telefon och blev uppspelade i rätten. När han efter 30 timmar tröttnade på att tortera offret lämnade han kajen och kvävde offret med en plastpåse och slängde henne i vattnet med tyngder. 60 000 barrnpornografi filmer/bilder fanns också på Knudsens data. Utöver det handlade rättegången om en våldtäkt på en minderårig flicka,,en dotter till en bekant till Knudsen ( pedofilibrott) och som inte detta skulle räcka så var han villkorligt frigiven när mordet skedde för en tidigare brutal våldtäkt.

Jørgen Saugsteds en avrättning på en advokat i rättegångssalen där han också sköt för att döda sitt barnbarns exkille men som mirakulöst överlevde. För att inte tala om alla andra som skulle kunnat stryka med när ”morfar” sköt vilt omkring sig. Folket i salen fick slänga sig ner för att inte hamna i skottlinjen. Detta dåd hade kunnat döda/skada hur många som helst inne i salen innan morfar blev överbemannad. Helt sinnessjukt händelseförlopp.

Arma dig som inte förstår dig på skillnader, dignitet eller grader utan ställer frågor på det mest självklara men dina frågor skulle säkert kunna besvaras av dig själv om du kände till fallen jag ger dig. Så förkovra dig för just Knudsen fallet kommer intressera Åklagaren, ett brutalt sexmord vilket kan liknas med Kim Wall mordet men Knudsen har lite fler kryddor i sitt fall,,lite mer dignitet.

Madsens fru vilken fitta!
Senast redigerad av don.t 2018-05-31 kl. 23:48.
Citera
2018-06-01, 01:14
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Om inte ämnet vore så allvarligt så skulle man skratta rätt ut åt psykopaters hybris då de anser sig vara macho alfahannar:
Deras offer är antingen snälla och hjälpsamma personer, personer i beroendeställning, fysiskt underlägsna kvinnor, sköra äldre, sårbara uteliggare, värnlösa djur och små barn som inte kan försvara sig.
Med andra ord snarare en feg, patetisk omanlig fjant.

Dom är rovdjur, varken mer äller mindre.

Citat:
Även i hans sexualitet skiner den manipulativa sidan igenom, han tycks ha hittat en nisch där han kan leva ut inom relativt "rumsrena" områden. Samtidigt är det intressant att läsa de dubbla budskapen som en av hans (aktiva) älskarinnor förmedlar. Det var vaniljsex, aldrig gränsöverskridande och "meget stille og roligt". Hon fortsätter med "meget blødt og forsigtigt" samt att hennes intryck av PM är att "an er en meget usikker mand."
Det är alltså en av de två som PM diskuterade snuffilm med.
Med tanke på det andra som jag citerade (våldtäktslekar, PM dominant), BDSM, kinky osv så undrar man hur det är ställt? Hon verkar inte ha koll alls på att hon säger emot sig själv. Om detta klassas som vaniljsex i hennes värld så får väl andra torrjucka utifrån denna definition..
Hon verkar tona ner PM markant,
det är ju bara en jargong säger hon. Smset efter mordet indikerar snarare att det vara rätt extremt

Inte bara tonar hon ner PM, hon döljer något. Gud vet vad...
Citera
2018-06-01, 10:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Dom är rovdjur, varken mer äller mindre.
Ja. I negativ bemärkelse och inte alfahanne. Djurisk har aldrig varit mer passande men jag irriterar mig på att jag förtalar djur iom ordvalet.
De värsta kallblodiga avarterna påminner om nåt mellanting mellan djur och människa.
Citat:
Inte bara tonar hon ner PM, hon döljer något. Gud vet vad...
Håller med. Jag funderade som sagt vad det är och det känns som en mix av att skydda sig själv (vill inte offentliggöra ett eget stört tändningsmönster?) att hon inbillar sig att PM har varmare känslor för henne (kär? Hon är trots allt aktiv älskarinna) samt att hon verkar leva i nån sorts förnekelse att hennes sexualitet är mjuk. När blev våldtäktscener, strypsex, önskan att få stryk och domineras i klass med normativt?
Jag har aldrig begripit mig på dessa omskrivningar som ofta förekommer. Det är "bara" rollspel, inget konstigt alls att vilja bli gruppvåldtagen osv. Tittar man djupare in i paraplybegreppet så finns det i sig versioner av parafilier - det är gränsland och gråzoner. Samtycke= icke patologiskt enligt socialstyrelsen, sen kan du ha nästintill hur störda önskningar som helst (förnedringsfaktor bland annat).
Hur som haver. BDSM må vara borttaget i Sverige som parafili men vaniljsex är snarare dess motpol. Hon diskuterar ju helt befängt. Han lär knappast ha toppat upp i klass med mordet och hårddisken, men antingen döljer hon nåt eller så har han lurat skiten ur henne. Förskönar honom gör hon oavsett, hon överdriver mildheten. PM som mjuk, försiktigt och osäker? Bah..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in